663 visninger
|
Oprettet:
bidløs dressur? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen
Jeg har selv tilredet min nu fireårs vallak bidløst, og jeg kunne godt tænke mig at fortsætte med at ride ham sådan, men jeg vil gerne lære ham at gå i holdning, så han får brugt hans ryg ordentligt. Jeg ved ikke hvordan jeg skal lære ham det, og jeg har ikke lyst til at prøve mig frem og gøre noget forkert, så jeg håber at nogen af jer ved hvordan jeg kan lære ham det
Tak.
aug 2008
Følger: 14 Følgere: 17 Heste: 2 Emner: 21 Svar: 431
Du skal først have opbygget en hel masse muskler de rigtige steder. Hvilken trense rider du med? Hvis du rider med en bitless eller en sidepull, så er det faktisk ikke så anderledes fra at ride dressur med bid.
Her er lige nogle billeder, som illustrerer, hvad der sker med hestenm rent biomekanisk, når den kommer i forskellige holdninger.
http://www.gerdheuschmann.com/bdp-dehn.html#pose
- Jeg elsker de billeder
dec 2007
Følger: 92 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 263
Jeg har nemlig svært ved at bygge muskler op i hans ryg, så jeg tænkte at det måske ville hjælpe hvis han fik hovedet lidt ned, som på billede 1 af de billeder du viste mig
dec 2006
Følger: 109 Følgere: 109 Heste: 1 Emner: 416 Svar: 3.246
dec 2007
Følger: 92 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 50 Svar: 263
dec 2006
dec 2006
Derudover kommer den rette holdning, som du skriver, altså ikke bare af at ride hesten lige ud - det er desværre ikke så ligetil. En hest skal trænes til at bevæge sig under rytter og f.eks. en fejlredet, fejlbygget eller bare en ung hest bruger altså ikke sin krop rigtigt, bare fordi den er lige :0)
//Natasja
bidløs dressur?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside