Er det min skyld??? {{forumTopicSubject}}
Hej alle Fjordelskere!!!
Jeg skriver fordi jeg er kommet i tvivl.
I juleferien red jeg hver andn dag, og det gik rigtig meget fremad dressurmæssigt for mig og elvis. Elvis har over en længere periode fået meget større (og flottere :P) halsmuskler, som resultat af vores dressurarbejde. det gik faktisk så godt, at vi kunne skifte 3-ringsbiddet ud med et alm. 2-delt bid. godt nok stadig et bid man kan tage hårdt med, men alligevel en forbedring. jeg var lykkelig!
da ferien sluttede måtte jeg gå tilbage til at ride ham på hold hver torsdag, og en gang i weekenden.
Da jeg kom ned på rideskolen begyndte jeg self. at gøre ham klar til ridetimen. men da jeg henter hans hovedtøj, ser jeg at det igen er 3-ringsbiddet der er på. jeg ser ridelæreren, og spørger hvorfor?? hun fortæller mig at han er blevet sværere at stoppe, at han ikke stikker af med rytterne, men at han øger tempoet, samtidig med at han tager biddet så man ikke kan stoppe ham. Mig, hans anden part, og en af de voksne ryttere er de eneste der skal ride ham med det normale bid. jeg er også selv begyndt at bemærke, at han "stiver" mere af i halsen, og bliver hårdere at bøje og jeg skal tage igennem på ham, men han løber dog på ingen måde med mig. men så kommer mit spørgsmål:
Er det min skyld?? har han nemmere ved at stive af i halsen, fordi jeg har givet ham større muskler??
Det skal lige siges: elvis ELSKER når jeg rider dressur på ham, for der bliver han udfordret, sm han jo ikke gør når han bare trasker rundt på hovslaget med en begynder...
Skal jeg droppe min dressur på ham?? måske ikke hele tiden, men bare ikke ride ham lige så meget til bidet, og ikke runde helt så meget??
tror i det er hans musker???
og hvad kan jeg gøre ved det, bortset fra at droppe min dressur. jeg rider ham kun 2 gange om ugen til hverdag, så jeg har ingen mulighed for at f.eks. begynde at ride bidløst, eller i cordeo. eller, det kunne jeg godt, men ville det gavne ham, når han stadig bliver revet i munden på rideskoleholdene??
håber virkelig i gider hjælpe mig, jeg er mere eller mindre desperat! og undskyld det lange indlæg xD
dec 2009
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 80
dec 2009
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 8 Svar: 80
Er det min skyld???
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside