{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
406 visninger | Oprettet:

fodring med dødt {{forumTopicSubject}}

Hej hg.
Jeg hentede idag d. 25. december min nye kongeboa Sasha smiley
Hun har altid været fodret med levende mus og rotter. Men jeg fodrer altså kun med dødt, da jeg synes det er synd for musen eller rotten at den ikke har nogen chance mod slangen. Men altså, jeg har hørt om mange der har haft problemer med at få slanger til at ville æde dødt, når de er vandt til levende.
Men hvad kan man gøre for at få den til det? Hvis man nu får maden til at virke mere levende, og slangen stadig ikke vil æde det. Altså hvis man bliver nød til at give op. Skal man så bare lade den sulte? På et eller andet tidspunkt må den jo ville spise, når den bliver sulten nok. -Eller tager jeg helt fejl her?
Jeg er meget spændt på at fodre hende, og se hvordan det går smiley På forhånd tak for svar smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fodring med dødt
  • #1   26. dec 2009 da min søster havde slanger holdt hun de døde mus ned til slangen med en lang pinzet (for ikke at have hånden for tæt på, da det kunne virke afskrækkende måske)..

og så holdt hun den i halen og "dinglede" lidt med musen foran slangen (den var død)

• #3   26. dec 2009 tjaa jeg har så ingen problemer med at fodere med levendt, men ville jeg køre en slange over på dødt, ville jeg til at starte med at prøve med en et dødt foderemne nogle slanger er fuldstændig ligeglade.. vil den ikke, ville jeg lade den være i en uge mere, tage et levende foderemne, afliv det og ind til slangen... Man skal selvf være sikker på at man er i stan til at aflive hurtigt og humant.. Vil den heller ikke der tjaa så må man overveje om man vil have dyret eller ej... for uanset hvad skal dyret have mad...

• #4   27. dec 2009 Jae det er rigtigt, Jeg prøver at fodre hende idag. Prøver at bruge en pølsetang i stedet for en pincet, da jeg ikke lige har en smiley Så bliver det spændende om hun vil spise det..

Kommentér på:
fodring med dødt

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce