22. sep 2009 Følger: 35 Følgere: 102 Heste: 8 Emner: 83 Svar: 256
De 9 lege {{forumTopicSubject}}
Jeg er ved at lave en hjemmeside, hvor jeg skal bruge billeder til "de 9 lege"
Er der nogle der har billeder der passer til det her:
1. Tidlidslegen : Du skal kunne røre hesten over alt med dine hænder - din stik - din pisk, og du skal kunne svinge med pisken, hesten skal selføgelig ikke blive bange for noget af det. Hvis hesten flytter sig, bakker du den tilbage igen, og starter forfra med at røre den over det hele. Nogle heste er ikke så vilde med at blive rørt over det hele, så derfor vær langsom i bevægelserne, og tag dig god tid.
2. Stoppelegen : Du skal gå ca. 1m foran hesten. ligepludselig skal du stoppe brat op, og tage armene ud til siden, og så skal hesten stoppe. Det skal du både gøre i skridt og i trav. Hvis hesten ikke stopper, så ryst lidt med torvet så den bakker.
3. Bakkelegen : Du skal ligge 2 fingre på hestens næseryg, og tryk indtil hesten bare tar et skridt. Når hesten kan gå et skridt tilbage, begynder du med at den skal gå flere og flere skridt tilbage.
4. Frem & tilbage legen : Hesten skal stå ligeforan dig, så skal du ryste med torvet så hesten bakker. Hesten skal bakke helt ud for enden af torvet. når den så er der, skal den komme ind til dig igen.
5. Flytte forpart : Du skal stå på den ene side af hesten. så skal du tage din ene hånd op til dens kæbe og den anden hånd ligger du ved hestens skulder. så presser du blidt til kæben og skulderen, og så skal bagparten så dreje rundt.
6. Flytte bagpart : Du skal gå lidt om mod bagparten, og så rykker lidt i torvet, du kan evt. trykke lidt på bagparten så den drejer. Her er det forparten der skal der skal snoge rundt og bagparten der skal blive.
7. Cirkellegen : Hesten skal stå lige foran dig, så peger du med torvet ud mod en af siderne, når hesten så går ud, skal den bare gå rundt om dig, og når den skal ind igen bukker du dig og kigger mod bagparten, og rykker lidt i torvet. Dette skal gøres i både skridt, trav og galop.
8. Sidelænslegen : Tryk lidt ved kæben og prik den med din stik, skiftevis ved bringen og bagparten, hesten skal så begynde at flytte sig til siden.
9. Heltelegen : Her skal du bruge cirkellegen. Så skal du sende hesten over nogen forskellige ting feks. et spring eller noget plastik eller en vippe. Du kan også binde noget plastik fast til din stik og køre det rundt på hesten. Hesten må ikke være bange for nogen af tingene.
hvis i har, må jeg så bruge det og ligge det ud på min hjemmeside?
Jeg skal nok skrive hvem det er der er på de forskellige billeder.
feb 2009
Følger: 197 Følgere: 175 Heste: 6 Emner: 439 Svar: 2.953
sep 2009
Følger: 35 Følgere: 102 Heste: 8 Emner: 83 Svar: 256
De 9 lege
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside