{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

Socialt udfordret hest {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg håber I har nogle gode råd til min mig og min lille basse.

Min hest gik som hingst til han var 2 ½ år (hans skulle have været avlshingst). Dvs han gik alene i størstedelen af sin ungdom.
Da jeg købte ham har jeg så sat ham i løsdrift og det tog ham virkelig lang tid at lære at gå sammen med andre heste. Han fik altid tæv og fattede ikke en pæn hentydning, for han gik villigt hen til den der tævede ham gang på gang for at se om den ville være hans ven.
Nå men det er blevet meget bedre og han trives rigtig fint i flokken nu smiley
Men jeg har stadig udfordringer med ham mht andre heste.. Han er under tilridning og han er den sødeste lille engel det meste af tiden og når han er alene eller i nærheden af heste han kender er der intet med ham, men så snart der er nye heste tager fanden bare ved ham engang imellem. Kan nævne tre eksempler med andre heste (beklager det bliver så langt det her emne hehe)

1) Var ude og gå en tur med min hest, min veninde og hendes hest. Vi ser en anden hest der har svært ved at komme over en bro. Min veninde tager sin hest ned for at hjælpe rytteren over, da hendes hest er idiotsikker. Jeg bliver tilbage med min hest og så flipper han og stejler og stejler indtil min veninde kommer tilbage med sin hest.
2) var ude og gå igen. Der kom en hest løbende mod os på en fold. Min hest gik igen bananas og stejlede som en åndsvag.
3) Var ude og ride torsdag i et ridehus. Der var 2 fremmede heste og i skridt var min hest sød, men så snart jeg satte i trav løb han ganske simpelt. Jeg fik ham så ret hurtigt stoppet igen ved at dreje ham rundt, men stadigvæk..

Det skal liges siges at det ikke er en konstant adfærd, jeg har haft bøvl med den slags ting nok 10 gange i de 2 år jeg har haft ham, men jeg ved at det ligger og ulmer i ham, så jeg vil gerne have gjort noget ved det inden det bliver for stort et problem. Han spænder op 50% af gangene hvor han ser en ny hest, han reagerer dog sjældent voldsomt på det.
Har talt med min træner om det og vi har aftalt at træne noget jordtræning og longearbejde med mig på i ridehuset for at få ham til at slappe lidt af uanset hvilke heste der er omkring ham. Har også overvejet at gå med lange liner og generelt bare udsætte ham for en masse sociale situationer.

Det skal lige siges at min hest ikke er bange for de andre heste. Han vil bare så gerne lege og det er som om han nogle gange bare ikke kan fokusere på andet end "der er en ny legekammerat, jeg må lege, jeg må bare lege uanset hvad" og det er virkelig svært for mig at få hans opmærksomhed i sådan en situation og, når han er i det hjørne, bliver han direkte sur hvis jeg direkte forbyder ham at gå hen til den anden hest.
Han kan sagtens gå alene så det er ikke separationsangst.

Så nogle tips og gode råd til min legesyge og socialt udfordrede hest? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

• Der er endnu ikke skrevet kommentarer

Kommentér på:
Socialt udfordret hest

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce