649 visninger
|
Oprettet:
God hingst {{forumTopicSubject}}
Søger en hingst som jeg kan bruge på Fenja. Og nej det skal ikke være en traver, da jeg skal bruge den til senere ridebrug.
Søger varmblods hingste, men ved ikk rigtig hvilken jeg skal bruge.
Mine krav er
+165 eller avle stort
Have ok gode gangarter
have et ok sind
Skal bruge en hingst som avler allround.
Har tænkt lidt på Crelido men ved ikk .
Help Me xD
okt 2008
Følger: 63 Følgere: 65 Heste: 11 Emner: 203 Svar: 508
jun 2008
Følger: 43 Følgere: 44 Heste: 4 Emner: 221 Svar: 729
okt 2008
Følger: 63 Følgere: 65 Heste: 11 Emner: 203 Svar: 508
jun 2008
men zadin er kåret...
jeg har søgt i dv (da min hoppe er dv og det er det jeg ønsker at avle)
om at få lov at bruge ham alligevel og venter spændt på svar.. :O) han er altså RIGTIG lækker ham herluf der :O)
ellers havde jeg overvejet skovens rafael....
jun 2007
Følger: 66 Følgere: 62 Heste: 8 Emner: 157 Svar: 1.077
Held og lykke... *S*
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.098
Nu ønsker jeg ikk at købe et føl men at avle,
jun 2006
Følger: 91 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 22 Svar: 572
Har selv et føl efter ham,
Men cosmeo har et fantastisk tempramente, og han avler også lidt stort.. Derud over er der ikk for meget fuldblod i ham,:)
Han har også fået fine karakter i gangarter:)
Mvh Tine
jun 2006
du har fuldstændig ret i at man kan købe meget ridehest for 60000 kroner.. Men men men,,
Har selv stået i den situation hvor jeg måtte aflive min dejlige hest, og ikke fik forsikringspenge for hende.. Var totalt knust.. Og jeg havde ikk lige 60000 eller mindre til at købe en ny hest for..
Derfor lånte jeg Dancing Queen som jeg også måtte trække et føl på.. Som gerne skulle blive min kommende ridehest... Vil sige at jeg ikk på noget tidspunkt har fortrudt, at jeg har gjort det på denner her måde, er så glad for mit føl, og synes det er rart at se hende gro op, og vide hvad hun har været igennem..
At det så var en DV hoppe jeg lånte er jo kun heldigt, så føllet kunne kåres i DV..
Havde min egen hoppe ikk været så skadet som hun var, ville jeg ha haft hende ifol, men det ville også bare blive en blandings race, som muligvis kunne kåres i pinto forbundet...
jun 2008
der er bl.a nogle rigtig lækre herinde der står til avl
jun 2006
Men med traveren her kan hun jo også vælge en pinto, som muligvis ville ku kåres i pintoforbundet
Traver har jo tit gode gener for springning
jul 2006
Nu er der jo ingen garanti for at nogle føl kan rides, så er det jo ikk kun traver blandinger.
Ja det er dyrt at avle men nu er jeg fået noget godt ud af Lupa og da jeg selv vil avle og præge føllet fra lille af ønsker jeg jo derfor selv at avle føllet og når det kun skal være til mig selv, gider ikk ligge 60000 i en hest, og for mig er racen helt lige meget
jul 2006
Nu har jeg lavet et føl før og jeg snakker ikk om at jeg li vil have en en mega dyr en, har selv fundet nogle som jeg syntes er noget.
Og jeg vil stadig selv hellere avle end at gå ud og købe en, og det kan godt være nogle har den tanke at det er dumt på en traver, men jeg er lige glad for det er til mit eget brug !!
Og nu spurgte jeg ikk om hvor dyrt det er men om nogle hingste
jul 2006
Gør jeg også for ved det ikk er helt billigt at avle
jun 2007
Når det er sagt, så kan man desværre komme i den situration at man på et tidspunkt ikke kan beholde sin hest (om den er 5 eller 15 år), og derfor bliver nød til at sælge. Sør derfor ALTID for at avle en super hest... Alt for mange heste bliver kastet rundt fordi de er "middelmådige". Eller man vælger en hingst fordi den er lækker, men den passer overhovet ikke til ens hoppe..
jun 2008
kunne ikke være mere enig :O) i alt...
det kan dog være svært at finde den helt rigtige hingst kan være svært... især først ... man ved jo desværre aldrig hva der kommer ud....
jeg leder selv efter hingst (jeg er jo faldet for herluf firfod) da jeg MENER han har det min hoppe mangler... og sammentidig er mega lækker..(svært at vælge hingst hvis man ikke syntes den er lækker)
men ved ikke hvordan føllet vil blive og om jeg har valgt rigtigt :O)
det vil tiden vise
jun 2007
Jeg ville gerne have bedømt min pony i DSP, (til Juni), men syntes så også det bliver for sent at ifole engang i Juli/August.
Men jeg kender heldigvis en der avler DSP, så har overtalt hende til at komme men en kritik af min hoppe, så jeg har noget at gå efter.
jun 2006
Det er rigtig at det er dyrt at avle,
Men vil dog sige at forskellen er at man ikke nødvendigvis skal ud og låne penge af banken hvis man avler, da de 60000 eller hvor meget man nu bruger på føllet, kommer løbende.. Men hvis man skal ud og købe en hest til 60000 er det nok de færeste der lie har det til at stå på kontoen
Derfor valgte jeg at lave et føl, istedet for at købe en ny ridehest.. Derudover tænkte jeg lidt på hvornår jeg skal starte på uddannelse og sådan,:) og det passer fint med at mit føl kan få lov til at være føl, mens jeg er igang med uddannelse, og når hun så skal tilrides er jeg ved at være færdiguddannet og får nok lidt mere tid og overskud til det igen så
jun 2006
jul 2006
jun 2006
Nemlig og så længe man har det, kan man sagtens have hest...:)
jun 2008
God hingst
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside