{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
793 visninger | Oprettet:

Glad eller kåd? {{forumTopicSubject}}

Vores dejlige føl fra Marts 2010 trives godt i vores lille flok efter hun er kommet hjem fra 3 mdr. afvænning i følbørnehave. Hun har efterhånden lært vores rutiner og ved at efter morgenfodring så skal alle ud på fold. Vi er så heldige at folden ligger lige udenfor stalden så vi åbner bare boksene og så trasker de bare ud en efter en. Men føllet kan nogle dage begynde at hoppe rundt i boksen og hvine og bukke lidt og tænder lidt op og pruster indtil jeg lukker op for hende og så går hun pænt stille med ud, hun kan godt vente som den sidste men hun er ikke glad for at være alene tilbage og vil meget gerne ud (skal lige siges jeg kan godt trække hende alene ind i stalden og strigle uden problem??

Andre dage kan hun gøre det samme helt umotiveret ingen hverken heste eller mennesker der har opmuntret hende.....rigtig fjollet kan hun være!!!! Det kan være når vi bare går rundt i stalden eller har en af de andre heste ud på staldgangen.

Hvad er Jeres erfaringer skal jeg gøre noget og i givet fald hvad så dette ikke bliver en uvane så hun bliver umulig når hun bliver større eller er det bare en følting pga. kådhed eller en glad hest og som går over igen?

Hvordan reagere Jeres følbasser?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Glad eller kåd?
  • #1   28. dec 2010 Hun er normalt meget cool og rolig, men ja tror du har ret i det er kådhed for hun kommer fra løsdrift og er nu i boks om natten. De er ude hver dag fra kl. 6.30 til 16.30 uanset vejr dog i færre timer hvis der er snestorm eller andet voldsomt vejr.

Jeg håber også det kun er en overgang hun reagere sådan, men vil jo gerne høre andres erfaringer om det skal stoppes eller man bare skal ignorere hende?

• #2   28. dec 2010 min på 1½ bukker også engang imellem inden i hendes boks hun er en meget friske lille pony hehe hun er også ude det meste af dagen og er vant til at stå som den sidste når de skal ud. hun går pænt med ud når jeg kommer.
    jeg tror bare de gør det fordi de ikke er så gamle og har lidt mere krudt i røven og selvfølgelig også deres måde at vise at de gerne vil ud og ikke har tålmodighed til at vente

• #3   28. dec 2010 Ja jeg tror du har så ret de er nok lidt utålmodige de små føller og har bare deres måde at vise det på smiley

ja de´jligt når de har krudt bagi de er nu liddt sjove når de laver deres små finurligheder smiley

Kommentér på:
Glad eller kåd?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce