{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
405 visninger | Oprettet:

Skal være med til min første foling :O {{forumTopicSubject}}

Der hvor jeg har mine ponyer opstaldet, er der jo andre ponyer og heste, jeg passer.

Vi har så en new forest hoppe, som min opstalder købte i sommers med et hoppeføl ved siden. smiley
Hun er så i fol igen, med samme EU-hingst, som hendes nuværende føl, der bliver åring om 2 dage.

Jeg glæder mig helt vildt, til at være til staldens dronnings foling.
Men det er min første.
Skal så ''campe'' på gården i den måned jeg har ferie, så jeg kan være sikker på jeg er med til når føllet vil ud.

Så teltet skal slås op, på et lille græsstykke, der ligger næsten lige ude og hoppens boks, hvor der er en stor åbning ud af stalden.

MEN MEN MEN!! - det er også første gang min opstalder selv skal være med til foling.

Så jeg står lidt som et spørgsmålstegn og tænker ''Hvad skal man gøre, og hvornår er det nødvendig og gribe ind?'' Nogle ting ved jeg da, som fx. at føllet skal i hvert have fået sin første mælk inden de første 24 timer, og jo før jo bedre. Og også andre små ting.

Men jeg vil super gerne høre lidt fra jer, for vil jo gerne være med helt fra starten, men på en sikker måde, for hoppen og føllets skyld. smiley

Jeg har en følelse af, at føllets og mig blive et makkerpar. smiley Hver gang jeg holde hånden på den dejlige hoppes mave, og føllet bevæger sig, så giver det en helt speciel fornemmelse.
Har mærket en drægtig hoppe før, hvor fællet rørte sig, men denne strøm af et eller andet, der går gennem min krop, er mærkelig men dejlig.
Som havde jeg allerede et ''bånd'' til føllet.

Tak for hjælpen, håber ikke det blev for langt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Skal være med til min første foling :O
  • #1   4. apr 2010 Det lyder lidt sært med det der med båndet til føllet, men fred med det.
    Ang. det med hvad man skal gøre: ingenting, hvis hoppen selv kan klare det. I langt de fleste tilfælder er der ingen problemer, så bare kig, hvis der går noget galt, så hjælp hoppen, hvis ikke, så lad hende helt selv, og hun har jo klaret det før, så hun ved jo 'hvad der skal gøres' smiley

• #2   4. apr 2010 dét glemte jeg at sige: Vær usynlige, forstyr hende så lidt som muligt. sid musestille og hold helt mund, så hoppe kan koncentrere sig om følle, og ikke om jer ;)*
    - Det er ikke alle hopper, som vil fole sammen med nogen. En af vores skulle meget snart, og mor sad stille og kiggede, men hun skulle liige ind på tpilet, da hun kom ud, stod der et fint lille føl i folden, hun havde holdt det i sig, til mor var gået..

• #3   4. apr 2010 Hehe, tak for det. smiley
    Det med at være usynlig/passiv, det regnede jeg så også stærkt med at få at vide.
    Men når føllet er kommer, hvordan tager man det så der fra. Før eller siden skal man jo et eller andet med den.

Hvornår er det optimalt at gå ind til hoppen og føllet? - er næste dag fint.
    Og hvornår kan man give det nye tilkommende grime på?

• #4   4. apr 2010 Lad vær at gå der ind de første ar døgn, lad hoppen og føllet være alene, så de kan lære henanden at kende. Blive ihvertfald ude ét døgn, så det kan få ro. Vent nooget med grimen. Følle skulle nødigt komme galt afsted, og blive bange for det, næsten inden det bliver født smiley

Kommentér på:
Skal være med til min første foling :O

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce