{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
655 visninger | Oprettet:

Han går fra mig? :/ {{forumTopicSubject}}

Hej :o)
Hver sommer når hestene har været ude på en af de stpre græsmarker i ca. 2 mdr, begynder Flaks at gå fra mig på fold? smiley
Når jeg kommer hen til ham begynder han bare stille og roligt at gå...
Han ligner en der hygger sig når man strigler.. Han slapper af og falder næsten i søvn ;o)
Vi har et fantastisk bånd imellem os, og hvis det ikke er mig der henter ham fra fold, så løber han væk fra personen, og h*n kan slet ikke få fat i ham. Så det er kun mig der kan hente ham fra fold.
Han elsker at ride ture, o lave klikker træning, hvilket næsten er det eneste vi gør lige pt. sådan så han hygger sig :o)
Han har ikke ondt nogen steder..
Kan simpelthe bare ikke se hvad jeg kan gøre :o(
det hjælper ikke at give godbid:
For det første skal han lade mig komme fordi det okaii.
For det andet kan man ikke ''bestikke'' ham xD Han er meget kræsen! Den eneste godbid han nyder er et tørt stykke rugbrød ;o)

har i nogen ideér?? :s

På forhånd tak :o)

VH Cecilie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fraflytningsrengøring af plejebolig i Viborg 130.000 kr.
  • Pudsning af vinduer udvendigt 61.200 kr.
  • Vinduespudsning 70.000 kr.
  • Skille vandlås ad og rense (spændte for hårdt..) 60.000 kr.
  • græsslåning 70.000 kr.
  • Ophænging af gardiner 50.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han går fra mig? :/
  • #1   10. jul 2010 det gjorde min også , han vil nok bare have mer græsxD det kommer tilbage når det blir slut for så meget græs;)

Men træls blev også ked da jeg endlig var kommet ind til hende:/

Men hvad ved jeg har ik så meget forstand men min fornemmelse er der ik noget i vejen med xD

• #2   10. jul 2010 ~han tror nok at der kommer mer græs=)

• #3   10. jul 2010 bare vær sammen med ham mere?

• #4   10. jul 2010 Ja det tror jeg også ;o) Hvad gjorde du ve det? :o)
    Lod du ham bare gå iog så tog ham når han stoppede?? :o)

For det mærkelige er at Flaks godt kan finde på at løbe i trav væk fra mig, en halv cirkel rundt om mig og så hntil mig igen ?

• #5   10. jul 2010 heh , Sóley galloperede bare vækxD

Jeg kiggede ned i jorden og gik med skulderen /ryggen til hende(hun er ik så klog) når hun stoppede, også kælede jeg med hende indtil hun gik igen, og fortsatte processen igen næste dag , og til sidst gik hun eftermig i et stykke tid , så gik hun igen, da hun så hvor hun sku hen , men jeg fortsatte jeg báre igen og igen ,igen,ige, og igen;)
    også kommer båndet igenog det er blevet stærkere:´)

• #7   11. jul 2010 har også samme problem, nogle dage der går fronja bare væk fra mig og hvis jeg går hen til hende så går hun igen, de dage har jeg bare ladet hende være, selvfølglig snakket med hende og været der i en halv time. Og andre dage er hun kæle nok og vil gerne snakke og nusses med

• #8   11. jul 2010 Har du prøvet det med at sætte dig ned i græsset og sige sådan... klik-lyde og sådan? Eller bare sætte dig og kalde på ham? Det hjælper ved nogle heste, men det er langt de fleste der synes det er interessant..

• #9   11. jul 2010 Nej.. det kunne være jeg skulle det :o)

• #10   11. jul 2010 Normalt er det godt så evt. at have et stykke rugbrød med eller noget, men du må først give det når han kommer helt hen, hvis han gør smiley også gøre den træning hver dag, til sidst tror jeg bare han kommer når du sætter dig sådan på hug - men det kommer jo også an på hesten! Der er jo heste der ikke gider komme smiley

Nogen gange er det også en god idé at sidde og lege uinteresseret; lege med græsset, pille ved din mobil, what ever.. de fleste heste er nysgerrige smiley

• #11   11. jul 2010 Ja han er MEGET nysgerrig ;D
    Men problemet er bare at han ikke kan lide små mennesker.. Altså lave ting.. Så han kan godt komme hen til mig når jeg sidder på hug, en bare ikke helt hen.. :o(

• #12   11. jul 2010 Prøv så at ræk hænderne lidt frem mod hma og snak til ham og sådan. Eller rejs dig langsomt op, når han så kommer. Så bliver du jo en 'stor ting' igen smiley

Jeg gør det med min hoppe HVER dag, når jeg skal hente hende. Hun står godt nok i løsdrift, men altid i den anden ende end hvor jeg er smiley Eller tit. Så sætter jeg mig på hug, og når hun kommer rejser jeg mig, gvier hnede en gulderod og nusser med hende og sådan :b altid.

Det gør hun forresten også ved andre mennesker, mest i hvert fald, så hvis du får trænet den tærning med ham, kan det være at andre også kan begynde at hente ham?

Hvad med når du HAR hentet ham - kan andre så heller ike snakke eller trække med ham? smiley

• #13   11. jul 2010 Ja okaii :o)
    Flaks går også i løstdrift :o)

Jo alts han nyder det overhovedt ikke, og er kun tryg hvis jeg er i nærheden.. Men de kan godt :o)

• #14   11. jul 2010 Det er bare fordi de vil blive ude at tygge græs.. Min gør det nu ikke så meget, men det hænder. Det svært at konkurere* med græsset ;D

• #15   11. jul 2010 okay smiley

jeg må indrømme, at jeg ikke har prøvet at hente hende ind fra sommergræsset, men jeg har prøvet at hente hende ind sådan, hvor hun stod og græssede på ''smålligt'' græs smiley

Hun står nemlig kun på sommergræs om natten :b

• #16   12. jul 2010 Tak for svarende alle sammen! =o) Troede virkelig kun det var Flaks der gjorde det, og at der var noget galt.. ;o)

• #17   13. jul 2010 har du prøvet at sætte dig på hug og enten kigge på hans bagpart eller ned i jorden og slappe helt af? Bare hav godt med tålmodighed:)

• #18   13. jul 2010 Hvis man sætter sig på hug ligner man et rovdyr der er ude for at jage.

• #19   13. jul 2010 Ja, hvis du kigger på hesten. Ligeså snart du gør dig opmærksom på at du er der, ved fx. at sige lyde, så tror den ikke du er et rovdyr (vil jeg da tro - det er typisk % rovdyrsopførsel)

og forresten kan du også tydeligt se på hesten om du ligner et rovdyr for den; den vil være anspændt og til tider flygte. De fleste heste kommer hvis du sidder sådan (har jeg oplevet)

• #20   13. jul 2010 Hvis du sætter dig på hug ligner du en kat der vil til at springe på den, men hvis du sætter dig helt ned på bagen virker du ikke som en trussel.

Og hesten vil jo bare hellere æde end den vil ind og lave noget.. Det ville jeg da også gøre hvis jeg var hest.

• #21   13. jul 2010 det er så ikke min opfattelse .. men det handler vel om ens kropssprog smiley

• #22   13. jul 2010 Tja (;

• #23   17. jul 2010 Ja, det tænker jeg også smiley

Må jeg spørge dig hvorfor nogle heste så kommer hen til en, når man sidder på hug, hvis man ligner en kat der vil springe på edn? smiley

Kommentér på:
Han går fra mig? :/

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce