26. apr 2008 Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Foder til drægtig hoppe.. {{forumTopicSubject}}
I dag blev Flicka så scannet - og hun er heldigvis drægtig :') !
Men tåbe som jeg er, glemte jeg at spørge mht foder -.-'
Jeg vil helst undgå at skulle købe sådan noget specialt foder til drægtige hopper - for det første er det kanon dyrt. Desuden kan jeg regne ud at Flicka bliver alt for fed ret hurtigt..
Hun får pt roepiller (opløste selvfølgelig) med 200g foder fra dangro (hestekraft) og omkring 200g golden mineral (vitaminer og mineraler)
- Vi har overvejet om vi kan give hende hestekraft (hun skal have mere til vinter - da vil hun få 1kg om dagen (så er en "normal" ridehest dækket ind med vitaminer osv..)) og så bare tilsætte golden mineral - eller vil hun får for lidt?
- Hvis hun taber sig er det klart vi giver hende mere/andet foder, jeg har også tænkt mig at snakke med ham vi køber foder hos.
Men mit spørgsmål er, om det er i orden at give en drægtig hoppe samme foder som normalt - men tilsætte flere vitaminer og mineraler?
Håber i kan hjælpe
Knus F&F
feb 2007
Følger: 182 Følgere: 279 Heste: 2 Emner: 196 Svar: 1.723
det er udelukkende vitaminer og mineraler og intet næring
når du køber foderet kan du bede om en folder og der står præcis hvor meget og hvad ellers din hest skal have
Sure grow søger for at føllet får det den skal bruge, så den ikke tager for meget på hoppen
apr 2008
Følger: 72 Følgere: 152 Heste: 5 Emner: 436 Svar: 5.302
Så kan jeg fortsætte med hestekraft og tilsætte Sure Grow ?
apr 2008
apr 2008
apr 2008
apr 2008
Jeg ville bare være en smule bekymret ved at skifte alt hendes foder mens hun er i fol, så det ville da være skønt med samme mærke (måske er jeg en kylling - men tager ingen chancer XD)
apr 2008
- Så er jeg nok desværre nød til at hoppe dén foderblanding over. Alle som kender Flicka vil give mig ret i, at denne dejlige dame <b>ikke</b> skal have korn - at all
Men jeg vil helt klart snakke med foderhandleren og høre hvad han siger.
Tuusind tak, jeg glæder mig også utrolig meget
Foder til drægtig hoppe..
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside