{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvad føl angår
  • #1   23. jan 2010 stejle vil jeg mene smiley ellers intet. bare den gerne vil, kan selv holde til det og at den synes det er sjovt.

• #2   23. jan 2010 det bare fordi jeg lige har fået af vide at spanske skridt - loncering må man ikke! det er for tildligt

• #3   23. jan 2010 spanske skridt må du altså gerne! smiley har mødt flere som har lært deres 1.5 årig spanske skridt, uden problemer, og som nu idag ikke har nogen bygnings fejl og som kan rides(de er 3 år nu)
    longering må du først begynde et par uger inden du gør hesten ryttervandt så den lærer det.

efter min mening må du GERNE longere den allerede nu , "nemt" hvis den får fri krop, altså ikke indspændinger eller noget i den stil. bare kapsun og så longere.

• #4   23. jan 2010 ja ikke? det har også altid været sådan jeg mente det! at man godt måtte(; jeg ville bare hade mig selv hvis han fik en bygnings fejl !

• #5   23. jan 2010 Jeg ser ikke hvordan en hest skulle få bygningsfejl som plag fordi den blev longeret eller fik lært tricks :-)?
    - har kun mødt få, men kun fordi deres ejer intet vidste rigtig, og derfor gjorde det forkert, så studer sådan noget grundigt først.

ang. stejlning, man il jo helst ha de ikke får den vane for hurtig, ikke kan kontrollere det eller slippe af med det igen vel? smiley lærte først min passer stejle da den var 15(han var gammel) emn ellers mener jeg min heste skal være MINDST 4-5 år.

• #6   23. jan 2010 amen det er skam slet ikke stejlning jeg har i tankerne han skal lære!(;
    det er alt for tdligt(':

• #7   23. jan 2010 men at longere nemt og frit og lidt synes jeg godt du kan tillade dig! smiley

• #10   23. jan 2010 5-10 min i longen, på hver volte, kan den godt tåle et par gange om ugen.

Jeg synes jo det er vigtigt at lære dem signaler og komandoer i en tidlig alder inden de bliver for tunge og store (og gamle) at arbejde med.
    Det er betydeligt nemmere at holde en 1½ års hest når den prøver at løbe end en næsten fuldt udvokset på 3.

Man skal bare ikke overdrive træningen.

• #11   23. jan 2010 Louise Ø
    nej det har du selvf ret i(:
    tak for kommentaren

• #13   23. jan 2010 Det er dig der kender din plag, så du kan se på den, når den er ved at være træt eller ikke synes det er sjovt mere. Husk at slutte af med noget den er god til, så den slutter af med at få ros, og ikke mister glæden ved arbejdet.

• #14   23. jan 2010 du må gerne neje med den, hvis den ikke får for meget belasting! smiley
    - det ser jeg altså tit 6 mdr. føl lære at løfte ben og gå lidt ned, når de er 1 år får de gå helt ned engang imellem.

• #15   23. jan 2010 Den lykkelige hingsteejer *
    okay(;
    -tak alle sammen

• #16   23. jan 2010 hah :D.. prøv at kigge på din plag en dag hvor den går amok ude på folden.. Så tror jeg du ville synes at longere den et par rundter så du ikke skal slås med et stort dyr på 500 kg når den er 3 , er peanuts.. ALT så længe hesten går komplet frit uden nogen som helst indspænding eller tøjringer ud over det du holder den i..

• #17   23. jan 2010 Louise K
    kan du ikeke lige forklare det med andre ord, for jeg forstår det ikke helt

• #18   23. jan 2010 Jo da.. jeg har kun sovet 2 timer i nat, så kan godt være at det blev noget volapyk smiley

jeg har en på 1,5 han kan gå fint i longe til begge sider i skridt og trav.. Longen i denne alder træner man ikke kondi på dem, men lydighed. Derfor er det et arbejde på 5-10 min max et par gange om ugen, indtil hesten har lært det.. derefter er der ikke rigtig grund til at gøre det mere.. Jeg har lært min at gå fint rundt, da jeg har større chance for at holde ham nu hvis han laver unoder!! Istedet for hvis han som 3 års er meget stærkere og vejer en del mere, er det svære..

MEn pointen er, at du kan gøre stort set ALT med din plag som man vil gøre med en normal hest mht ØVELSER.. Det eneste man skal være opmærksom på at man IKKE træner hestens muskler eller kondi og stramme den ind, da hverken sener eller knogler er klar til det, det er somregel her det går galt npr folk forsøger at træne sin hest. At lære den spanske skridt eller gå et par rundter i volten til hver side er absolut harmløst!! Du skal prøve at studere din plag når den leger rundt ude på marken så vil du se at de små øvelser du gerne vil lave er bagateller i forhold til de krumspring og sprint ture de tager smiley

• #20   23. jan 2010 louise k
    2 timer? også i en week puha det var ikke meget:/
    ja du har ret!(; jeg er virkelig glad for du tog dig tid til at skrive herinde, så tror jeg, jeg vil lære bette mand lidt longe(:
    endnu engang tak for dit indlæg

• #21   23. jan 2010 nu skal du huske på at heste selv "nejer", laver spanske skridt art osv i naturen! smiley så det er kun fantasien der stopper dig.

• #22   23. jan 2010 Det var så lidt.. jeg gik i gang med min et par uger efter jeg fik ham (i sommers), også fordi at man skaber en lille smule respekt og tillid ved at man kommer i gang med at arbejde med noget som den ikke har prøvet før.. ET råd er, er tage en dressurpisk med ud, kun som forlænget arm. Min ville ikke gå venstre rundt og blev ved med at dreje om til den anden side. Netop fordi at han havde kunnet gøre det en gang, så skulle han jo selvfølgelig prøve flere gange.. smiley så har man en dressurpisk med er den nem at ligge på skulderen mens man træder væk fra hesten. samt hvis den vil gå iind mod dig etc smiley har man ikke brug for den gemmer dig sig jo bare i hånden som hvis man red dressur smiley

God fornøjelse smiley

• #23   23. jan 2010 Du må godt longere den uanset alder da den jo egentlig bare lære at gå i longe til når den er klar til at blive redet til..

Kommentér på:
hvad føl angår

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce