{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
790 visninger | Oprettet:

Jordøvelser til "doven"pony. {{forumTopicSubject}}

Majas kondi er elendig og derfor kan hun ikke holde mere end 10 min på banen så er hun smadret.
Så jeg tænkte at nu jeg ikke rider så tit pga. manglende tid, så ville jeg lave noget fra jorden med hende istedet.

Her tænker jeg fx. bag og forpartsvendning, lære at bakke for små signaler, gå sidelæns mm.
Evt. lige tricks - vil se om jeg kan få det til at fise ind på damen - bare at smile fx.

Men har i andre forslag til øvelser m. en dame der ikke bevæger sig mere end højest nødvendigt? ( dvs. sådan noget med at løbe rundt får jeg hende aldrig til ).

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jordøvelser til "doven"pony.
  • #1   26. okt 2010 Elevatorøvelsen, og få hende til at stå stille, og så løb/gå/hop rund tom hende, klap osv. Derudover tilvænningtil pisk og plastik. (:

• #2   26. okt 2010
    Plastic og pisk er hun ligeglad med i forvejen samt hun sagtens kan stå stille den næste halve time smiley

• #3   26. okt 2010 jeg ved ikke om du ved det, men din hest's foder betyder utrolig meget!!! overvej noget nyt foder evt.

• #4   26. okt 2010
    Nu er det ikke mig der styre hendes foder smiley

• #6   26. okt 2010
    Det har jeg, dem kan hun - udover at tage hovedet ned, men vil jeg heller ikke begive mig ud i smiley

Har tænkt mig at træne at gå sidelæns smiley

• #7   27. okt 2010 Lær hende at stå på høje genstande, smile, ryste på hovedet, spanske skridt, synkronøvelser, at tage ting i munden (og måske aport) (;

• #8   27. okt 2010
    Maja er ikke ret så .... følsom.. Så jeg skal først lige se om hun fatter idéen i at smile.

Hun ryster ikke på hovedet hvis man kilder hende v. ørene, hun løfter ikke benene hvis man kilder m. pisk og ved aldrig hvordan jeg skal kunne få hende til at tage en ting i munden - og gå, det tvivler jeg på.

Så starter med at se om jeg kan få hende til at smile, bare løfte læben da - men er lidt tvivl som, da det ikke er altid hun er kilden på næsen.

Synkron har jeg aldrig hørt om?

• #9   27. okt 2010 Synkronøvelser er når man laver ting synkront - så hesten lægger mere mærke til dit kropssprog. Jeres ben bevæger sig sammen og i følges ad på den måde (; Du ryster hovedet, hun ryster hovedet (;

• #10   27. okt 2010
    Hun følger mig - godt nok sakke rhun bag ud pga. hendes langsomme tempo. Men ryste på hovedet, så skal hun lære det først - kommer hun nok ikke til når hun aldrig gør det smiley

• #11   27. okt 2010 Baloo lærte det fordi han var ivrig efter at komme ind i sin boks efter træning, så han rystede på hovedet, når han fik kapsun/rebgrime af, og så lagde jeg et signal ind over, og roste ham, når han gjorde det (; Ellers plejede han aldrig at ryste på hovedet ;b Så det var egentlig bare et tilfælde (; - og da jeg så begyndte at træne det andre steder end i stalden, så var han til start ikke helt klar over det, men så "irriterede" jeg ham lidt ved (da han ikke reagerede på det indlærte signal: pege lidt på øret i cirkler med fingeren mens jeg stod ved hans side og rystede mit eget hovede) så begyndte jeg at prikke ham på øret og hvis det ikke hjalp, så drillede jeg ham og hev ham let i øret - så rystede han hovedet ;b Nu behøver jeg kun blive ved fase 1, før han reagerer (;

Mht. spanske skridt, så ville jeg starte med, at lade som om, jeg ville rense hove - så hesten løfter hoven (det kræver dog, at hun selv løfter hoven, og ikke lader den løftes af dig). - Men du skal vende den modsatte vej af, hvad du gør, når du renser hove (; Brug så en pisk til at tappe på benet, samtidig med at du bruger din hånd og måske krop (vægt) til at få hende til at løfte benet. Og rooos når hun bare løfter den mindste smule. Og så skal du langsomt (det tager self. dage) opfordre hende til at løfte benet mere og mere og til sidst helt op (; Sådan tror jeg jeg ville starte - da Baloo heller ikke reagerede på en tappen på benet (;

• #12   27. okt 2010
    Hun er slet ikke kilden, lige meget hvor meget man piller ;).
    Spanske skridt har jeg simpelthen ikke tålmodighed til smiley - nøjes med at smile til at starte med også må jeg se om hun i det hele taget forstår idéen i det.

• #13   27. okt 2010 Tror det handler om prioritering (; Det er jo ikke så krævende, men det var bare et forslag (;

• #14   27. okt 2010
    Som sagt, starter i det små og ser om hun hele taget fatter det - gør hun kan jeg gå videre smiley

• #15   31. okt 2010 Haha, kunne bare godt forestille mig at Maja havde nemt ved 'stå stille'-øvelsen.. xD

Men som du selv siger, sådan noget med at gå til siden, baglæns. Noget der ikke kræver for meget fysisk, men stadig kræver lidt hjerne og samarbejde (:

Jeg synes de her mindgames er super:

(link fjernet)

Kommentér på:
Jordøvelser til "doven"pony.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce