Gå så! tilridning {{forumTopicSubject}}
Hej alle!
Jeg er ved at ride min dejlige pony til alene. Pt. foregår det i rebgrime, evt. med assistance af stick. Jeg er lige nu i gang med at gøre ham ryttervandt og kan sagtens skridte rundt på ham. Stop signalet er fuldstændig på plads fra jorden og arbejder på det fra ryggen, hvor det også er ret meget på plads. Jeg bruger ikke stemme signaler. Jeg har et lidt usædvanligt problem. Jeg kan simpelhen ikke få ham til at gå frem. Jeg har arbejdet en del fra jorden med at lække tryk der hvor schenklen sidder og dermed få ham til at gå frem, men det virker ligesom ikke helt. Normalt ville jeg jo gøre det fra ryggen ved at få en til at gå med ham fra jorden og når hun bedte ham om at gå ville jeg lægge benene til ham så han ville sætte den sammen. Det er jo bare ikke helt lige så nemt når man er alene.
Håber i kan hjælpe mig?(:
feb 2007
Følger: 182 Følgere: 279 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.723
en af dem er at få ham til at reagere på stikken ved at du tapper ham på numsen - kun tap selvfølgelig
så hopper du op og går stille og roligt op i faserne for at få ham frem
kigge/tænke fremad - rette dig op - lægge læggene til - tryk med benene - brug stikken
meningen er selvfølgelig at han skal reagere på første fase - hvilket de utrolig hurtigt lærer
dette er bare en måde at indlære ham det
jul 2006
Følger: 32 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 11 Svar: 57
Personen der trækker ham behøver jo ikke at være super dygtig. Han/hun skal bare kunne trække en hest.
Gå så! tilridning
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside