{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.989 visninger | Oprettet:

Vildt tør hud {{forumTopicSubject}}

Håber i piger kan hjælpe mig. Jeg har altid haft følsom hud, men aldrig direkte tør. Har brugt derma fugtighedscreme - både til ansigt og krop, da der ingen parabener, parfumer eller allergistoffer er i det.
Men nu har jeg fået pletter - runde pletter, hvor huden er så tør, at den ligefrem skaller af (og nej, det er ikke svamp smiley ), og den bliver ILDrød af varme, fx et bad, og sol. Og min hud er langsomt begyndt at blive mere tør. Det lyder som om, at jeg mangler nogle vitaminer eller noget, men hvad vil i foreslå? Sparer i forvejen på fedtet, men bruger dog en del olie, så det får jeg nok af.
Endvidere er jeg begyndt at få rigtig mange HVIDE pletter (mangel på pigment) på arme og ben.. Jeg menes at have læst, at det skyldes mangel på folinsyre (bruges altså ikke kun til gravide). Er det rigtigt?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vildt tør hud
  • #1   31. maj 2010 jeg vil foreslå en tur til læge, og så en henvisning til hudlæge... det er dumt selv at lege klog på sådanne problemer... jeg døjer selv med hudproblemer på øjenlån og hænder...

få en der er klog på det område til at hjælpe dig.

• #2   31. maj 2010 Jane: Tak for rådet.. Det vil jeg så gøre smiley

• #3   31. maj 2010 Har 2 skønne misser ja smiley Ved godt hvordan ringorm ser ud, det er det ikke. Hælder selv til eksem evt

• #4   31. maj 2010 B-vitamin er til hud, hår og negle. Folinsyre er til de underste hudlag. Begge dele findes i f.eks. spinat, men den skal være frisk, for ellers er der ingen af delene i, da de forsvinder ved opvarming.

Fisk er også en god kilde til begge dele.
    Desuden PSO creme og så undgå kontakt med vand på hænderne.

Jeg har selv samme problemer/udfordringer med huden og ved ekstrem opmærksomhed kan jeg holde det nede.

• #7   1. jun 2010 jeg syntes nu stadig ikke du skal undlade det lægebesøg.

jeg ville personligt ikke støtte op om hestemælkbranchen... ikke med den måde hopper og føl behandles på.

• #9   1. jun 2010 jeg har nu selv minkpels, og jeg kunne aldrig blive vegetar... men at slå føl ihjæl for at mennesker skal have mælken, det er i mine øjne ikke ok.... men det er jo samme måde de får hormon til kvinder i overgangsalderen.... det får de fra drægtige hoppers urin, så hopperne står hele deres voksen liv i spiltov i USA, med et system som opsamler tis... når føllet bliver født bliver det skudt for hoppen giver mindre hormon fra sig hvis hun har føl ved siden.

• #10   3. jun 2010 Brug håndsprit mindst hver 2. gang du egentlig ville vaske hænder.... Det svier som ind i helvede de første par gange, men det hjælper huden med at hele, da små infektioner stoppes lynhurtigt.

Dette er min erfaring, afprøv den eller lad være, det er helt op til dig smiley

Brug IKKE håndsprit lige før du skal have fingrene i munden på dig selv eller andre (børn) da det smager forfærdeligt.

• #11   4. jun 2010 Jeg er sygeplejestuderende, så jeg bruger håndsprit op til 100 gange om dagen smiley

• #12   4. jun 2010 godt så. Så er du godt på vej til fine hænder... *hehe*
    Din udfordring ligger helt klart i at mindske kontakten med vand og så ellers smøre dem ind ofte.
    Har du tænkt over om der eventuelt er noget du reagerer allergisk på?
    Jeg selv har stressbetinget nikkelallergi. Det betyder, kort sagt, at jeg kun er allergisk overfor nikkel i fødevarer, når jeg samtidig er presset/stresset. Ringe osv kan jeg dog ikke tåle, men det er nok en kombination af metallet og at de lukker huden inde, så den er fugtig.

Eksem på hænderne kan opstå af mange ting, men vand/fugt er den hyppigste.

• #13   5. jun 2010 Det er jo ikke mine hænder smiley
    Men overarme - lige under skulderne

Kommentér på:
Vildt tør hud

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce