{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
994 visninger | Oprettet:

Hjælp! til lukket skulder. Øvelser? {{forumTopicSubject}}

Hej Hg'er

Nu har jeg siddet og grublet og grublet over noget jeg oplevede i søndags.
Jeg er ved at træne/ tilride en hest for en veninde. Hun er ikke erfaren nok til selv at kunne lære ham nogle grundlægende ting, så det gør jeg for hende.
Da jeg red ham sidste sømdag lavede vi en masse skridt og paradetræning. Der var ikke noget usædvanligt.
Da jeg så travede frem, skulle han bare frem og ned og strække ud, og lidt overgange og temposkift. Bare for at kontrollere hans koncentration.
Da vi havde opvarmet, ville jeg til at arbejde lidt med ham og sætte mig ned og føle ham rigtig. Men på højre volte var han så lukket over skulderen at han slet ikk var til at ride overhovedet. Jeg startede altså på venstre for at aflaste ham lidt, og få ham rigtig varm, men da jeg så skiftede volte igen låste han igen skulderen og trak halsen over mod venstre hele tiden, altså over mod den "dårlige" skulder.
Han haltede ikke, men afkortede bare sine skridt og JEG måtte holde ham ligeudrettet og hele tiden bede ham om at føre skulderen ud. Han syntes det var hårdt og jeg skridtede ham meget.
Hele tiden rettede jeg mit sæde for at se om jeg ikke sad ordentligt, men det var ikke mig. Sadlen sider også rigtigt, den er blevet tjekket flere gange.

Jeg tror det handler om en gymnastisk "fejl" og har brug for nogle øvelser som kan hjælpe ham med at komme ud af skulderen igen?

Vil også lige påpege at han IKKE på nogen måde bliver samlet eller redet til bidet, det eneste sted han skal have sin hals og sit hovede er lavt og afslappet.

på forhånd tak. smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp! til lukket skulder. Øvelser?
Kommentér på:
Hjælp! til lukket skulder. Øvelser?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce