{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
559 visninger | Oprettet:

hævet på bagbenet? {{forumTopicSubject}}

jo altså her i fredags så jeg at min pony (Robin) var hævet på hans ene bagben. Jeg tog ham ud og løb en lille tur med ham men jeg kunne ikke se at han var halt. jeg red ham så lidt og han var IKKE halt. jeg tog så på ferie efter jeg havde redet ham og hende der ejer gården lovede så at holde øje med ham og fortælle hvordan det gik med ham. Igår fik jeg så en besked hvor der stod:
Hej ellen
Robin er stadig hævet på bagbenet men jeg syntes ikke han halter. Han er jo godtnok heller ikke den der løber mest rundt ude på folden. Imorgen prøver jeg lige at løbe en tur med ham for at være sikker.
hilsen Vivian.

idag løb hun så en tur med ham og han halter stadig ikke. Han fik ordnet hove sidste Mandag og han var hævet om Fredagen. (var ovre ved ham Onsdag og Torsdag men der var ikke noget.)

mit spørgsmål til jer er så:
Hvad kan det være? han er hævet nede ved koden og en 10-20 cm. op

Tak på forhånd og undskyld det blev lidt langt smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hævet på bagbenet?
  • #1   28. jul 2010 hmm hvis han havde forstuvet noget ville han jo højst sandsynligt være halt... smiley

• #2   28. jul 2010 den kan have trådt forkert smiley hvis ikke den er halt og benet ikke er varmt, så giv den evt. varmebandager på om natten, og tit er det altså super godt at lade den komme ud og gå en tur, eller på fold hvis den alligevel ikke løber rundt, det får gang i venepumperne, og det er med til at hævelsen forsvinder smiley held og lykke med det.

• #3   28. jul 2010 vi tror også selv mest på at han bare har trådt forkert eller blevet bidt af en bremse (eller sårn noget) og der så er gået noget i el. lignende og han kommer ud og er ude stortset hele døgnet smiley og jo tak det skal prøves smiley

• #5   28. jul 2010 nu kan jeg se han er fra 93, så han er lidt oppe i alderen og jeg har en veninde og hendes mors hest (godtnok 20-21 år) har haft siden hun var 17-18 tror jeg sådan at hun var hævet på benene men for det meste bagbenene når hun havde stået lidt stille men lige så snart hun begyndte at blive skridtet varm (hjalp også noglegange når hun gik på fold) begyndte hævelsen at falde igen og tilsidst var den helt væk (ved det fordi jeg har været rigtig meget hos dem, har redet den en del, min egen har været på sommergræs og jeg lånte den da min egen var meget syg (lige ved at dø faktisk) og ikke kunne rides næsten 3 måneder) og min eget på 16 har det os en gang imellem smiley

• #6   3. aug 2010 vil bare lige sige at vi HAR fundet ud af hvad det er... det var smeden der havde snittet ham med kniven da han fik beskoret hove. hans ben(sår) blir nu vasket 2 gange om dagen, han går med bandage og han blir skridtet 1-2 gange dagligt

Kommentér på:
hævet på bagbenet?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce