{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DSP og NF
  • #1   5. apr 2010 Mener NF er en lukket stambog. Og hvis jeg mener rigtigt, så kan du ikke.

Ved ikke med DSP, for det er jo et avlsforbund.

• #2   5. apr 2010 Øv bøv smiley

• #3   5. apr 2010 Hvis du skal have DSP papir på føllet, skal du ansøge om at bruge en NF hingst, den skal godkendes af avlsudvalget (Og du skal betale et sum for det) med mindre det f.eks. er Mister Malthe der er kåret i DSP også.

• #7   6. apr 2010 Hun er kåret i F1, da morens afstamning er ukendt.

• #8   9. apr 2010 Du kan bruge en NF-hingst på en DSP-hoppe og få lu-papirer. Afkommet kan stille til kåring i DSP og afstamningen vil blive anerkendt.

• #10   15. apr 2010 Stald Abli
    Det er ikke korrekt, hvad du skriver. NF står på positivlisten for indkrydsningsracer i DSP. Ergo kan man bruge en NF-hingst på en DSP-hoppe, hvis man har lyst til det uden at spørge nogen om tilladelse.

Afkommet får LUpapirer hvis man ikke søger DSP om at godkende hingsten først. LU papirer viser præcis den afstamning som findes.

Er hoppen en forregister hoppe kan et hingsteafkom ikke kåres uanset om der anvendes dsp-hingst eller nf-hingst.

• #11   15. apr 2010 Ane K: Hvad hvis afkommet bliver en hoppe? Min DSP hoppe er registreret i F2, men afkommet kommer vel i F1 HVIS det bliver en hoppe, ikke?
    Hvor besværligt er det at få godkendt en NF hingst til DSP avl?

• #12   16. apr 2010 Line
    Dersom din hoppe er f2 og hun får et afkom efter en fulstammet kåret nf-hingst vil afkommet afstamningsmæssigt være berettiget til at være f3. Der er så den hage at det er helhedskarakteren der er med til at afgøre om et dyr der er til kåring bliver forregister, ds eller dh. Jeg er ikke klar over om en dårlig helhedskarakter kan sætte den ned i f1; men det tvivler jeg på.

• #13   16. apr 2010 Hvad er årsagen til at du ønsker at anvende en nf-hingst på en dsp-hoppe, alt andet lige ville jeg foretrække at bruge en nf-hingst på en nf-hoppe.

• #14   16. apr 2010 Det er fordi. at jeg har en DSP hoppe som muligvis skal i fol, men jeg synes det er svært at finde en god DSP hingst som samtidig er billig, er i nærheden og som ikke er max. kat. 1 mål. Min egen hoppe er max. kat 1 og vil helst ikke ririkere at føllet bliver over maks.
    Og så fandt jeg en NF hingst som var super flot og havde en rigtgi fin bygning.

Kommentér på:
DSP og NF

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce