råd om kosmetiske operationer {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg tænkte at jeg ville prøve at høre jer til råds i håb om at der måske er nogen med lidt erfaringer.
Sagen er at jeg aldrig har været helt tilfreds med mig selv. Jeg vil ikke sige jeg er direkte grim men heller ikke smuk. Det er noget der altid har naget mig lige siden jeg blev bevidst om mit udseende. Nu hvor jeg så snart er 25 og stadig har sammen følelse kan jeg ikke lade være med at tænke "hvad nu hvis jeg kan ændre det?" Altså hvorfor skal jeg gå og blive ved med at være træt af det jeg ser i spejlet hvis jeg kan ændre det?
Jeg er sådan set ret glad for min krop på trods af jeg ikke har en særlig stor barm. Det kan jeg godt leve med da jeg er spinkelt bygget (dog uden at se tynd/afmagret ud) Det der nager mig er mit ansigt og det er ikke fordi jeg ønsker at få lavet noget der ændrer mig radikalt. Jeg ønsker bare at vide hvad mulighederne er for at komme til at se "smuk" ud og hvad det kunne gøre ved mit selvværd. Om det nogen sinde vil blive til noget ved jeg ikke men jeg ved bare at jeg vil fortryde det hvis ikke jeg undersøgte det til bunds.
Derfor vil jeg gerne høre jer om det er noget i har prøvet eller overvejer. Hvorfor og hvilke råd i kan give. Gik i til jeres læge og fik en henvisning? Jeg vil så gerne høre jeres erfaringer da det i sidste ende er bedre end at læse om det fra lægerne der tjener penge på det.
På forhånd tak
sep 2007
Følger: 35 Følgere: 35 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 931
Jeg tror alle kvinder en gang imellem tænker argh hvis jeg bare havde lidt flottere kindben, lidt højere pande, flottere hud, større/mindre øjne, næse, mund, tænder, bagdel, barm, talje, overarme ja you name it. Men mange gange kan problemet løses ved at spise sundt, dyrke motion, drikke vand og bruge en smule makeup.
For det er altså ikke løgn at røg, spiritus og sukker er en killer for flot hud og sund krop. Derimod er vand, fiber og grønt noget der kan redde enhver hud og reducere antallet af deller over hele kroppen, både hage, arme, lår og mave.
Skrækbilledet på plastik ansigt er jo f.eks. Anni
jan 2007
Følger: 127 Følgere: 108 Heste: 10 Emner: 150 Svar: 1.451
Var v.min læge i sidste uge og hun sagde at hun ikke kunne henv.mig,
det skulle en øre-næse-hals spisalist gøre.
Så her en af dagerne skal jeg have ringet til denne læge og bestildt en tid
og så må jeg se om jeg kan få en henv.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
men ja definer hvad smuk er????
sep 2007
Følger: 58 Følgere: 57 Heste: 4 Emner: 48 Svar: 273
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Har du været forbi sådan et sted hvor man får manicyre? kan ikke lige stave det.
Det gjorde helt klart en forskel for mig, at få renset huden ud. virkelig dejligt, de kan også hjælpe med at lægge makeup og forklarer en hvilke ting, som man skal fremhæve på sig selv. om det øjne kindben læber.
Hvis du ikke har prøvet det så syntes jeg klart du skal starte med dette.
Og samtidig inden du betaler en masse penge for at ændre radikalt på dig selv, så undersøg om dit selvværd er iorden. hviler du i dig selv?
Man kan være gudesmuk og stadig have et lavt selvværd, og mene man er tudegrim.. Syntes ofte naturlig skønhed og et smil er det smukkeste man kan have. Ikke alt det makeup og botox
Dog syntes jeg hvis folk lider under skæve tænder, flyveører eller andre ting, som virkelig kan virke skæmmende når man får første hånds indtrykket, så det helt ok at gøre noget for at ændre det.
Og ja på dårlige dage, kan jeg også mene jeg selv ligner noget katten har slæbt ind en værre skov trold hehe
feb 2008
Følger: 42 Følgere: 40 Heste: 2 Emner: 81 Svar: 1.497
det hele har klart bundet i lavt selvværd jeg har ikke følt jeg kunne noget i skolen.
efter 10klasse startet jeg på uddannelsen til dyrepasser og her fik jeg utrolig mange posetive oplevelser, gode karakter, jeg kunne finde ud af det, men nok vigtigst af alt og grunden til jeg kunne finde ud af det fordi det virkelig interesseret mig. jeg blev utrolig selvsikker og glad og følte mig værd, pludselig så jeg ikke længer en grim, kedelig pige i spejlet, men en smuk, selvsikker, glad og lysende pige. dette gav resultat i at jeg strålet inden i og dermed også uden på når vi fx var/er i byen og kan scorer drenge på stripe, alle give komplimenter med på vejen, søde ord og vender sig om og kigger efter mig. mone veninder er grønne af misundelse på mig. dette havde jeg ikke kunne gøre for 3-4år siden.
det giver selvfølgelig endnu mere boost til en når drengene i byen vendr sig om og kigger efter en og pifter efter en.
held og lykke med at finde dig selv og troen på dig selv dette giver laaangt mere end at begynde at ændre på ens udsene. vi er alle smukke på hver vores måde
mar 2005
Følger: 19 Følgere: 16 Emner: 108 Svar: 406
Det er dejligt med alle de positive forslag i kommer med. Det er helt bestemt altid fedest med den indre skønhed og kan kun være enig i at man ikke skal kaste sig ud i en operation hvis det hele bunder i noget psykisk.
Sagen er jeg aldrig har haft det bedre. En operation vil ikke ændre på hvem jeg er eller på hvordan jeg vil leve mit liv fremover. Min nuværende uddannelse er det bedste jeg nogen sinde har oplevet og jeg er i et miljø hvor man kan være sig selv fuldt ud. På bundlinien ville jeg næsten sige at jeg er lykkelig.
Jeg forventer ikke at en operation vil være en psykisk mirakel kur jeg er dog rigtig glad for at i påpeger dette da der jo er rigtig mange piger som netop tror det vil "kurere" dem.
Jeg burde nok have givet en længere forklaring på hvorfor jeg ønsker at vide mere.
Sagen er bare at jeg har nogle maskuline træk (specielt næsen) og hvis jeg kan få rettet op på det og få det bedre og være mere tilfreds er jeg simpelthen bare nød til at finde ud af det. Jeg vil jo ikke ændres radikalt bare rettet op på. Jeg har ingen forventninger til hvordan jeg vil se ud for jeg ved ikke hvad der er muligt. Derfor vil jeg jo heller ikke kunne blive skuffet.
Jeg har iøvrigt mild make-up allergi så kan og vil ikke bruge det dagligt. Kender så mange der bruger make-up dagligt at de simpelthen er rad for at gå ud af huset uden. Det har jeg ikke lyst til at være afhængig af.
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 141
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
Hvor længe man skal gå m forbinding
mar 2005
Følger: 19 Følgere: 16 Emner: 108 Svar: 406
Jeg har indtil videre kigget hovedsagligt på to hjemmesider:
http://www.kosmetiskguide.dk/
http://www.friskienfart.dk/
Der vil dog reelt set nok gå mindst 2-3 år før jeg har sparet sammen til at have råd hvilket jo kun er godt. Hvis jeg skulle fortryde
Jeg føler mig bare super afklaret og balanceret efter jeg har oprettet denne tråd. I har fået mig til at tænke tingene igennem en ekstra gang hvilket egentlig kun gør mig mere sikker. Selvom det måske ikke bliver lige nu men engang i fremtiden eller måske slet ikke til noget. Det er værd at finde ud af i stedet for at sidde passivt tilbage.
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 141
råd om kosmetiske operationer
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside