{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Hvad farve bliver hun? {{forumTopicSubject}}

Hej alle!
I forgårs fik Macholatte Creamy, barockpintohingst, sit første afkom, et dejligt hoppeføl med fire sokker og blis. Moren er en rød frederiksborger.

Macho er født sølvgrå (nogle kaldte ham tidligere hvidfødt knabstrupper) men er nu næsten cremehvid med enkelte, sorte knabstrupperpletter og mørke øjne.

Hvad farve bliver føllet?
http://www.hestegalleri.dk/uploads_xl_wm/1986870.jpg

Det ser brunt ud (det er vådt på billedet, så farven snyder måske) men Karin, ejeren, snakkede lidt om at den så lidt sølv/sort-agtig ud, nærmest smoky.

Nogle der kan tænke lidt og forudsige bare lidt, hvad farve hun bliver? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad farve bliver hun?
  • #1   11. jun 2010 Macho's far er i øvrigt knabstrupperplettet og hans mor er sort. Jeg ved desværre ikke med hoppens forældre, men jeg kan kun forestille mig, at de er røde.

• #2   11. jun 2010 Ja Macho er jo svær.
    Ved du om der er lavet DNA afstamningskontrol på ham?
    For han kan jo ikke være hvidfødt knapstrupper, med mindre både hans mor og far er plettede.

Og det er umuligt at sige noget om føllets farve, når ikke man aner hvad farve Macho er smiley

På billedet ser føllet ud til at være typisk sort.

Hvis Macho er født sølvgrå, er han født sort (sorte heste fødes grå).
    Hvordan han så er blevet hvis forstår jeg ikke, med mindre der er et skimmel-gen inde over.

• #3   11. jun 2010 Sort tror jeg:-)

• #4   11. jun 2010 Macho var næsten bare sølvfarvet ja, da han blev født, du kan se hér: (link fjernet) Meget mærkelig farve.

Vi må vente og se, er der egentlig risiko for, at hun kunne skimle, eller skal mindst én forældre så være skimmel?

• #5   11. jun 2010 Jeg ville skyde på sort da den er sort om mulen, men det bliver da spændene og se hvad det ender med smiley

• #6   11. jun 2010 Tror stærkt på at hun bliver sort

• #7   11. jun 2010 DISTURBIA .: Det jeg tænker er at Macho måske kunne være knapstrupper skimmel. (det ville jo passe meget godt med hans far: knapper og andalusier)
    Men generelt har han altså en virkelig spøjs farve. Et eller andet knappper på der være over ham når han er så lyserød/meleret på mulen og omkring øjnene. Bare mærkeligt han har så få pletter, når han jo ikke kan være homozygot for Lp genet.

Du har ikke evt. et bedre følbillede af ham vel?
    Og evt. et billede af hans far?

• #8   11. jun 2010 Nej, har desværre ikke et bedre følbillede lige nu.
    Men har fundet ét af hans far: (link fjernet)
    Nogenlunde samme farve.
    Macho har også en halvbror, og han er fuldplettet. :o)

• #9   11. jun 2010 Jamen mon ikke faderen så er skimmel knapstrupper og har givet begge gener videre til Macho.
    Dog stadig vildt at Macho allerede som føl var så lys.
    Men det kan være det er en interaktion mellem skimmel og knapper genet. Ville bare ikke mene det skulle fungere sådan.

Men spændende farve er det ihvertfald. Han er ikke blevet testet for skimmel genet vel?

• #10   11. jun 2010 Nej, han er ikke farvetestet, og der er intet skimlet at se på ham. Men kan føllet så risikere at skimle?

• #11   11. jun 2010 Ja hvis han er bærer af skimmel kan det... men det er jo ikke til at vide uden farvetest.

Tænkte bare at hvis han var grå/sølvgrå som føl og derefter er blevet hvid, så kan det jo næsten kun være skimmelgenet.
    Med mindre den smule grå farve han havde røg med følpelsen?

Kommentér på:
Hvad farve bliver hun?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce