{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
412 visninger | Oprettet:

Trække problemer :S {{forumTopicSubject}}

Hej vi har et islænder hingst fra april 2009, Han har desværre fundet ud af at han er stærkere end mig. Så nogle gange når jeg trækker med ham vender han om og løber. jeg kan kun trække med ham på folde pga. det.
Det er rigtig trælst så jeg ville høre om der er nogen der kender nogle smarte måde jeg bedere kan lære ham det på.
Men nogle gange kan gå så pænt så pænt, så går han får løst tov ligeså stille. Han kan også godt stå bundet og løfte hove osv.

Et andet problem er at han vil have tovet i munden ellers går han og bider efter det og bliver træls, så ligeså snart han har det kan han godt pænt smiley Hvad skal jeg gøre for at få ham til at stoppe med at bidde i tovet?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Trække problemer :S
  • #2   21. mar 2010 Sørg for, at han hele tiden holder opmærksomheden på dig, giv ham masser af ros og godbider, når han går pænt, så han bliver interesseret i at følge dig. Gå baglæns, så du hele tiden kan se ham, og nå at gribe ind, inden han vender om og smutter. Du kan lige så godt lade være med at prøve at holde ham med magt, for det er ikke muligt for dig alligevel, og kan i værste fald skabe farlige situationer, hvor han bliver voldsommere for at komme fri (denne fejl begik jeg selv, og det resulterede i,at jeg blev sparket i hovedet.) Lad for guds skyld også være med at anvende magtmidler som bid, hingstekæde mm. Denne fejl begik jeg også selv, og det er kun symptombehandling, ikke en løsning!
    Prøv når du trækker ham at lave bede ham om forskellige ting ( stoppe, bakke et par skridt, vende sig osv) og ros med godbid hver gang. På den måde gør du ham hele tiden opmærksom på det, i laver, og godbidderne vil sansynligvis også være mere interessante end at løbe. Hvis han hele tiden er koncentreret og har noget at lave, vil han sikkert også stoppe med at gå og bide i torvet, da det er for svært at multitaske:)

• #3   21. mar 2010 Jeg havde samme problem med min, men det kunne klares med en rebgrime og alle de øvelser Kamille B skriver....nu har jeg en mule der lunter lige i måsen af mig og gør som jeg sige lige meget om jeg lige pludselig begynder at gå baglæns, stopper, drejer gør han som mig, men hold lidt igen med godbidderne - det skal ikke være hver gang han gør noget rigtigt for så tror han bare han kan få hele tiden - alt med måde smiley
    Træn ham på ridebanen hvor han ikke kan rende væk fra dig. Det er også fint på folden hvis man ikke har andet, men man skal huske at folden er hestens "fristed" hvor den har fri og ikke skal arbejde smiley
    Pøj pøj med ham smiley

• #4   21. mar 2010 har helt samme problem. har stadig ikke kontrol når vi går.
    men det at de bider i tovet, stoppede vores med af sig selv.

syns tit det gir bagslag når man bruger godbider i forbindelse med træning...

• #5   21. mar 2010 er fuldstændig enig med <b> Kamille B </b>. ! Især det med ikke at bruge magtmidler, da det kun er den nemme løsning for dig, men overhovedet ikke for hesten.

• #6   21. mar 2010 Selvfølgelig skal godbiderne gives med måde, og der skal trappes ned, når det begynder at gå bedre. Men lige i denne her situation mener jeg, at det er en god ting at bruge dem, da det at spise modvirker hestens flugtinstinkt. Den er ikke bygget til at kunne spise samtidig med at den løber. Derfor hjælper det også, hvis hesten er nervøs, at den kan få hovedet ned til jorden (den position den har, når den spiser græs) da dette også modvirker flugtinstinktet.
    I din situation, forestiller jeg mig, at det er flokinstinktet der gør, at den løber. Og her gælder det jo så om, at gøre sig mere interessant end flokken. Og mad er en af de ting, der til at starte med, kan gøre dig utrolig interessant, og få hesten til at glemme flokken. Jeg mener selvfølgelig ikke, at hesten kun skal følge dig for at få godbidder, men i starten kan det være et utolig effektivt middel:)

• #7   24. mar 2010 Tak for rådene alle sammen jeg vil prøve dem smiley

Kamille B jeg tror måske det vil hjælpe det med at aktivere ham, det skal jeg ihvertilfalde prøve smiley Han løber også hele tiden tilbage til sin moar og "moster" smiley

Kommentér på:
Trække problemer :S

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce