{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.173 visninger | Oprettet:

Min hest maser!!! HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Min ellers så søde tinker er begyndt at mase sig forbi mig ud af boksen nogle gange når jeg åbner. han sænker hovedet , taget tilløb og så er det bare fuld kræft frem....Skøre dyr smiley
Når han så er ude, så løber han ind i min hø-boks 2 bokse der fra på trods af at han har masser af frisk hø inde hos sig selv. I aftes var jeg forberedt, jeg blev simpelthen stående da han kom masende, jeg viftede med armene og prøvede at skræmme ham til at stoppe op og tænke sig om, men Henning lader sig ikke sådan skræmme, dette resulterede bare i at jeg blev trådt godt og grundigt på og nu har en meget øm fod...
Jeg fik ham fanget ind og fik en grime på ham, han er ikke styrbar med et tag i pandelokken...:o)
Han er ellers sød at trække med går pænt lige bag min højre skulder, stopper samtidig med mig og bakker med mig uden jeg skal trække i tovet, han har dog endnu lidt svært ved at flytte bagparten,
What´s a girl to do? Hvordan får jeg ham til at holde op med det? øvede noget groundtying igår, og det gik godt....da stod han også på staldgangen......

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min hest maser!!! HJÆLP
  • #2   29. jan 2010 Hesten ved ikke hvor din grænse er, og tror det ikke´gør noget, fordi den ikke har lært noget. Øv et godt stopsignal, og hver gang den prøver at mase sig forbi dig, prøv der at bakke den og ros den der. smiley
    Men med en stærk tinker, kræver det tålmodighed. smiley

• #3   29. jan 2010 Tålmodighed og blå tæer ;0)

• #4   29. jan 2010 ja desværre. smiley men du må ikke ikke råbe/forskrække hesten udnødvendigt, for så bliver den bare forvirret og utryg ved situationen..... smiley

• #5   29. jan 2010 Det er bare underligt, for uden for boksen kan jeg få ham til at bakke bare ved at sige "BKA" og pege på hans bringe, også fra et par meters afstand...

• #7   29. jan 2010 Tænker lidt at udover at du træner skal han ikke have lov til at få succes med det 1 eneste gang mere!
    Nu ved jeg ikke hvordan din stald er, men jeg ville 'lade som om' at jeg åbnede døren og så ellers lukke den hurtigt igen. Og så putte mere og mere åbning på.. så du hele tiden skynder dig at lukke så han ikke kan løbe ud. Kunne godt tro at det ville være en hjælp. og hvis du ikke er bange for at han maser, bider, sparker i boksen ville jeg også lukke døren når jeg stod derinde.

Har du prøvet at binde et tov for døren så du let kan komme under men han bliver stoppet? eller vil han bare sprænge det?

Kommentér på:
Min hest maser!!! HJÆLP

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce