{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.844 visninger | Oprettet:

Mystiske knopper på ballerne {{forumTopicSubject}}

Opdagede her for at stykke tid siden på min friserhoppe at hun havde nogle mærkelige knopper på ballerne helt oppe ved haleroden.
Opdagede så igår da jeg striglede hende at en af knopperne var sprunget som om det er en byld. Kan se på den anden side at der snart springer en mere... Da jeg havde vasket området er der et par milimeter "hul" ind under huden hvis i kan følge mig.

Har i været ude for det før, ringer til dyrlægen imorgen

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mystiske knopper på ballerne
  • #1   5. dec 2010 Kan det være regn eksem..?

• #2   5. dec 2010 Det ved jeg ikke, hun står med dækken. Men hun har meget tør hud, over krydset strigler jeg hudflager af.
    Jeg har haft hende i 2 måneder, hun er meget tynd og jeg mener meget tynd. Men hun er ved at tage på nu, så ved ikke om det kan have noget med at gøre om hun er ved at udskille en masse affaldsstoffer ved hun pludselig er begyndt at få en masse godt foder.
    Giver det mening. Sådan er det jo med mennersker når de ændre deres kost.

• #3   5. dec 2010 Ja, det har jeg.
    Og jeg er næsten sikker på at det er dermatofilose - svamp.

Tjek det her:
    (link fjernet)

• #4   5. dec 2010 Tak for linket, og ja det kunne da godt tyde på det kan være det. Håber dyrlægen har en tid til at kan komme ud imorgen.

Hun står på en fold alene da hun og føllet lige er kommet fra hinanden, så hun er ikke i nærkontakt til mine andre heste anden end hun står i boks ved siden af min læsdrift.

• #5   5. dec 2010 Det var så lidt! smiley
    Det er meget normalt det der dermatofilose smiley
    Alle hestene på min gård havde det i sommers, og nu er der lige én der har fået det konstateret igen - den har til gengæld slet ikke smittet nogle af de andre smiley

• #6   5. dec 2010 Jeg kan nu godt blive lidt urolig nu for min gamle vallak, for et par uger siden gik hoppen med hans vinterdækken indtil jeg modtog et med posten jeg havde bestilt til hende...
    Og nu går han med det dækken uden det er blevet vasket, så må heller lige holde øje med ham.

Er det noget som nemt går væk når de er kommet i behandling?

• #7   6. dec 2010 Min hoppe har det, og min dyrlæge har sagt ikke pille i det men vask det med definitions shampoo. Hun har lidt på den ene "balde" men det er ikke ret meget, jeg tager det med ro og vasker det, det er ligesom med muk det kommer og går, går og kommer, dog har jeg aldrig haft muk at skulle bekæmpe på mine heste. så ro på, det er en svamp som mange heste lider under pt pga de dækkener de går med er så kompakte...

• #8   6. dec 2010 Havde dyrlægen ude idag, og har fået noget forskelligt at vaske og smøre det med.

• #9   7. dec 2010 Fik du konstateret dermatofilose?

Jeg brugte Vircon S smiley

• #10   9. dec 2010 Nej dyrlægen konstaterede det ikke, men hun troede det var det. Men kaldte det bare en hudirretation, har også fået vircon S og så noget Socatil til at smøre på efter vircon S.

• #11   9. dec 2010 Cool nok! smiley
    Fandt lige 2 knopper på min hest idag.
    SUK.

• #12   9. dec 2010 Øv også så må du igang... Har aldrig døjet med det før, selv om mine heste der har dækken på ikke får dem af hverdag og bliver striglet.
    Min hoppe har også kun dækken på for at holde varmen da hun ingen sul har overhovedet, er ved at fede hende op da hun lige mangler godt 75 kg at tage på.
    Fik hende med i købet da jeg købte hendes føl, ellers skulle hun bare have været slagtet.

Kommentér på:
Mystiske knopper på ballerne

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce