{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
442 visninger | Oprettet:

Søge ned. {{forumTopicSubject}}

Hvordan kan det være at en hest har lettere ved at søge ned når den rides end i longe? smiley

Maja har intet problem med at stikke snuden helt ned i sandet eller bare bringe højde under rytter, men da jeg den anden dag prøvede at longere hende så søgte hun ikke ned på noget tidspunkt.

Hun kan også søge okay ned på bøjet spor ( volte, slange gang mm ) bare den er "stor" buen.

Men hvorfor så svært i longe?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Søge ned.
  • #1   19. maj 2010 Mon det har noget at gøre med at fremdriften kommer bagfra ? smiley

• #2   19. maj 2010 Det er det heller ikke med alle heste (: Tror det svinger. Det kan måske også være fordi at hesten har en tendens til at blive mere ufokuseret i longen - den bliver trods alt 'tvunget' til at løbe rundt i en ring, og der er meget andet at kigge på..

• #3   19. maj 2010
    Kan fortælle at jeg når jeg rider ikke gør noget. Jeg sidder bare dvs. - at hun er mere bag fra, tror jeg ikke, hvor skulle det komme fra? Beder hende ikke om noget, hun får bare løse tøjler også ryger næsen ned.
    Fokus lignede hun ikke en der manglede, eller hun lignede bare hendes uengagerede jeg som hun altid har hvor hun tøffer rundt i sin egen verden...

• #4   19. maj 2010 Lidt forskelligt, alt efter hvilken af delene de slapper mest af under.. kan også hænde at den måske ikke har brug for at gå lige så lavt uden rytter.. hvis den bære sig og bruger ryggen er der jo ingen grund til næsen i sandet.. min fjordhest har aldrig haft behov for at gå helt nede i traven, hendes bygning gør at hun fra starten kunne bære sig i remonte holdning (altså halsen ca vandret) i starten troede jeg vi gjorde det forkert, men fandt så ud af at når den ikke har brug for det og kan bære sig og strække halsen ud i den højere holdning er vi jo bare heldige at have "skippet" et trin..

• #5   19. maj 2010

Longeringsbillederne er bagerst i det her album:
    http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=238556

Hun tøffede bare lidt rundt og.. sådan.. .sov som hun altid gør.

Men det ved jeg ikke :o) Når hun rides så stikker hun bare, modsat longen snuden ned af lige med det samme nærmest.

Hvis der iøvrigt er nogle kommentare til muskler, bæring og hvordan det ellers ser ud i longen så er man velkommen :o)
    Ja, ved godt hun har lidt ekstra på siddebenene.

• #6   19. maj 2010 Man driver jo med sædet rimeligt automatisk og netop fordi der kommer noget bagfra giver det meget god mening at hesten løfter hovedet for at holde øje med det - lidt mere vaks.

Arh, jeg ved det ikke . Jeg byder bare ind med kreative indslag smiley

• #7   19. maj 2010
    Jeg driver ikke med sædet :o) jeg driver m. schenkler. Mit sæde er ret passivt da jeg ikke mener det er nogen fornuft at sidde og forstyrre hesten i sædet.

Men driver ikke på hende, udover når jeg beder hende sætte i trav. I longen brugte jeg i starten pisken men fandt ud af at hun kunne sæte i trav ved at man lavede lyde med munden og det var jo lettere...

• #8   19. maj 2010 Hvis du følger med hestens bevægelser driver du jo en lille smule, hvis du sidder helt stift, bremser du den.

Jeg tror stadig den er mere vaks, fordi signalerne nu kommer andre steder fra

• #9   20. maj 2010 Jeg tror det delvist var fordi Daia var med i longen og på banen, så hun måske var lidt oppe på dupperne og dels fordi det er SÅ mange år siden hun sidst har været i en longe.. Jeg tror at havde jeg holdt ham plethesten nede i den anden ende og hun havde haft lidt længere tid til at lege luntetrav i longen så ville hun også være søgt ned.. Hun gjorde det jo lidt periodisk, men ikke helt ned og der var jo en masse ting der ikke var "som det plejede"

Kommentér på:
Søge ned.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce