{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
667 visninger | Oprettet:

Så har jeg prøvet en London sadel {{forumTopicSubject}}

Hej igen....
I fredags var jeg på kursus med Christina Holmbæck, og i den forbindelse var jeg så heldig at møde Camilla som er ejer af en London sadel som gerne ville lade mig prøve den. Den lå så i bagagerummet på vejen hjem, fra en i øvrigt super lærerig teoriaften:O)
I går skulle den så stå sin prøve på rygge af Jack og med mig ovenpå.
Sadlen lå faktisk fint, dvs uden at rutche osv, men jeg syntes den er lidt lang i det og er bekymret om den ligger ud over det 18 ribben...hvad siger i der kender den, er det også jeres oplevelse?
Til gengæld så kræves det af mig som rytter, at jeg kan mestre diciplinen "split" hvis jeg skal nyde min ridning i en bomløs sadel fremover...for man bliver da godt nok trukket noget "fra hinanden", når man er den lykkelige ejer af en Irish Cob...som jo må siges at være en af den bredere af slagsen. Jeg syntes også at stigremmene var pladseret for langt bagud i fht mit sæde, det føltes ikke rat.
Så jeg er lidt i 7 sind om hvor vidt en bomløs nu også er en løsning for mig...Jack virkede egentlig godt tilfreds bortset fra den "larmede" lidt når man red i den...ikke den der lækre lyd af knirkende læder, men snarre lyden af knirkende vinyl....jeg kan have min tvivl om den sadel jeg har prøvet er af læder?
Jeg har været inde og læse om Sensation G4 som skulle have en smallere talje, men til gengæld også godt 4000,- dyrere.
Er der nogen der har erfaring med den sadel? -og i så fald, til hvilke type heste?
Og et sidste spørgsmål...de af jer der har en Irish Cob/Tinker eller lignende racer, hvilke sadler anvender i?
Ja det var vist mit søndags "fuld af spørgsmåls" input.

Aftensolskins hilsener herfra
Mette

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så har jeg prøvet en London sadel
  • #1   18. apr 2010 Åhhh ja sadler.....det er bare ikke nemt.....
    Jeg har jo en meget bred haflinger, ligesom IC. Jeg har en barefoot arizona til hende, men jeg får stolesæde og hun føles MEGET bred med den på. Men den er kanon til hyggeridning:)

Så nu rider jeg i min Thorowgood T4 dressur sadel.
    Den passer perfekt til hende og kan ændres lidt med skift af kopfjern og fish-systemet.
    Det er godt nok ikke et dyrt mærke eller kendt som Kieffer o.s.v. MEN den er super til de brede heste. Man sidder rigtig godt fast i den og den er fin dyb i forhold til så mange andre sadler der er lavet til meget brede hesteracer.

Nej du bliver simpelthen nød til at fortælle om det kursus!!! smiley
    Så sent som i går sad jeg og læste på hendes side, hun lyder snusfornuftig, lige min kop the:)

• #2   18. apr 2010 Halløj Mette. De fåes jo i 2 forskellige str. En str 1 ( 36-42 ) og en str. 2
    (42 - ) Ved ikke ikke hvad str. du har lånt. Men du skal ligge en bomløs len smule længere fremme end en alm. sadel, så du kommer til at sidde på det punkt på ryggen, hvor du også vil sidde uden sadel. Der er nærmest et "hul". Forstår du hvad jeg mener?? Jeg tror ikke det har betydning at den ligge over 18 ribben, da den er uden jern. Men måske du har lagt sadlen for langt tilbage. Vil gerne komme ud og kigge hvis vdu vil ha det! Det er en tilvænnings sag hvad angår stigeremme. Alle med bomløs sadel, har synes det var træls, men har hurtigt vænnet sig til det. I hvert fald dem jeg kender,

• #3   19. apr 2010 Hej igen.....
    Kruset med Christina Holmbæck..... Desværre havde jeg ikke råd til at deltage i hele kurset som stragte sig fra fredag til søndag. Men så snart der er penge på kontoen som der ikke står hegn, gødning, foder, sadel osv på, så skal jeg simpelthen på kursus med hende. Hun begynder kurset med at afdække hvordan du lære bedst, om du er logisk tænkene, visuel osv. Det er jo ret så afgørende for udbyttet af et sådan kursus. Derudover så er hun virkelig god til at læse hest og rytter så man hurtigt er på bølgelængde. Det er lige gyldigt hvilket niveau man er på, hun er lige engageret om man er langt i sin ridning eller lige begyndt.
    Hendes udgangspunkt i fht ridningen kan jeg kun sige jeg er enig i, og ville ønske jeg havde kompetencerne til at kunne efterleve det i træningen af min bøf...men, men nu har jeg da en god stak papire fra hende som jeg vil læse godt og grundigt igennem og prøve at huske så meget af det som muligt...og så se at få sparet sammen:o)
    Hilsen Mette

• #4   19. apr 2010 Hey Tina
    Det er en str. 1 jeg har prøvet. Jeg vil lige prøve den igen i løbet af ugen og have i tankerne at ligge den lidt længere fremme...så må vi se... ellers kan det godt være jeg trækker på dig:o) Tak for hjælpen indtil nu..
    Kh. Mette

• #6   20. maj 2010 Selvom den er bomløs må den ikke ligge ud over det 18 ribben. Jo hvis den ikke kan trykke på det stykke, nogle har jo ligesom et skørt. Men bagsvidslen må ikke gå derud og ligge.

Har de fået den specielle IC sadel hjem til dig?

• #7   20. maj 2010 Nej jeg har aldrig høre fra hende igen, hvilket er meget underligt syntes jeg?
    Jeg har istedet købt en Sensation G4 som bare ligger rigtig godt på ham og som jeg sidder helt fantastisk i...

Hilsen Mette

• #8   21. maj 2010 Jamen stort tillykke med den:)
    Undgår man stolesæde i den så?
    Jeg ville ellers godt have set den IC sadel, det kunne være lidt spændende:)

• #9   21. maj 2010 Det kan jeg love dig, jeg sidder helt strunk:o) Man sidder helt vildt godt, du må gerne komme og prøve hvis du får lyst...
    Hilsen Mette

• #10   21. maj 2010 Det lyder da nice for dig:)
    Vil da meget gerne prøve den engang:)

Jeg får en portugisisk (barok) sadel på prøve imorgen, så må jeg se om den passer Hildur´s sadelleje eller mangel på samme;)

• #12   23. maj 2010 Hej:)

Det er skam en der er tilsalg herinde:)

Den var desværre for smal til Hildur. Gjordophænget sad også placeret for langt tilbage på sadlen.

Så den er afleveret igen.

Men nu har jeg sat min bomløse western sadel til salg, så må vi se hvad der sker:)

• #14   23. maj 2010 Det ville være super hvis du lige giver lyd fra dig:)

• #16   23. maj 2010 Er det hende fra Barok amok?

• #17   23. maj 2010 Det kunne jo være fedt hvis hun tager en del forskellige sadler med:)

Kommentér på:
Så har jeg prøvet en London sadel

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce