{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
651 visninger | Oprettet:

Træning/kåring/tilridning {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'er

Jeg er stolt ejer af min dejlige 2 års hoppe, som jeg lige har købt. Jeg giver 800 kr for at få hende opstaldet inkl alt. hvor der er en udendørs ridebane. Jeg har ca 15 km dertil fra hvor jeg bor..

Jeg synes det er lidt svært at træne ordentlig med hende og føler enlig kun at jeg kan tage ud for at strigle hende og så køre hjem, når ridebanen er fyldt med vand hele tiden, og nu bliver den sikkert også snart frossen.. Havde i flyttet hesten til et sted hvor der er ridehal?

Har været inde og se nogle af video'erne på kapriole om grundtræning fra jorden, og nu er hans hest jo trænet i forvejen og jeg ved ikke hvliken alder den har, men min hoppe er godt nok slet ikke så lydig?
Hun er meget opmærksom og vil gerne følge med i det hele, kan ikke rigtig stå stille når hun bliver striglet. Er vi ude og gå en tur er hun rigtig dygtig stopper og går når jeg siger det.

Jeg vil rigtig gerne longere hende, og har også prøvet men det virker ikke som om tidligere ejer har longret hende 'rigtigt' for hun tror bare hun skal løbe og løbe hele tiden og jo hurtigere jo bedre. Hun virker meget forvirret og jeg vil gerne have hende ned på jorden og være stille og roligt.

Jeg ved ikke om det er fordi hun ikke har tryghed til mig, eller om det bare er fordi hun er en ung hest eller hvad det kan være? Hun er rigtigt sød og en dejlig hest som har et godt temperament.

Og lige til sidst, skal jeg have hende til kåring først, tilredet til foråret/sommer hvis hun er klar til det, er der nogen i holstebro/ringkøbing/lemvig området der kan anbefales til at gøre det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Træning/kåring/tilridning
  • #1   10. nov 2010 først tilride så kåring da den så har muskler det dømmer de også lidt ud fra da de kun kan dømme det de nu engang ser..

    Og jeg står selv et sted uden hal og det er nu anden vinter jeg gør det og jeg flytter ikke for ligesom hos dig er det billigt og når man har 2 heste kan man ikke have råd til luksus smiley

    Og så gider jeg ikke stå på de store steder med hal da det er for mange mennesker og for meget der sker omkring mig..

    Håber du kan bruge det..

    Ps. med longering så øv bare man pas på hende når hun ikke er ældre og rolig stemme hjælper altid så de slapper af når de finder ud af det er dejligt..


  • #2   10. nov 2010 Jeg skal også have kåret hoppe til sommer. Dog er jeg af avler blevet kraftigt frarådet at tilride inden da de så mister meget af luften under sig. De bevæger sig anderledes. Og man kan jo sagtens træne muskler uden at ride dem. Held og lykke med hende:)

  • #3   11. nov 2010 Hvornår plejer der at være kåring inden for Dansk Varmblod?

  • #4   11. nov 2010 eksteriørkåring

    eller sadelkåring


  • #5   11. nov 2010 Begge dele? smiley

  • #6   11. nov 2010 Er lidt i samme situation med min 2-års frieserplag. Vi står også et sted med mudret bane og intet ridehus men billigt og hestene har det rigtig godt smiley
    Så ja - savner godt nok et ridehus lige nu, men laver så noget klikkertræning med ham, lærer ham at bakke på kommando, gå ved siden af bil/cyklist, ikke være bange for plastik, vand, hunde osv. Håber, den træning vil komme mig til gode når jeg engang skal til at ride ud på ham smiley Plus, det styrker båndet mellem ham og mig fordi han lærer at stole på mig og at det er mig, der bestemmer smiley
    Har kun haft ham 2 måneder og han er allerede blevet meget roligere smiley
    Håber, du kan bruge dette - Og PS han er heller ikke særlig lydig, men de er jo kun store føl smiley


  • #7   11. nov 2010 Lisa C: Ja, de er jo kun store føl..
    Har lige været ude ved hende i dag, hvor jeg lærte hende stå-kommando hun var rigtig dygtig og blev stående selv om jeg gik væk fra hende (i snor)
    Hun blev også stående mens jeg gik om på siden af hende, og hoppede ved siden af hende, dog lagde hun ørerne lidt tilbage da jeg lagde armene over hendes ryg og lagde lidt vægt i mine hop..

    Men ellers var hun meget glad i dag, tigger meget efter godbidderne, selvom hun kun får når hun gør noget godt, og så roser jeg hende meget..

    Ved ikke om jeg skal helt lade vær med at give godbidder?


  • #8   11. nov 2010 Jeg giver ikke mine godbider men det er jo også fjordheste de finder altså hurtigt lommerne..

    Ville da lige i denne dejlige sammenhæng fortælle at min ellers så lydige 2 års (har haft fra føl) stak af fra mig i dag og ødelagde hele vores løbegang da hun først løb igennem snoren for at komme ind i den og derefter igennem snoren for at komme ud et andet sted af den :S Hun rev lige 3-4 plastik pæle op og nogle knækkede og bukkede jernet der er i jorden..
    Så et godt råd herfra HAV ALTID HJÆLP VED HÅNDEN jeg var alene og hun var tæt på at løbe på vejen.. der kører ikke så mange biler der men blev lidt nervøs..

    Hun er ellers en hest der var med på diverse skuer 4 gange i år + nogle skov ture som hånd hest.


  • #9   11. nov 2010 Jeg giver min godbidder her i starten, ellers mister han hurtigt fokus og prøver at æde græs eller vrinske efter de andre heste....dette skulle gerne blive bedre med tiden smiley



Kommentér på:
Træning/kåring/tilridning

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce