{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
601 visninger | Oprettet:

Han træder meget over sit spor? {{forumTopicSubject}}

Min unghest på 4 år, som snart skal tilrides træder et par spor over sit eget, også når man bare trækker ham på fold. Min mor og jeg er blevet enige om at han skal have klokker når han træder så meget over. Men hvilke klokker vil i anbefale og de skal ikke gå så langt ned da han har lidt bløde koder:)

Håber i vil hjælpe!:D

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Han træder meget over sit spor?
  • #1   14. jul 2010 I starten lyder det som en god ide, for der er hesten jo naturligt på forparten og balancen mangler.. men når den er trænet så bør den ikke ramme sig selv selv om den går stort, med mindre den er på forparten eller ikke er taktfast så vil forbenet og bagbenet ikke få kontakt.. bare en tanke fordi folk ofte tror at deres hest rammer sig selv fordi den går stort/godt..

• #2   14. jul 2010 Ja, men nu tænkte vi også bare som en sikkerhed hvis nu det skulle ske for man kan jo aldrig vide hvis den lige snubler og rammer hårdt:)

• #3   14. jul 2010 Tjaa jeg ville ikke give ham klokker på.. min træder også utrolig meget over i skridt men det har kun udviklet sig til noget godt efter han har fået vægt på bagparten.

• #4   14. jul 2010 Vi har valgt at han skal have klokker så spørger bare om i kender nogen gode klokker der ikke er for store!

• #5   14. jul 2010 Det er en god ide..Min trådte også meget over og har ramt sig selv et par gange, når jeg rider ham, den ene gang rimligt alvorligt, så synes bestmt det er en god ide..

Købt de billigste og tykkeste i kan finde.. mange af de dyrer er faktisk for tynde til at beskytte otrdentligt efter min mening..

Jeg ville gerne have haft PC klokker, men blev virkelig skuffet over, hvor tynde de var, så købte et par klokker til 75kr der virkelig var tykke og virkelig kunne yde noget beskyttelse mod en hestehov i fuld fart...

Han har dog ikke klokker på på marken eller noget..

• #6   14. jul 2010 Signe *spider-pig* Nu som Jesus L

Vil dog også lige indskyde at heste med dårligere balance (som fx min) nemt kan komme til at træde op i sig selv, det er dog pga hans kortere hals, der gør det hele lidt mere kompliceret smiley

Derfor bliver jeg nødt til at beskytte hans små fusser smiley

Men ellers vil jeg give dig ret i din observation smiley

• #7   15. jul 2010 Ja, men tak for det da! Men som sagt han har lidt bløde koder så de kan meget let komme til at være for store, altså sådan at de går for langt ned;) Tror du så bare man kan klippe lidt af det nederste af så de ikke kommer til at røre jorden alt for meget?

Kommentér på:
Han træder meget over sit spor?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce