Westernsadler - gode mærker? {{forumTopicSubject}}
Jeg har fået ny hest, men min dejlige Garland er desværre alt for smal til hende (den er blevet brugt til en halvaraber og hun er en okay muskeløs Quarter).
Derfor vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer med westernsadler og hvilke mærker I foretrækker.
Det må gerne være et mærke som Garland med super god polstring på sædet
Mener det hedder noget med neopren gele, kan det passe?
Og hvad er fordelen/ulempen ved at købe en sadel med såkaldt "flexbom"?
Hvor finder man gode brugte sadler (jeg vil helst have en brugt sadel, hvis jeg kan komme til det, da jeg har hørt at nye sadler er utroligt stive i det)?
Mvh. The Western Rookie
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.391
men altså min sadel er fundet her inde min mors er fundte på dba og den 3. er fundte på hestenettet.
alle af mærket cirkel Y ridtig god eog brugte sadler.
findes i alle str.
nov 2008
Følger: 45 Følgere: 43 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 69
jun 2007
Følger: 19 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 24 Svar: 252
jul 2009
Følger: 20 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 145
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 33
men kontakt www.littlemule.dk de er gode til det
dec 2008
Følger: 45 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 61 Svar: 344
en super reinsman som er rigtig god
og en vildt lækker circle y
du må op og sidde og prøve, der er lige så mange meninger som der er numser i verden....
jun 2007
det hele lyder meget godt, når man hører om Frinta sadler... man kan selv vælge præcis, hvordan den skal se ud - og det er slet ikke så billigt, som man først får indtryk af... dernæst er det efter min mening slet ikke optimalt, den måde de finder ud af, hvilken bum osv sadlen skal bygges op om... de ligger et gitter på hestens ryg... dette gitter bliver så sendt til Frinta i Tjekkiet som ud fra gitteret bygger en sadel... det er også meget fint og lyder rigtig godt... der hvor jeg bare ser et problem er, at man så har fået en sadel der passer ens hest perfekt - på STALDGANGEN... og at den ligger perfekt på hesten på staldgangen er ikke ens betydende med at den ligger perfekt på hesten under ridning...!
Hvis man skal købe sadel, skal man ud til en der har forstand på det, og ALTID prøve at ride i sadlen... for selvom den ligger rigtig godt på hesten, når man ligger den på, kan den sagtens ligge helt forkert, når man rider og trykke hesten forkerte steder....
okt 2007
Følger: 40 Følgere: 40 Heste: 13 Emner: 57 Svar: 189
Det synes jeg personligt er utrolig smart
jun 2007
okt 2007
Jeg henvist blot til Little Mules smarte tryk pad. Jeg kan sagtens se ulempen i en sadel som kun "passer på staldgangen". Dog synes jeg at gitteret er en meget god retningslinje for hvordan sadlen skal passe hesten og da jeg ikke har tænkt mig at få en specialsyet sadel, men at købe en brugt sadel, synes jeg at sådan et sadelgitter har stor relevans.
jun 2007
Deres tryk pad er en anden ting... den bruger de ved sadel prøvning... den ligges under sadlen, der rides i sadlen og når sadlen tages af kan man se på tryk pad'et, om sadlen ligger korrekt...
okt 2007
Jeg forstod dig fuldstændig korrekt første gang.
Nu kommer jeg til at gentage mig selv, men jeg skal ikke have en sadel som er bygget op efter et sadelgitter i Tjekkiet.
Jeg skal have en brugt sadel og jeg synes at et sadelgitter et en meget god retningslinje for hvordan sadel skal være. Om hvilken bom man skal bruge eller hvordan svajet skal være.
Og så for at supplere til dialogen, kommenterede jeg det trykpad som Little Mule er i besiddelse af. Little Mule forhandler jo også brugte sadler og det er derfor jeg synes at det var relevant.
jan 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 33
Westernsadler - gode mærker?
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside