{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
782 visninger | Oprettet:

kåringer {{forumTopicSubject}}

hej alle sammen (:

ville lige høre om nogle af jer, vidste om hvornår og hvor der er traver kåringer her i landet eller andre steder i verden..
For vil gerne have min lille sebastian kårret, eller i hvert fald få af se, hvad han kan få af point.
Jeg er ikke helt inde i det er kårings værk, men har da prøvet at læse lidt på reglerne osv...

Så ville også lige høre om nogle af jer, har været til kåring / kåringer med jeres traver?

Hvis i ved hvor der er kåringer, og man kan finde dem på nettet, er i så ikke søde lige at ligge et link til mig, det kunne i hvert fald være rigtig dejligt (:

p.s. tak for hjælpen til dem der nu kan hjælpe mig, eller har prøvet at hjælpe mig smiley


Kommentarer på:  kåringer
  • #1   20. okt 2010 følger lige med smiley vil også gerne vide det nemlig (;

  • #2   20. okt 2010 hehe suuper xD

  • #3   20. okt 2010 Kun hingste bliver kåret i dk, men ikke som i er vant til i ridesporten.

    For at en hingst må bruges til avl på andre end egen ejede hopper, skal den fremvises på den årlige hingstekåring som DTC afholder.
    Der bliver den vurderet af kåringskomisionen og får den 67 point eller over bliver den betegnet som "godkendt" men får den under så man man gerne benytte den i avlen, godkendelsen består kun i at avlskomisionen mener at den er værd at benytte.
    Ellers er der ingen kåringer af traverne, de bliver avlet til væddeløb og bliver vurderet på det grundlag når man sætter dem i avlen, nogle kan have rigtig dårlige stammer, men stadig have super resultater i sporten som gør at man vælger at sætte dem i fol, mens andre bliver det pga uovertruffen afstamning trods få eller ingen resultater i sporten.

    Så med hensyn til din traver, så er det en vurdering i om den skal være avlshingst, og har den ikke startet i løb så er det spild af penge at vise den på den årlige kåring idet den ikke vil blive benyttet af andre end dig selv groft sagt..

    Håber det var svar nok?

    Venlig hilsen
    Maj-Britt


  • #4   20. okt 2010 jeg har ikke tænkt mig t bruge ham til travløb, vil bare gerne se hvad han kan få i point til en kåring.. og om jeg skulle overveje at bruge ham lidt til avl. jeg ved det ikke helt endnu. er er jo også kun 1½ år, så er der tid nok endnu til at jeg kan beslutte mig.

  • #5   20. okt 2010 Hvis han ikke skal bruges som travhest så vil du INTET få ud af at stille ham til hingstekåring idet antal starter og præstationer vægter meget højt i deres vurdering. Jeg har selv haft en hingst til kåring som havde vundet 1,5 million og som har okay stamme, men han blev ikke vægtet "god nok" til trods for hans egne præstationer og i mine øjne perfekte individ, så i sammenligning med din som er efter Crab Cakes mener jeg at huske, så vil det bare være 3500 kr + prisen for røntgenbilleder lige ud i luften. Der er ikke noget med oprangeringer og rosetter hvis det er det du forestiller dig med kåring da traver bliver bedømt ud fra at de er væddeløbere..



  • #6   20. okt 2010 Du kan udstille ham til Store hestedag i Roskilde - der tager de alle racer og blandinger ind. Når hesten bliver bedømt er det sammen med de andre heste af samme race. MEN denne bedømmelse har ikke nogen betydning for, hvorvidt han kan bruges til avl.

    (",)


  • #7   21. okt 2010 okay smiley tror jeg il melde mig til ;D men hvor melder man sig til henne? ;D

  • #8   21. okt 2010 Der kommer nok oplysninger omkring det hele på denne side, når dagene nærmer sig: www.storehestedag.dk

    (",)


Kommentér på:
kåringer

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce