{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.299 visninger | Oprettet:

Westernsadler - gode mærker? {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået ny hest, men min dejlige Garland er desværre alt for smal til hende (den er blevet brugt til en halvaraber og hun er en okay muskeløs Quarter).
Derfor vil jeg meget gerne høre om jeres erfaringer med westernsadler og hvilke mærker I foretrækker.
Det må gerne være et mærke som Garland med super god polstring på sædet smiley Mener det hedder noget med neopren gele, kan det passe?
Og hvad er fordelen/ulempen ved at købe en sadel med såkaldt "flexbom"?
Hvor finder man gode brugte sadler (jeg vil helst have en brugt sadel, hvis jeg kan komme til det, da jeg har hørt at nye sadler er utroligt stive i det)?

Mvh. The Western Rookie

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Westernsadler - gode mærker?
  • #1   8. nov 2010 Har alddrig redet i være sadel end en helt ny.

men altså min sadel er fundet her inde min mors er fundte på dba og den 3. er fundte på hestenettet.

alle af mærket cirkel Y ridtig god eog brugte sadler.
    findes i alle str.

• #2   8. nov 2010 Min er en Diamond C, en super sadel som ligger rigtig godt på min quarter smiley

• #3   8. nov 2010 Hvis man skal købe circle y skal det være de gamle sadler.... ikke de nye...!!!

• #4   9. nov 2010 helt sikkert West Wood deres sadler er delvist håndlavede... jeg er ihvertfald ekstremt glad for min, og de har sadler i et prisleje man kan være med i:)

• #5   9. nov 2010 Frinta sadler. de kan lave det hele som du selv vil ha det. de er ikke de dyreste sadler heller

men kontakt www.littlemule.dk de er gode til det

• #6   9. nov 2010 har en gammel simco som er helt okay
    en super reinsman som er rigtig god
    og en vildt lækker circle y

du må op og sidde og prøve, der er lige så mange meninger som der er numser i verden....

• #7   9. nov 2010 Frinta sadler er efter min mening ikke noget man skal investere sine penge i... !

det hele lyder meget godt, når man hører om Frinta sadler... man kan selv vælge præcis, hvordan den skal se ud - og det er slet ikke så billigt, som man først får indtryk af... dernæst er det efter min mening slet ikke optimalt, den måde de finder ud af, hvilken bum osv sadlen skal bygges op om... de ligger et gitter på hestens ryg... dette gitter bliver så sendt til Frinta i Tjekkiet som ud fra gitteret bygger en sadel... det er også meget fint og lyder rigtig godt... der hvor jeg bare ser et problem er, at man så har fået en sadel der passer ens hest perfekt - på STALDGANGEN... og at den ligger perfekt på hesten på staldgangen er ikke ens betydende med at den ligger perfekt på hesten under ridning...!

Hvis man skal købe sadel, skal man ud til en der har forstand på det, og ALTID prøve at ride i sadlen... for selvom den ligger rigtig godt på hesten, når man ligger den på, kan den sagtens ligge helt forkert, når man rider og trykke hesten forkerte steder....

• #8   10. nov 2010 Tina M: Der er mange af de ting du siger som jeg er helt enig i. Little Mule har sådan et tryk pad, som de ligger under sadler, når de mener at de har fundet en som passer. Og så skal man så ride rundt i alle gangearter en halv time eller deromkring. Og så kan man så se hvilke steder sadlen trykker, hvis den gør det.
    Det synes jeg personligt er utrolig smart smiley

• #9   10. nov 2010 Line: Men det tryk pad er ikke det samme som det gitter de lægger på og sender til Tjekkiet!!

• #10   10. nov 2010 Jeg kan skam godt følge dig Tina smiley
    Jeg henvist blot til Little Mules smarte tryk pad. Jeg kan sagtens se ulempen i en sadel som kun "passer på staldgangen". Dog synes jeg at gitteret er en meget god retningslinje for hvordan sadlen skal passe hesten og da jeg ikke har tænkt mig at få en specialsyet sadel, men at købe en brugt sadel, synes jeg at sådan et sadelgitter har stor relevans.

• #11   10. nov 2010 Lige for at være helt sikker på at det jeg har skrevet er forstået.... gitteret ligger de over hesten - den tager nærmest et aftryk at hestens ryg, skulder, osv... dette gitter sendes til Tjekkiet, hvor sadlen så bliver bygget op efter det gitter... gitteret er altså én ting...

Deres tryk pad er en anden ting... den bruger de ved sadel prøvning... den ligges under sadlen, der rides i sadlen og når sadlen tages af kan man se på tryk pad'et, om sadlen ligger korrekt...

• #12   11. nov 2010 Hej Tina.
    Jeg forstod dig fuldstændig korrekt første gang.
    Nu kommer jeg til at gentage mig selv, men jeg skal ikke have en sadel som er bygget op efter et sadelgitter i Tjekkiet.
    Jeg skal have en brugt sadel og jeg synes at et sadelgitter et en meget god retningslinje for hvordan sadel skal være. Om hvilken bom man skal bruge eller hvordan svajet skal være.
    Og så for at supplere til dialogen, kommenterede jeg det trykpad som Little Mule er i besiddelse af. Little Mule forhandler jo også brugte sadler og det er derfor jeg synes at det var relevant. smiley

• #13   12. nov 2010 Ja, de har mange gode brugte sadler også. de er også villige til at låne ud sadler mener jeg så man selv kan prøve hvilken sadel som ligger bedst på hesten. jeg arbejdet på little mule, og der var ofte vi lastet flere tyber sadler i bilen for at dra ud en så de kunne prøve hva for sadel som ligger bedst på hesten

Kommentér på:
Westernsadler - gode mærker?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce