{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
393 visninger | Oprettet:

Hjælp til indstillinger {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

Jeg var lige ude for at prøve at tage nogle billeder af regndråberne på planterne, men kunne simpelthen ikke få det til at lykkes! Jeg brugte makro funktionen, og jeg prøvede at styre det manuelt, med ISO 100 og blænde 5,6. Jeg prøvede også både med mit 55-200 mm. og mit 18-55 mm. objektiv.

For det første blev billederne meget lyse og uskarpe, selvom lukkertiden var lang, og det ikke var specielt lyst udenfor, og for det andet kunne jeg bare ikke fokusere ordentligt på dråberne med mine objektiver.

Hvilke indstillinger ville i bruge til makro billeder? Og hvilket objektiv vil i anbefale af de to jeg har? Jeg er godt klar over, at et makro objektiv ville være det ultimative, men eftersom det ikke er muligt, må jeg jo bruge dem jeg har.

Og så lige et lidt andet spørgsmål. Er der nogle af jer der kender til close up filtre? Har læst noget om dem på fotostart.dk, og de lyder mega geniale, hvis man ikke har et makro objektiv! Men er der nogle af jer der har erfaringer med dem - gode og dårlige. For har nemlig tænkt mig at ønske mig et sæt i fødselsdagsgave, men vil lige først høre om de er noget værd smiley

<b>-Rikke - © RBH

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til indstillinger
Kommentér på:
Hjælp til indstillinger

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce