5. jun 2007 Følger: 133 Følgere: 124 Heste: 3 Emner: 200 Svar: 1.226
Essay -hvad sys i? {{forumTopicSubject}}
Ja skal aflevere et essay, men vil lige høre om i syntes dette lyder som et essay?
Er heste et kæledyr?
Mange mener at et kæledyr kun kan være en kat, en hund eller et andet lille dyr som man kan have hjemme, knytte bånd til og kan stort set alt med. Nogle mener at et dyr som en hest ikke kan være et kæledyr, men er et husdyr. Personligt mener jeg selv at det er et kæledyr, for selvom det ikke er et lille dyr som man kan have hjemme i stuen og nusse med så er det alligevel et dyr som mange mennesker, især piger, kan bruge lige så lang til på at nusse og hygge med som andre kan med en hund, kat eller andre dyr.
Jeg har selv en pony som jeg kan bruge evigheder på at stå og nusse og snakke med, selvom han jo ikke kan svare så er det jo rart at man kan sige alt til den for man er 100 % sikker på at den ikke siger det videre.
Med en hest kan du både hygge dig, træne den fra jorden til at kunne forskellige tricks, ride den enten for hyggens skyld eller for at komme til konkurrencer og blive bedre og bedre og en dag blive så god at man kan tjene penge på det. Selv hygger jeg mig med min pony, rider både for hyggens skyld og for at ride konkurrencer nogle gange bliver nogle af os enige om enten at ride en tur til vandet eller i terrænet. Til sommer vil jeg til at træne nogle tricks med ham både fordi det er hyggeligt og fordi hesten og rytteren får mere tillid til hinanden.
Jeg syntes godt at hesten kan betragtes som et kæledyr for mange af de ting man kan med sin hund, kat eller andet dyr, kan man jo også med sin hest. F. eks. går man til hunde udstilling/kåring med sin hund og nogle tager til kåring med deres hest(e).
Ps. skriv hvis dette emne ik må oprettes herinde, så sletter jeg der med det samme:P
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
Essay -hvad sys i?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside