{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.530 visninger | Oprettet:

respektløs hest... HJÆLP!! {{forumTopicSubject}}

hej hg..!
jeg har en 6 års vallak, som har været syg pga forfangenhed i snart 4 uger. han er selvfølgelig blevet striglet og sådan, men ridning og det har der ikke været så meget af....

mit problem er at han ikk har så meget respekt for mig længere, han vil ikk med ind fra folden( vil slet ikke flytte sig hvis han står på græs) har prøvet lidt hms men han er alt for ukoncentreret til det (han er fuldstændig ligeglad med mig og gør alt for at finde lidt græs). han vil kun reagere hvis jeg har rugbrød el. lign. i hånden, men så bliver han så hidsig og vil bare have mere mad...

hvad skal jeg gøre for at vinde respekten tilbage???
- skriv endelig alt hvad i ved...
* hvis i selv har samme problem
* kender nogen med det problem
* og hvad de har gjort ved det
* nogle øvelser og andet man kunne prøve osv.

på forhånd tak.. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  respektløs hest... HJÆLP!!
  • #1   19. jun 2010 Du kunne vi måske have en pisk med når du henter ham så du måske lig prikke ham lidt bagpå når han ikke gider gå frem og så roser ham godt når han så går frem smiley
    Har haft nøjagtig samme problem med min hoppe. det var ren stædighed. hun stillede sig så bare til hvor det lig passede hende. på vejen midt på staldengangen. gad ikke med ud af boksen. til sidst havde jeg en pisk med når jeg gik så jeg lig kunne prikke lidt til hende når hun ikk gad frem. hun er blevet rigtig sød at have med at gøre nu far jorden.

• #2   19. jun 2010 Han skal nok bare finde ud af at det er dig der bestemmer igen. Derfor HUSK ikke giv op!
    - men måske du skulle prøve at tage en pisk med når du skal hente ham, til lige at give ham en lille én i røven, hvis han ikke gider rykke sig?
    Eller få måske en til at gå med, til at skubbe bagpå, så han finder udaf, at det ikke hjælper at stritte imod?

Jeg ved det ikke, men måske en mulighed?

• #3   19. jun 2010 Hesten er ikke respektløs - da den slet ikke tænker i den slags "baner". Det mange kalder "respekt" er i virkeligheden opdragenhed - hesten har lært at flytte sig for nogle bestemte signaler og gør det når ejeren beder den om det og det mange kalder respektløshed er i virkeligheden uopdragenhed, forvirring ellersimpelthen fordi hesten slet ikke har lært det man beder den om endnu.

Jeg ville da bare træne basissignalerne fra jorden (stå, gå, stop, bak) indtil hesten forstår at den altså skal gøre som du beder den om - ellers bliver det jo farligt i sidste ende.
    Hvis hesten ikke forstår at étstyke rugbrød ikke nødvendigvis betyder at der kommer flere så lad være med at give den godbider eller lær den at den skal vente til du siger "værsgod" smiley

Kan varmt anbefale McLean og brug så enkle signaler som det overhovedet er muligt:
    http://www.heste-nettet.dk/nyheder/5566/
    http://www.heste-nettet.dk/nyheder/5600/
    http://www.heste-nettet.dk/nyheder/5600/
    http://www.heste-nettet.dk/nyheder/5934/
    http://www.heste-nettet.dk/nyheder/5989/

Og så havde jeg det mest fantastiske link hvor du kunne læse hvordan hesten tænker - men det er blevet flyttet og nu er jeg meget ulykkelig. Ser lige om jeg kan finde det xD
    Håber det kunne bruges smiley

• #4   19. jun 2010 Tanja E: det har jeg prøvet, men er fuldstændig ligeglad med pisken efterhånden... det er lidt træls....

~*Julie & pruhhesten Loâ*~ : det hjælper ikk med en der skubber bagpå, det er han også ligeglad med....

har i andre forslag???

• #5   19. jun 2010 F&F: du har fuldstændig ret... og indrømmer blank at han er uopdragen, er også ved at træne grundsignalerne, men problemet er at han er for ukoncentreret til at man kan øve noget.

• #6   19. jun 2010 har os prøvet og der vireker det fint, men når jeg så går ud på ridebanen hvor han kan se sine kammerater er han totalt ligeglad....
    øhh ved ikk hvad jeg skal gøre... ??

• #7   19. jun 2010 Så træn hesten enten på folden eller tag den med på en bane eller lig hvor der ikke er noget mad.

- Jeg træner selv min undervisers hingst som heller ikke kan fokusere hvis han først har fået én tot græs, så jeg ved udmærkert hvor svært det kan være. Jeg starter altid med at gå foran ham (med fron mod ham) så jeg er sikker på, at jeg kan stoppe ham. Når han er koncentreret går jeg ned på siden af ham og først når han har fokus dér sætter jeg mig op på ham og rider smiley

Tag det hele ét skridt af gangen og bavar roen, så skal det nok komme med tiden smiley

• #8   19. jun 2010 F&F: altså DU går baglæns og han går forlæns eller hvad????
    kunne godt prøve at gøre det på folden.... smiley

• #10   19. jun 2010 Camilla - Med Barock'er - vejl. i trickstræning.: min ridelærer siger han ikke er desideret tynd ca. tilpas (lidt for meget måske) han får også hø, masser af rugbrød og gulerødder, vitaminer og hvidløg... haha
    så tror ikk han er sulten...

• #14   19. jun 2010 Ja præcis.
    På den måde kan du se hesten og du kan bedre holde fokus rettet mod dig smiley

• #15   22. jun 2010 Det er altså bestemt ikke meningen at hesten skal have den slags respetk for dig (det du snakker om er den tvungne), eller som ~*Julie & pruhhesten Loâ*~ at den skal vide at det er dig der bestemmer...
    Det er meningen at i skal være et team, det er lysten og tilliden i skal arbejte på (:
    Det er meninegen at hesten skal gå med dig fordi den har lyst.. og vis den ikke gør så er din træning måske ikke spændene nok, man har også hørt om heste der ikke ville forlade folden fordi sadlen trykkede... menjeg synde du salk prøve at stille dig ved siden af hestenen og så gøre som om du vil trække den frem men dog holde trækket i grime, vis den stadig ikke går frem gør du trækket støre og går det beste du har læret for at få den til at gå frem, bliv ved sådan intil den går frem. og slip trækket MED DET SAMME når hesten så går frem så skulle det gene begynde at gå frem med det samme efter et par gange. Vis ik er der nok en mere indviklet grund... Håber det bliver bedre (:

• #16   22. jun 2010 Det der med at han er ukonsentreerert vil jeg nok sige er fordi han ikke lytter til dig måske fordi han syndes du er kedelig?
    Men prøv at få hans opmærksomhed, ved at klikke med tugen eller lign. og træn kun i korte trænings pas (:

• #17   25. jun 2010 ok tak.. smiley

Kommentér på:
respektløs hest... HJÆLP!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce