{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
681 visninger | Oprettet:

Kan du svare på dette? : {{forumTopicSubject}}

Der er noget som i nogen tid har lagret sig i min lille hjerne - og jeg har tænkt så det knager, været i gang med at læse alle mine link igennem endnu engang - men jeg er simpelthen lost på den her !

Jeg har jo en fantastisk dejlig oldenbord/araberblanding, Flicka. Hende rider jeg remonte (altså uden tøjlekontakt) på og vi rider også bidløst - også på tur osv. Jeg har altid forkus på to efter min mening meget vigtige ting : en afslappet hest og at hun er ligudrettet i hele kroppen, så jeg ved at hun er koncentreret og ikke går i glor på alt mulig andet.

Og hun er en kanon turhest - hvilket er fantastisk, da jeg ikke er vant til at ride meget i naturen, så jeg skal helst have en ret modig hest som ikke glor på en masse, vender om på vejen osv- Flicka er en meget varm hest som gerne kigger længe på tingene, går med hovedet højt og er meget spændstig at ride på (hvilket vi selvfølgelig prøver at arbejde os væk fra..) MEN hun er modig - det er helt sikkert. Når jeg selv kobler fra (f.eks. er jeg utroligt bange for store fugle XD) tager Flicka over og er sådan lidt "kom nu Frederikke din tøs - så går vi!" og har aldrig oplevet at hun løb den anden vej, løs fra hjælperne eller andre unoder <i>(her ser jeg selvfølgelig kun et år tilbage da hun førhen bukkede, stejlede og løb hver gang hun såsit snit til det - så jeg mener efter vi skiftede til remonte og bidløs. Bare så alle er med :))</i>

INDTIL !
I sommers f.eks. var jeg med en veninde ude og ride - vi red så ned fra vejen og ud på en mak (mellem to rækker træer) og skridtede rundt mellem nogle halmballer. ½ år efter rider vi så forbi marken, og fuldstændig spontant sponser Flicka ned på marken - lige fra skridt til at jorde afsted. Hun stopper få meter længere henne direkte til parade og vi rider videre. Hvorfor ? Vi har været på marken én gang før - hvor vi endda kom fra den anden side. Hun har aldrig gjort det før !

Det er noget hun ret ofte gør - hvis vi drejer en anden vej end vi plejer er hun 100% sikker på at vi skal den vej igen næste gang vi kommer forbi - og gerne i høj fart selvom vi altid skridter når vi rider nye steder første gang.
Noget andet underligt er så at hun kun gør det hvis der går en "vej" ned dertil - altså på marker osv. Har aldrig oplevet at hun gjorde det ud i en mark - kun ned af stier (som ofte fører ned til marker).

Jeg ved godt at hesten er et vanedyr og alt det her - men det har da vel ikke sat sig som en vane at man én gang rider ned af en vej - og når man så rider forbi ½ år senere tror hesten man skal derned igen?

(OBS den dag hvor hun smuttede ned af marken var jeg MEGET uforberedt - men jeg kan ofte mærke at hun trækker/skyder skulder mod veje hvor vi har redet få gange. Jeg har kun prøvet den ENE gang at hun løb - og som sagt stoppede hun hurtigt igen. Så normalt får jeg hende rettet op inden hun drejer ned af vejen :-))

Kan du komme med en forklaring ?
Knus F&F

Spar penge på din forsikring



  • Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Kan du svare på dette? :

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce