Naboens nye hund....? {{forumTopicSubject}}
det er ret svært at forklarer, men jeg prøver...
Jeg bor midt i gågaden, og to hus nr. fra mig bor der en familie af anden etniskbaggrund, ved ikke præcis hvilken, de har købt hele deres ejendom. Driver pizzaria i den nederste etage og bor i den øverste. Det er en meget mærkelig familie. I må slet ikke tror jeg er racist, for det er jeg bestemt ikke. Men de gør bare mange ting som er os andre meget uforstående.... men men men, jeg arbejder selv i samme bygning hvor jeg bor, i en dyrehandel, hvor disse mennesker handler en gang imellem, blandt andet til fugle... Og gennem tiden, har vi undret os meget over deres måde, at holde dyr. Ikke noget vi vil kalde for mishandling, men absolute kke under anbefaldede forhold.
I dag, var den ansvarlige, ældste af sønnerne, eller hvad han nu er i familiens/pizzariaets sammenhæng, inde i dyrehandelen og købe et navneskilt til deres hund, og vi tænker, at nu har de nok anskaffet sig endnu et nyt dyr, og denne gang en hund... Og det skal siges, de har haft mange forskellige dyr, specielt fugle.... rigtig mange fugle... Men lige inden vi lukkede butikken, mødte vi ham på gaden, med hans nye hund, som vi troede var en lille terrier eller anden mindre hunderace.... Men nej, han kommer gående med en næsten fuldvoksen Alaskan malemut... Til dem som ikke kender racen, så er det en MEGET stor slædehund, og en af dk's største hunderacer, og bestemt ikke en begynder hund.... Overhovedet...den kræver såååååå mega meget motion og en del opdragelse, og er ikke den nemmeste hund at opdrage... Jeg får hurtigt spurgt om han har haft hund før, og nej, og så om han har tænkt sig, at gå til hundetræning... Og det virkede ikke som noget han havde lyst til... Jeg var i chok, sådan virkelig.... Jeg har har haft hund hele mit liv, og stået med mange problemhunde gennem mit arbejde de sidste 6 år, og jeg tør ikke en gang anskaffe mig sådan en hund...
Hvad sker der med sådanne mennesker... Det har faktisk resulteret i, at jeg nu er en smule bekymret for, at gå med min egen lille hund, for møder jeg deres, og den skulle bare blive lidt legesyg eller for den sags skyld gal, så er jeg 110 % sikker på at de ikke kan styre hunden...
Jeg frygter lidt at den for det meste er lukket på et værelse, eller i en baggård, og vil næsten med garanti sige at den lever af diverse madrester fra pizzariaet og hvad de ellers får at spise, og så med lidt held, lidt tørfoder. og det er dens levevilkår, hvilket jeg ikke har det godt med, men hvad pokker kan jeg gøre...
Håber jeg har fået mig forklaret sådan nogenlunde tydeligt... Ved godt man ikke sådan kan blande sig, men de er virkelig IKKE EGNET til denne hunderace... NU fik jeg da lettet mine skuldre lidt...
dec 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 7 Svar: 46
aug 2007
Følger: 42 Følgere: 46 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 192
dec 2008
Følger: 84 Følgere: 84 Heste: 3 Emner: 184 Svar: 612
sep 2006
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 1 Emner: 39 Svar: 366
dec 2008
Følger: 84 Følgere: 84 Heste: 3 Emner: 184 Svar: 612
sep 2006
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Du har gjort hvad du kan, og kan kun anbefale dem, at gå til rigtig træning, og søge på hunde racen, så de kan læse hvad denne race står for inde på nettet.
Uden at virke anklagende, men det har du jo klaret godt indtil nu. så håber da de får styr på det. ihvertfald for hundens skyld.
sep 2006
Naboens nye hund....?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside