{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.117 visninger | Oprettet:

Slemme hov problemer. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Min venindes hest bliver ved med at smide venstre bagsko, han har gået som kørehest i Holland, og der havde han ikke sko på, hun købte ham ved en hestehandler, hvor han næsten ingen hove havde.
Han fik plejet hovene, og fik sko på, men han bliver ved med at smide venstre bagsko, så når vi skal ride er det ligefør vi skal starte med at se om han har sin sko på.

Nu har han fået kunsthov for at hans hov skulle være "normal", og så man kunne sætte sko på, men han tabte skoen et par dage senere, og fik sat nu på, som han tabte 2 uger efter, og nu har smeden opgivet ham.

Er der nogle der har gode råd til dette?
På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Slemme hov problemer.
  • #1   2. maj 2010 Find en ny smed?

• #2   2. maj 2010 Vi har tænkt os at finde en ny smed, men det kunne være nogle af jer havde haft samme problemer, som kunne fortælle hvordan de gjorde smiley

Han går med boot nu, men han kan ikke blive ved med at gå med dem, de er jo også dyre, og kan kun holde til et bestemt antal km. og det ved man jo ikke når han går på fold smiley

• #3   2. maj 2010 Ja han har klokker på på fold, og når de rider smiley

Tak, det vil jeg sige smiley Men hun arbejder meget, og ved ikke om hun har tid til det hver dag, men er det bare en periode man skal gøre det?

• #4   2. maj 2010 men hvad så når han skal have en sko på nu?

• #5   2. maj 2010 Hvorfor skulle boots kun kunne holde til et par km? - de kan da holde mega lang tid, så længe de ikk går i stykker så er der intet problem i dem, og så er de i længden billigere end alm sko smiley (specielt hvis hesten hele tiden taber dem)

Men hesten har heller ikk godt at at gå med boots 24/7. Hvorfor ikke lade hesten få lidt fred til at gro hoven ud (evt bruge boots på ham, når han går på fold hvis han SLET ikk vil gå uden) og så bagefter kun give ham boots på, når han bruges? - hvis han kunne holde til at gå uden sko som kørehest, så kan han vel også til lidt ridebrug i dk smiley

• #6   2. maj 2010 Giv da hesten boots på.
    Et par boots holder i gennemsnit 1000 km. Flere professionelle distanceryttere (ryttere der rider ihvertfald 180 km på blandet bund som asfalt, skov osv, på ÉT ridt) har absolut ingen problemer med boots.
    Flere amerikanske politiheste som rides på asfalt hele dagen har også boots på, eller er barfods.

Jern sko er altså ikke en nødvendighed.

Der er jo en grund til at hesten smider sine sko smiley

• #7   2. maj 2010 Vil bare lige sige at jeg mener en hest skal gå uden sko hvis den kan, og det gør min pony også, og jeg har boots til ham som jeg bruger på asfalt smiley Men læste bare at de kun kunne holde i et vis antal km smiley

Han kan slet ikke gå uden sko, jeg kender ikke så meget til det, men hans hove kan ikk holde hvis han ikke har sko på, og ejer vil helst have sko på ham smiley

• #8   2. maj 2010 Der er tydeligvis noget i vejen, hvis hesten kunne gå uden sko i Holland som kørehest og pludselig ikke kan nu... Evt få en til at tjekke fodersammensætning hos ham !

• #9   2. maj 2010 Han får rigtig godt foder.
    Men han havde jo ingen hove tilbage da han kom fra Holland, så han kan ikke gå med sko, de var slidt for meget, så han havde ondt. smiley

• #10   2. maj 2010 Jeg påpejer igen, et par boots holder i gns. til 1000 kilometers slid

• #11   2. maj 2010 Ja, men tror han taber dem på folden. Men det er heller ikke mig der bestemmer smiley

• #12   2. maj 2010 Sund hestemad i forhold til hove (og resten af hesten..) er uden sukker og stivelse (= fx korn), i stedet bør han få masser af hø. Evt giv ham biotin-tilskud for at få hovene til at vokse hurtigere (biotin=vokse hove og gøre dem stærkere, selvom det sidste først opleves, når hoven er vokset ud, altså flere måneder senere..)

Og så skal det jo også påpejes, at hove ikke skal have en kæmpe hovvæg, som man desværre ser på mange heste - han skal jo ikke gå på stylter smiley

Men jeg kan ikk rigtig se hvad andet der er at gøre, end at smække boots på ham, og lade ham få et par ugers, måske en månedes, fred til at gro hoven ud igen. Jo flere gange i sømmer noget i eller piller ved hoven, desto mere skrøbelig bliver hoven jo også !

• #13   2. maj 2010 Okay. Vidste godt det med foderet, der hvor han stod før, gik han fra at ligne en ko til at ligne en stjerne, og det var kun pga foderet smiley
    Men han får også fred med den på i noget tid nu smiley
    men tak for hjælpen

• #14   3. maj 2010 Køb Happy Hoof biotin istedet! Det koster kun 170 kr og der er mere en dobbelt så meget biotin i som der er i Blue Hors som koster ca 400-500 smiley

• #15   3. maj 2010 Tak, hun har skrevet det ned, og han kommer til at få det.
    Han har sin boot på endnu, den var bare lidt for stor, men den er ikk faldet af siden i går, så han kan gå med den.

Kommentér på:
Slemme hov problemer.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce