Problem :s {{forumTopicSubject}}
Jeg har et kæmpe problem.
Før i læser, så skal i lige vide at jeg bor i lejlighed, så når kaninerne er ude hver for sig, så løber i rundt i stuen.
Problemet/problemerne:
Jeg har han kanin (Tumle) som er et stort problem, da han hele tiden (og det er virkelig hele tiden) prøver at komme op til min hunkanin (Maggie) når han løber løs i stuen. Det er ved at være en plage når han hele tiden hopper op på hendes bur (det er altså et spring på 110cm).. Hver eneste gang han er ude og løbe tager jeg ham ned 20-25 gange i løbet af en time. Det gider jeg bare ikke mere.
Derudover har jeg også et stort irritations problem med Maggie. Hun tisser konstant når hun er ude og løbe i stuen. På dynen, på tæppet, i sofaen, på gulvet. Skider over alt!! Det er altså ved at gå mig på nerverne for når hun har tisset så kommer hun til at hoppe i det og så er det bare i hele stuen!!
Jeg har overvejet at kastrere/sterelisere en af dem, i så fald, hvilken en? Eller skal jeg havde dem begge afsted til en operation?
Håber virkelig i kan hjælpe mig..
sep 2005
Følger: 25 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 44 Svar: 148
sep 2007
Følger: 300 Følgere: 276 Heste: 4 Emner: 142 Svar: 1.146
Få hannen kasterreret, som susen også siger
okt 2009
Følger: 46 Følgere: 46 Heste: 2 Emner: 30 Svar: 116
Hver gang Maggie tisser og skider sætter du hurtigt hende deri. Til sidst bruger hun den måske selv.
Det tar selvfølgelig lang tid hvis den er fuldvoksen men kaniner kan godt gøres stueren.
Held og lykke med dem
mar 2006
Følger: 48 Følgere: 45 Heste: 1 Emner: 62 Svar: 491
En af mine andre hunner går i brunst så snart hun kommer ud i sele og jeg har prikket til hende en gang, så ruller hun sig rundt i græsset og tisser over alt.
jeg ville aldrig selv turde få kastereret eller steriliseret en kanin, da mange af dem dør. min egen dyrlæge neutraliserer ikke kaniner da de ikke kan bedøves nok til ikke at mærke noget, og derfor er der mange af dem der dør, fordi de får en anelse for meget bedøvelse.
men det er jo et valg man må tage.
Problem :s
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside