{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

bidløs dressur? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen
Jeg har selv tilredet min nu fireårs vallak bidløst, og jeg kunne godt tænke mig at fortsætte med at ride ham sådan, men jeg vil gerne lære ham at gå i holdning, så han får brugt hans ryg ordentligt. Jeg ved ikke hvordan jeg skal lære ham det, og jeg har ikke lyst til at prøve mig frem og gøre noget forkert, så jeg håber at nogen af jer ved hvordan jeg kan lære ham det smiley Tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  bidløs dressur?
  • #1   29. jul 2010 En hest bruger ikke ryggen ordentligt bare fordi den kommer i holdning, det er en fejlagtig opfattelse som mange har smiley
    Du skal først have opbygget en hel masse muskler de rigtige steder. Hvilken trense rider du med? Hvis du rider med en bitless eller en sidepull, så er det faktisk ikke så anderledes fra at ride dressur med bid.

Her er lige nogle billeder, som illustrerer, hvad der sker med hestenm rent biomekanisk, når den kommer i forskellige holdninger.
    http://www.gerdheuschmann.com/bdp-dehn.html#pose
    - Jeg elsker de billeder smiley

• #2   29. jul 2010 EPB - bisnap 09/10! :D:D

Jeg har nemlig svært ved at bygge muskler op i hans ryg, så jeg tænkte at det måske ville hjælpe hvis han fik hovedet lidt ned, som på billede 1 af de billeder du viste mig smiley Jeg villle sige at han nu går sådan cirka som på billede 2 og jeg kunne godt tænke mig at få ham en lille smule længere ned at gå. Jeg rider med en sidepull smiley men jeg har altid redet på heste som har lært det, så selvom det er lidt det samme som med bid, så ved jeg stadig ikke hvordan jeg skal gøre det så det bliver gjort på den bedste måde smiley

• #3   29. jul 2010 Undervisning :0) Hvis du vil ride klassisk har jeg selv fået undervisning af Pernille Gregoire og været glad for det :0)

• #4   29. jul 2010 Men jeg går på skole så jeg har desværre ikke tid til undervisning... så jeg tænkte at jer der får undervisning måske kunne hjælpe mig? smiley

• #5   29. jul 2010 Det er desværre stort set umuligt. Du kan læse teorien i en bog, men uden undervisning er det alt for svært at få følingen og at lade være med at fejlride...

• #6   31. jul 2010 sidsel - Det er ikke helt rigtigt.. En hest kan godt have sin frem-og-ned søgen og gå afslappet selvom den ikke er lige i hals og krop. Hvordan ville du ellers lave sidebevægelser eller bare en volte? :0)

Derudover kommer den rette holdning, som du skriver, altså ikke bare af at ride hesten lige ud - det er desværre ikke så ligetil. En hest skal trænes til at bevæge sig under rytter og f.eks. en fejlredet, fejlbygget eller bare en ung hest bruger altså ikke sin krop rigtigt, bare fordi den er lige :0)

//Natasja

Kommentér på:
bidløs dressur?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce