{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Succeshistorie søges, uren nu ren {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har min belgierhoppe til hingst.

Det viste sig så at hun var uren, så hun fik taget prøve af det. Det viste sig at hun var uren, hun blev efterfølgende skyllet to gange med saltvand og noget mere.

Da de scannede viste der sig et stort æg så hun er ikk gået i stå.

Men hun skulle jo vente til denne gang med at tage hingst.

Men det er første gang jeg har haft en der var uren.

Hun er 15år og det er 5år siden hun sidst har haft føl. Men ellers frisk og rask og rørig.

Hun tog hingst i aftes første gang efter skylning osv.

Er der nogle af jer andre der har fået føl efter en omgang uren?

Hilsen Heidi

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Succeshistorie søges, uren nu ren
  • #2   27. jul 2010 jeg købte en hoppe for nogle år siden vi fik afvide hun ikke kunne få føl hun var 15 år men vi skulle ikke ha føl så det var jo ikke noget problem...det viste sig hun blev utrolig bange da hun kom hjem(fik lov at aflevere hende tilbage) så snakkede jeg med dyrlæge om at ifole hende(fortalte hende hendes historie) så i samråd med dyrlæge blev vi enige om at prøve en sidste gang hun kom til hingst og det viste sige at hun var uren det tog 3 brunster at blive ren og derefter blev hun drægtig hun blev syet og året efter fik hun det dejligste hingsteføl hun har så 3 føl mere uden problemer...så det er ikke noget problem fordi de har være urene...så bare klø på det skal nok lykkes..;-)

• #3   27. jul 2010 ok..:-) hvis jeg var dig så ville jeg få din hoppe skyllet når hun er blevet færdig bedækket...(det skader ikke sæden) og noget der kan trække hendes livmoder sammen (oxytoxcin) men snak med din dyrlæge..;-) jeg har fået det gjort på en af mine hoppe i år..

• #4   27. jul 2010 Hestehaven, nej jeg har ikke fået det forklaret hun står ved hingsteholder og han har så vidre givet det der er sagt.
    Men hun er ren nu, det var fordi hun har gået med en lille hingst der har rodet med hende så hun er blevet uren.
    Hun er behandlet to gange med saltvand og streptipenkondin står der på regningen.
    Men hun fik taget en prøve af hvad det var der var grunden så hun blev behandlet rigtig.

Kommentér på:
Succeshistorie søges, uren nu ren

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce