{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
436 visninger | Oprettet:

OFF TOPIC - Venindeproblem :0( {{forumTopicSubject}}

Ja ved ikke helt hvad jeg skal gøre, har egentlig mest af alt bare til at "slå op" med hende, hvis man kan sige det.

Men fra starten af, vi har kendt hinanden siden 1998, jeg var den første af os der fik en kæreste. Og da jeg begyndte at komme sammen med min ex. var hun den eneste af mine venninder/venner der blev ved mig i de 4 år jeg var sammen med ham (han var sygelig jaloux, og ville ikke have jeg snakkede med andre end hans venner) Igennem de 4 år kaldte hun mig flere gange kæreste-kedelig fordi jeg ikke ville være med til noget ( grunden til dette var jo fordi min ex forbød mig dette, men det vidste hun jo ikke, og jeg turde ikke fortælle hende det).
Jeg fik så endelig taget mig sammen til at gå fra min ex. og alt var fint mellem min veninde og jeg i det år jeg var singel. Så mødte jeg min nuværende kæreste, og hun var stadig singel, hun havde svært ved at forstå hvoffor jeg ikke ville med i byen osv. En dag møder jeg hende tilfældig inde i byen en dag jeg er inde og shoppe, hvor vi så står og snakker, da hun helt vildt højt siger: Du også så kæreste-kedeligt!, dette så folk vendte sig om og kiggede :0( Bare fordi jeg sagde jeg skulle noget andet den weekend, så jeg ikke kunne det hun spurgte mig om. Jeg blev selvføldig rimelig ked af dette, og vi skrev/snakkede ikke så meget sammen derefter, men jeg bestemte mig for at ligge det bag mig, og vi tog vores venskab op igen, da min fyr og jeg havde kommet sammen et halvt år begynder vi at snakke om at finde et sted vi kan flytte sammen, her siger min veninde til mig at hun synes vi (kæresten og jeg) lige skulle se tiden an og tage det stille og roligt, og lige se om det er os. Vi når da også at have været sammen i 14 mdr. inden vi finder en lejlighed, 3 mdr. efter vi er flyttet sammen vælger vi så at få to killinger, her kommer hun også med kommentar om at hun synes det for tidlig vi får dem, hvis vi nu går fra hinanden osv. Sidste år i april begynder hun så at komme sammen med en sød fyr. I juli køber han hus, og hun flytter med ham, jeg vælger ikke at sige nu, hun ved godt selv det tidlig og hendes kommentar til dette er bare; man kan jo ligeså godt prøve... I januar køber de hund; igen hendes kommentar; man kan joi ligeså godt prøve. I starten af juni i år fortæller hun mig så at hun er gravid, og er 3 månender henne, jeg spørger om det er en upser, nej det var skam planlagt! Dog var hun først blevet gravid et halvt år efter de prøvede på at blive gravide, dvs. de begyndte i september! Kun 5 mdr. de begyndte at komme sammen. I fredags fødte hun så, dette fandt jeg ud af igår via facebook.
Jeg føler mig så skuffet over min engang bedste veninde, os der engang fortalte hinanden alt, lige det var sket, os der ikke kunne undvære hinanden i mere end en dag af gangen. Os der havde planlagt hele vores liv.
Jeg er så skuffet, men nok mest såret over at hun kan sige de ting til mig. For så selv at gøre det. Og så med kommentaren; Man kan jo ligeså godt prøve det. Føler jeg mangler at få en undskyldning, og har egentlig ikke lyst til at besøge hende og hendes baby.

Er jeg sippet, eller har jeg ret i at føle som jeg føler?

Puh dette blev godt nok lang, men havde bare brug for at komme ud med det... Føler mig bare så tom.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  OFF TOPIC - Venindeproblem :0(
  • #1   21. nov 2010 hmm tjah tjoh, på mig lyder det som om hum har været rigtig meget jaloux på dig og det du har haft i form af kæreste, lejlighed osv... og nu lyder det som om i er vokset lidt fra hinanden hver jeres vej.. hvis du gerne vil have veninde-skabet med hende op at køre igen så syns jeg du skal besøge hende.. jeg ved hvor meget det betyder, som nybagt mor her i september kom der er af mine gamle veninder på besøg på sygehuset, havde ikk set hende i små 4 år, og det betød bare alt, blev virkelig glad for at se hende, og nu har vi taget veninde-skabet op igen og det er fantastisk..

• #2   21. nov 2010 Hmm... rigtig Øv situation, og jeg kender den desværre alt for godt selv, da jeg har stået i akkurat det samme dilemma... har endte det dog med at min engang bedste veninde(Pia) "slog op" med mig, fordi hun synes jeg var kæreste kedelig, og brugte for meget tid på hesten og kæresten, frem for hende.

set i bak spejlet kan jeg godt se at jeg måske brugte meget tid på lige netop de to ting. men hesten skal jo passes uanset om man har kæreste eller ej, og Pia kunne ikke acceptere at jeg prioterede hesten over hende... men min holdning er altså at har man anskaffet ig et dyr, må man tage det ansvar der følger med...

desuden var mig og min kæreste lige begyndt at være sammen, da alt dette stod på. og nye forhold er altid spændende. Pia havde sagt til mig at jeg bare skulle nyde den første forelskelse, og at hun godt kunne forstå at jeg gerne ville tilbringe meget tid med ham. Pia sagde at hun ville være der når jeg havde brug for hende... det var hun så bare ikke...

efter 1 måned med den nye kæreste, hvor jeg ikke havde været så meget sammen med hende, og havde aflyst én aftale med Pia, pga hesten fik kolik. fik jeg en sms fra Pia hvor der stod at hun var nødt til at afbryde venskabet da hun ikke ville være sidst i en prioterings liste. jeg overholdt jo aldrig havd jeg havde lovet, aflyste alle aftaler osv osv...

hvor blev jeg bitter og skuffet over hende. hender der skulle forestille sig at være der for mig, og støtte mig, når jeg var ked og fx når hesten blev syg. glæde sig med mig når jeg var forelsket. og bare hygge tøse, sladre snakke til langt ud på natte om alt og ingen ting, var pludselig væk...

ca 1 måned efter alt dette fortalte en af vores fælles veninder, som åbenbart var rykket op som bedste veninde efter mig. at Pia havde fået kæreste, var sammen med ham altid, svarede ikke engang på sms, aflyste alle de aftaler de havde lavet for at være sammen med den nye kæreste. den fælles veninde havde mødt dem i byen en dag Pia havde aflyst en aftale fordi hun var syg(umiddelbart fair nok), og belv så taget på færsk gerning af den fælles veninde, som selvfølgelig blev meget skuffet...

jeg var bitter og skuffet og kunne ikke tilgive hende. og vi har desværre ikke snakket sammen i 5 år... og der går ikke en dag hvor jeg ikke tænker på hende, og savner hende i mit liv. set i bak spejlet var det ogå dumt!, men sket er sket... desværre..

men selv om venskabet ikke kunne holde til lidt modgang, holdt kæresten ved, og vi har nu været sammen i 6 år og 5 måneder. smiley

hvis jeg havde modet ville jeg skrive et brev til hende og fortælle hvor skuffet jeg blev, ked af det og følte mig svigtet. men også lægge stor vægt på hvor meget hun betød for mig, og at jeg ikke kan undvære hende. fortælle hende at hun skuffede mig ved at slå hånden af mig, og så gøre det samme som jeg, bare over for en anden veninde(som ikke slog hånden af hende, men var forstående)

kan godt forstå din frustration. men tag en snak med hende og forklar hende hvordan du har det, hvor skuffet du blev over hende, og så gør hun akkurat det samme... hvis hun virkelig er god veninde kan hun se at det ikke på nogen måde er fair det hun har gjort over for dig... er hun ikke en god veninde.. tja... det tager bare nogle gange en god samtale/ brev til at indse at man ogå selv laver "fejl"

håber du finder ud af det!!

• #4   22. nov 2010 Først et CYBER KNUZ..... Dernæst vil jeg nok sætte hende stolen for døren nybagt mor eller ej. er hun gammel nok til at få barn er hun også gammel nok til at få en sandhed eller to fra en old veninde.. Jeg har været der selv, (hvem har ikke det). Vores vendskab værede i 18 år, men da jeg kom til hende, hende som viste ALT om mig, og havde så megetr brug for hende, jeg kunne ikke selv komme væk fra en modbydelig ex, hendes kommentar var dengang, "man ligger som man reder"... Behøver jeg at sige at hun IKKE er i mit liv længere..

Kommentér på:
OFF TOPIC - Venindeproblem :0(

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce