{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

D. 25 december. {{forumTopicSubject}}

Ja nu kommer jeg jo fra øen og er ikke helt bekendt med den tro der er omkring d. 25/12.
Det er vist noget med uheld hvis hesten kommer ud af boksen og jeg har ladet mig fortælle at den regel er der mange der lever højt på ude på Egum. Men fortæl fortæl smiley

Glædelig jul.

PS: Spørger da jeg ellers vil tage ud og ride en tur på hyppen efter nogle dage uden hest.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  D. 25 december.
  • #1   24. dec 2009 jeg har aldrig hørt om den? smiley

• #2   24. dec 2009 jeg tog ikke Bosse ud første juledag xD Havde fået det afvide af en eller anden som ikke ville havde jeg tog hende ud... eller noget i den stil xD

Sandra; glem nu ikke at de nok også har drukket sig fulde juleaften xD

• #3   24. dec 2009 Fire kommer ikke ud af sin boks, hun får en ordentlig strigletur i boksen, hun kommer ikke engang ud på staldgangen, og ved der er mange heste der ikke kommer ud derude, tror bare det er ligeså meget tradition og så er det jo en overtro, og der er mange der er overtroske også smiley

• #4   25. dec 2009 tja, har altid overholdt reglen, men det er squ alligevel mine heste der dør hver gang, så i år er jeg pænt ligeglad .. (:
    Når bare EN har gjort det kan alle ligeså godt gøre det..

• #6   25. dec 2009 jeg kommer slet mikke på egum idag. da det er sabine der har ham,, så ved ikke hvad hun gør

• #7   25. dec 2009 sandra: hestene klarer nok en eneklt dag smiley

• #8   25. dec 2009 tja en hest er vel en hest, de har jo gjort det før og de dør ikke af at gøre det igen (;
    - ligesom vi ikke dør hvis skal ligge i vores seng smiley

• #9   25. dec 2009 HALLO! jeg har ligge i en seng stille i over 48 timer! (: jeg havde så godt nok tv og mobil og slik xD og christina en aften xD men alså det er lidt det samme (: jeg er IKKE død smiley
    Meeenn.... hestens tv er vinduet og når der sker noget nede i stalden! smiley

• #10   25. dec 2009 amanda: i agree smiley

• #11   25. dec 2009
    Men anyways, kan Tequilas mave ikke holde til at hun står i boksen en hel dag (: Så hun har squ været ude af boksen (tror jeg - mor har hende)

• #13   25. dec 2009 Tjae btw så har Chiara været ude med Amigo har Diana lige skrevet. Sorry smiley

- Men jeg tager hatten af for jer der tror på det, men den overtro er ikke nået til sjælland for jeg havde aldrig hørt om det før smiley
    Men dette skal ikke være noget emne hvor folk skal have skylden for at nogen hesten/ponyer dør for der er altså bare nogle heste/ponyer som bliver syge lige pludselig, eller har været det i lang tid, bliver aflivet og det ville de jo blive uanset hvad´, desvære smiley Jeg ville prise mig LYKKELIG hvis man kunne undgå at nogen blev aflivet for det er der INGEN der fortjener smiley

• #15   25. dec 2009 godt sagt pernille.. hvis det er så skal man jo prøve og se om man kan få hele rideskolen med på det ellers er det jo lidt svært...

• #16   25. dec 2009 Bianca: Nemlig smiley

Julie: Ja, men nu har Belle også været syg i en lang periode og du kæmper en hård kamp med genoptræningen hvilket jeg tager hatten af for, men det kn jo desvære gå galt både for dig, mig, sandra, rikke osv smiley Skaffer man sig en hest/pony skaffer man sig også en stor sorg den dag de ikke er i blandt os længere smiley

Håber forresten at i har haft en dejlig jul smiley - Og min mavse er mere end fyldt smiley

• #18   25. dec 2009 Sandra; nej nej xD men de kan se sådan liiiidt ud (: xD

• #19   25. dec 2009 Jeg syntes godt nok du er latterlig Sandar og hva er det for noget og skrive hold dine meninger for dig selv og jeg har godt nok mistet meget for dig. fint vis det er din mening der er doven skab men det er den eneste dag om året min hest står inde og det er en over torjeg altid har over hold og nu er det sådan at der er en spring stald der også over holder det såå ja jeg tror der er noget om det men det er self op til folk selv om hva de gør og ikke . og min mening er der er noget om det jeg har stået i den stald hvor alle heste var inde den 25 december og der mistet vi ingen heste i det ny år så jeg tror der er noget om det men det er som sag min mening.

beklager vis der er stave fejl er bare skuffet over nogle.

• #20   25. dec 2009 Giver dig rat Julle står også selv i en genoptræning og jeg over holder det og har gjord det i de 10 år jeg har ejet Lukas og det bliver der bar ikke lavet om på,,,,,

Pernille syntes god om din mening.

• #21   25. dec 2009 Er enig i med Sandra, at man ikke skal beskylde nogen for at tag deres hest ud d. 25 også ens hest dør i 2010! (: for det er bare ikke godt (:

men hvad jeg ved er der ikke nogen der er blevet beskyldt for det(INU) smiley

• #22   25. dec 2009 Her ikke så meget mere og sige til det her nu har jeg sagt hva jeg mener og ja der er mange i egum der har brugt den tradition gennem årene men ikke alle og der er sku ingen der er blevet beskyldt.

• #24   25. dec 2009 undskyld jeg blander mig...
    men kunne det ikke trækkes over noget privat det dér? smiley

• #26   25. dec 2009 Sandra: Du er jo overhovedet ikke beskykdt for noget? Det er jo dig selv der starter med at sige det er noget LORT og du ikke forstår os der holder ved den overtro... Det da fint du ikke tror på det men det er der altså nogen der gør, og dem sårer du da ved at skrive sådan, det bar min mening...
    Så der er da ikke nogen der har beskyldt dig.. Er der? Er det ikke mere dig der beskylder os for at mishandle vores dyr?

• #27   25. dec 2009 for søren da Julie... det er da ikke specilt sjovt for os andre og se jeg skændes... Prøv at være fair mod Sandra! (:
    2 mod 1.. come on....!!!
    hvis de mange er blevet såret... så burde de selv sige det til sandra... (:

• #28   25. dec 2009 Jose: af hvad jeg ved har sandra aldrig sagt at nogen mishandler deres hest!!!! (: hun siger at René blir helt hyper af at stå inde 2 dage i træk! (:

• #29   25. dec 2009 Hvis du syns det mærkeligt.. Så lad da vær at kommenter det?

• #30   25. dec 2009 Lad være med hvad?

• #32   25. dec 2009 Jeg giver 100% rat Jose og Julle-

Men syntes vi lader det her ligge men er god nok også skuffet og ked smiley Men må komme videre smiley

• #33   25. dec 2009 Julie: Først siger sandra sin mening(nej, sandra skal ikke med i det igen), så siger du at den er helt forkert. det er os fair nok at det er jer 2 den kører på smiley
    men så siger Maria så at Sandra har såret mange... der blir sandra jo ked af det, så der begynder den at køre 2 mod 1... og det er bestemt ikke fair.. så spørger jeg jo om ikk kan flytte den privat.... til allersidst kommer Jose så... der blir den kørt over med 3 mod 1... Jose siger et eller andet med at sande mest beskylder dem for at mishanlde deres heste(jeg beskylder IKKE jose for at sige det! (: ). så skriver jeg så at hun aldrig har sagt at nogen mishandler deres heste! (: Men der blir den på en måde 2 mod 3... så ved ikke helt om jeg kan give dig ret med at det er 2 mod 2... (:
    Men julie jeg troede i var ved at tage det væk, ogå begynder du igen?... med at tørre det hele af på mig.... men jaja.... (:

jeg ved godt den der boks-ting-ting er der... men jeg syndes stadig man IKKE skal skændes i andres forum! (:

• #34   25. dec 2009 jaja xD men jeg kan ikke se sammenhæning xD

• #35   25. dec 2009

Ej come on, nu må i squ lige spænde hjelmen (: ?

Og vil bare lige sige, at det med Palle havde INTET at gøre med, at folk tog deres heste ud d. 25. december 08 - han havde fået kronisk betændelse i seneskeden + kodeleddet, så han ville konstant blive ved at få "tilbagefald" - lidt ligesom vis man bøvler med seneskedehindebetændelse, skinnebensbetændelse osv. (: !
    Så det er der altså ingen, der skal have dårlig samvittighed over ..

Der er selvfølgelig MANGE forskellige meninger om hvordan og hvorledes med den overtro, men man bliver nødt til at acceptere hinandens meninger, i stedet for at "kritisere" hinanden for at have en mening, der måske ikke svarer til den overbevisning man selv er af.

Tequila blev reddet i dag - hun kan jo som sagt ikke tåle med hendes mave at stå i boksen i et helt døgn. Og når først EN hest er kommet ud, så kan det jo være ligemeget med resten da overtroen jo ikke dækker antallet af de heste, der kommer ud af boksen (:
    Desuden er Egum et stort sted, så der vil jo stort set altid være heste, der bliver aflivet mm.
    Bare se de sidste mange år?
    Mine 3 ponyer + en masse elevponyer OSV. (:

Ikke for at sige, at overtroen ikke passer, da jeg selv har fulgt den alle år (:

• #36   25. dec 2009 og lige til info Amanda:
    Et forum er til for debat og diskussion (;

• #37   25. dec 2009 det ved jeg. men det er jo ikke mening man skal gøre nogen ked af det (:

• #38   25. dec 2009 Nej, og derfor hedder det DEBAT og ikke SKÆNDERI (:
    Hvis man vil deltage i en debat, må man fremlægge sine synspunkter, holdninger og argumenter på en acceptabel måde i stedet for bare at det hele bliver til mudderkastning (:

• #39   25. dec 2009 Det kan jeg så godt give dig ret i! (:

• #40   25. dec 2009 en debat er jo også et sted man kan skrive sin egen mening smiley

• #41   25. dec 2009 Det har jeg ikke sagt man ikke skal ? (:

• #42   25. dec 2009 nejnej, det var sådan et fact til alle smiley

• #43   25. dec 2009 Nåe okay (:
    Troede du mente, at jeg sagde man ikke måtte sige sin mening smiley
    haha, for det er jeg, af alle mennesker nok den sidste, der skulle sige xD

• #44   25. dec 2009 når, nej slet ikke smiley

• #45   25. dec 2009 tja, jeg har en mening om de fleste ting, og jeg er ikke bange for at ytre den - desværre heller ikke når jeg bør holde kæft xD

• #46   25. dec 2009 det kan være både godt & skridt smiley

Kommentér på:
D. 25 december.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce