{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Naboens nye hund....? {{forumTopicSubject}}

det er ret svært at forklarer, men jeg prøver...

Jeg bor midt i gågaden, og to hus nr. fra mig bor der en familie af anden etniskbaggrund, ved ikke præcis hvilken, de har købt hele deres ejendom. Driver pizzaria i den nederste etage og bor i den øverste. Det er en meget mærkelig familie. I må slet ikke tror jeg er racist, for det er jeg bestemt ikke. Men de gør bare mange ting som er os andre meget uforstående.... men men men, jeg arbejder selv i samme bygning hvor jeg bor, i en dyrehandel, hvor disse mennesker handler en gang imellem, blandt andet til fugle... Og gennem tiden, har vi undret os meget over deres måde, at holde dyr. Ikke noget vi vil kalde for mishandling, men absolute kke under anbefaldede forhold.

I dag, var den ansvarlige, ældste af sønnerne, eller hvad han nu er i familiens/pizzariaets sammenhæng, inde i dyrehandelen og købe et navneskilt til deres hund, og vi tænker, at nu har de nok anskaffet sig endnu et nyt dyr, og denne gang en hund... Og det skal siges, de har haft mange forskellige dyr, specielt fugle.... rigtig mange fugle... Men lige inden vi lukkede butikken, mødte vi ham på gaden, med hans nye hund, som vi troede var en lille terrier eller anden mindre hunderace.... Men nej, han kommer gående med en næsten fuldvoksen Alaskan malemut... Til dem som ikke kender racen, så er det en MEGET stor slædehund, og en af dk's største hunderacer, og bestemt ikke en begynder hund.... Overhovedet...den kræver såååååå mega meget motion og en del opdragelse, og er ikke den nemmeste hund at opdrage... Jeg får hurtigt spurgt om han har haft hund før, og nej, og så om han har tænkt sig, at gå til hundetræning... Og det virkede ikke som noget han havde lyst til... Jeg var i chok, sådan virkelig.... Jeg har har haft hund hele mit liv, og stået med mange problemhunde gennem mit arbejde de sidste 6 år, og jeg tør ikke en gang anskaffe mig sådan en hund...

Hvad sker der med sådanne mennesker... Det har faktisk resulteret i, at jeg nu er en smule bekymret for, at gå med min egen lille hund, for møder jeg deres, og den skulle bare blive lidt legesyg eller for den sags skyld gal, så er jeg 110 % sikker på at de ikke kan styre hunden...

Jeg frygter lidt at den for det meste er lukket på et værelse, eller i en baggård, og vil næsten med garanti sige at den lever af diverse madrester fra pizzariaet og hvad de ellers får at spise, og så med lidt held, lidt tørfoder. og det er dens levevilkår, hvilket jeg ikke har det godt med, men hvad pokker kan jeg gøre...

Håber jeg har fået mig forklaret sådan nogenlunde tydeligt... Ved godt man ikke sådan kan blande sig, men de er virkelig IKKE EGNET til denne hunderace... NU fik jeg da lettet mine skuldre lidt...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Naboens nye hund....?
  • #1   26. feb 2010 Forstår godt din bekymring, men som du selv siger, er der nok ikke så meget du kan gøre.

• #2   26. feb 2010 jeg kan til dels godt forstå dig, men der er mange hunde racer der havner i forkerte hænder... og jeg vil så påstå at i det de vil have en stor hund med et roligt og venligt sind er malamutten ikke helt af vejen... disse hunde er dog svære at træne, bla fordi de ikke er behagesyge som mange andre racer er, og muligvis ville han ikke få ret meget af at gå til træning med den... det er en arbejdshund og ikke en brugshund.. den skal have meget motion men ikk så meget psykisk stimulering som de fleste hunde får igennem træning... Min far er opdrætter af malamutter og de er stort set umulige at træne, de er meget rolige og venlige og en kærlig hund der er imødekommende, og derfor absoulut ikk en god vahthund eller beskyttelses hund... jeg ville ikke være bange for at gå tur med min lille hund og møde malamutten... der ville jeg være mere ked af at hoppe ind i en amstaff... rottweiler eller lign...

• #3   26. feb 2010 jeg er ikke bange for racen malaemut overhovedet, kender andre med denne race, som er meget fantastiske... men jeg er lidt bange for lige netop denne hund, pga af ejeren... det havde været det samme, som hvis de havde anskaffet sig en schæfer eller anden stor race... Ligesom som mange andre racer, kan de bliver utilregnelige, hvis man ikke opfylder deres behov, og disse mennesker, er burde slet ikke have hund, og da slet ikke en stor hund... De har ikke den mindste anelse om hvad det er de har anskaffet sig.... Ligesom det er med alle de andre dyr de anskaffer... Vi har før set at du har puttet fugle i burer, hvor det har været så småt, at de ikke kunne spræde deres vinger ordentlig ud... De burde ikke have dyr... eller det jeg siger, at det er ikke fair overfor dyrene...

• #4   26. feb 2010 hmm har du prøvet og snakke med dem om det?? det med og putte fugle i så lille bur er da i den grad dyremishandling... prøv og oplys dem om din problematik og bekymring??

• #5   26. feb 2010 Vi har prøvet... og endda nægtet dem at købe dyr hos os... Men tror det er deres måde at holde dyr på, og de har meget svært ved at forstå, at sådan gør vi altså ikke her...

• #6   27. feb 2010 så meld dem-.....

• #7   28. feb 2010 Maja der jo ikke noget at melde, der ingen lov for, at man ikke må købe sig en stor hund. Kan godt følge dig, ærgeligt hundeliv, støder du på dem, må du jo bare vælge at skifte side med din hund. altså gå over på det andet fortorv.
    Du har gjort hvad du kan, og kan kun anbefale dem, at gå til rigtig træning, og søge på hunde racen, så de kan læse hvad denne race står for inde på nettet.
    Uden at virke anklagende, men det har du jo klaret godt indtil nu. så håber da de får styr på det. ihvertfald for hundens skyld.

• #8   28. feb 2010 nu var det så heller ikke kun hunden jeg tænkte på..

Kommentér på:
Naboens nye hund....?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce