{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Min 4 års har dårlig mave.. eller ikke {{forumTopicSubject}}

Er simpelthen ved at få grå hår i hoved over min hest, hun bliver ved med at smøre sig selv ind i bæ smiley ned af bagben og i halen.. hendes klatter er som sådan pæne nok, lidt løse (hvis 100 er perfekt er hende 94-95) men intet der ligner tynd mave eller diarre.. men hver gang hun gøder kommer der lige sådan et skvæt eller 2 brunt nærmest vand bagefter klatten..

Hesten er frisk og glad og trives og har ingen sygdomstegn, sidste år havde han i en periode desideret tynd mave(pga en mindre god wrap balle) og fik medicin for at få den i orden, men der gik ikke længe så var den som nu og har nærmest været det konstant siden..

Dyrelægen vil ikke gøre noget da hun er frisk og glad uden feber og klatterne i sig selv er pæne..

Har forsøgt med Irish mash(ca 3 gange om ugen), klid, hørfrø, a-38, mavepiller til mennesker (som tog hendes diarre da hun havde det første gang), skære i wrap osv osv.. men intet virker og hun bliver ved med at grisse sig i større eller mindre grad, hvilket jo ser klamt ud og ikke sjovt for hesten at være beskidt smiley

Har overvejet om hun simpelthen ikke tåler wrap ??? for da hun fik hø en periode hvor hun stod før var maven 100%.. desværre er det ikke muligt med hø hvor hun står nu.. så er det det må hun flyttes, derfor vil jeg jo gerne være sikker, da vi ellers trives hvor hun er..

Gode råd eller historier hvis i har prøvet lignende modtages gerne..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min 4 års har dårlig mave.. eller ikke
  • #1   21. sep 2010 Det har min fjordhest også smiley Dyrlægen sagde bare at nogle heste altid villehave lidt "dårlig mave" men så længe han var frisk og det ikke var tynd mave ville han ikke gøre noget. Jeg har selv prøvet alt hvad jeg lige kunne komme i tanke om, men intet har virket.

• #3   21. sep 2010 Hvor er det henne?

• #4   21. sep 2010 mine fjordheste og shetlænder har samme problem når de får wrap.. så måske er det det

• #5   21. sep 2010 Hvorfor har jeg dog skrevet den besked i dette forum, jeg må du have været helt forvirret - det må i undskylde, en fejl med forrige besked smiley

• #7   21. sep 2010 En hest jeg træner hun har det også men hun er også fuld af energi og fejler intet - så der er ikke så meget at gøre - Altså hesten kan jo sagtens ride selvom den ligner lort ;D

• #8   21. sep 2010 ! De sejeste Fjordbasser ! :
    hvis hesten på din rideskole ikke kan tåle wrap, hvorfor får den det så? :s

Signe *spider-pig* Nu som Jesus L :
    men hvad så med at få undersøgt om din hest overhovedet kan tåle wrap så du er sikker på det? for jeg ved ikke hvad du skal gøre smiley
    men hvis din hest står på græd fold nu, kan det måske også være det? altså det bare et gæt, ved ikke noget om, om det kan være det? smiley men det bare en ide.

• #9   21. sep 2010 Mill - Jackson i miss you s; : Hun har ikke stået på græs hele tiden, og det har været både på jord fold og på græs fold..
    Hun har tidligere kunne spise wrap uden problemer, men efter hun havde rigtig dårlig mave pga wrap er det som om hun ikke tåler det.. men hvordan ville du tjekke ?? for dyrelægen siger det er unødvendigt at komme ud og jeg har heller ikke rigtig råd til en masse undersøgelser af en frisk og glad hest.. (og den er sat til salg, så i behøver ikke fortælle mig jeg ikke har råd til at have den)

• #10   21. sep 2010 når oka? så aner jeg virkelig ikke hvordan du skal få dyrlægen ud? :s. men det var jo også bare en ide? :s

• #11   21. sep 2010 Det var heller ikke surt ment, men ved bare at hvis man ikke har "råd" til dyrelæge .. måtte have fat i 3 dyrelæger dengang hun havde virkeligt dårlig mave, fordi hun var frisk og ikke havde feber, og de 2 første ville ikke komme..
    Og selvfølgelig bliver der ringet efter dyrelæge hvis hun kommer til skade eller bliver syg.. men jeg ved også at det let kan løbe op at lave alle mulige undersøgelser af hesten og det har jeg bare ikke rigtig råd til på en hest der er glad og frisk ..

• #13   21. sep 2010 Stald Bregnegaarden : Hejsa.. det er der ikke og det har også været det samme på 2 opstaldningsteder.. men hun har jo heller ikke dårlig mave, kun lidt en sjat vandagtig efter klatten som desværre rammer bagben og hale hver gang..

• #14   21. sep 2010 nej nej smiley men jeg har heller ikke råd til en dyrlæge regning pga så noget, og ja det kan hurtigt løbe op.. smiley men jeg forstår det jo godt. men jeg aner bare ikke hvad du ellers kan gøre smiley hihi

• #16   21. sep 2010 Stald Bregnegaarden : Hun har fået samme foder i 9 måneder nu.. men jo der er jo selvfølgelig ret tit nye wrap baller.. men der hvor hun stod før holdt hver balle meget længe (få og nøjsomme heste) og der var det næsten værre..
    Bare så irriterende for man føler sig jo som en dårlig ejer intet at kunne gøre.. og nu fik jeg så også smidt i hoved at jeg flytter for meget fordi jeg overvejede at flytte hende helt tæt på mig hvor hun kan få hø både for maven, men også så jeg kan ride fast indtil hun bliver solgt..
    Skal lige siges at hun stod det tidligere sted i 15 måneder og jeg kun flyttede fordi jeg er syg og ikke længere kunne holde til arbejdet som blev mere og mere (skulle tage 7-8 børe møg på bakket løsdrift 2 gange om ugen) .. og nu har hun stået 8-9 måneder hvor hun står, og overvejer kun at flytte for at hjælpe hendes mave og kunne ride hende op.. synes jo ikke hun er flyttet meget, men nu føler jeg mig bare dum og ond smiley

• #17   21. sep 2010 Signe : jeg syntes ikke du er en dum eller ond ejer hvis du flytter din hest igen. du gør det jo kun for dig og hestens skyld, og det er det eneste du skal tænkte på smiley og hvis det er bedst for din hest og dig at den bliver flyttet tætter for dig og at den får noget hø, så skal du vel bare gøre det, hvis du kan få plads smiley syntes kun at du er sød mod din hest, hvis du overvejer at flytte den så den kan komme igang igen også noget smiley
    held og lykke smiley

• #19   21. sep 2010 ja oka smiley jeg tænkte bare sådan lidt, at når den ikke kunne tåle det om hvorfor den så fik det, men altså nej man kan jo ikke lave det hele om pga en hest. og når det bare ligger på folden så kan man jo ikke holde den væk fra det.. smiley

• #21   21. sep 2010 Tak for jeres støtte, bliver bare så ked af sådan noget, fordi jeg tidligere havde en stress hest og kæmpede med at finde et sted den kunne trives ? mange ejere der løj om stedet smiley men det er jo flere år siden og synes netop ikke hende jeg har er flyttet meget, har kun flyttet en gang..
    Og ja dyrelægen roser hende også for hendes fine huld, at hun ikke er overvægtig selv efter græs, hvilket fjordheste jo let bliver..

Kommentér på:
Min 4 års har dårlig mave.. eller ikke

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce