{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
674 visninger | Oprettet:

Klar til at trække {{forumTopicSubject}}

Jeg er ved at køre min frieser til. Hun går fint med lange liner og både stopper og vender og gå frem når jeg be'r hende om det. Hun er nu klar til at gå med en Palle efter sig men ..... Hvor langt fra hendes bagben skal den være? Lige så tæt som en vogn er eller hvad ? Hvad er bedst at gøre så hun ikke fare afsted med 180 i timen ( altså så hun ikke bliver bange for pallen der henger efter hende) Håber at nogle kan hjælpe smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klar til at trække
  • #1   17. jan 2011 HVIS man vil spænde den slags efter hesten, så sørg for at det let kan slippes, hvis hesten skulle blive bange. farer den først afsted med pallen efter sig, bliver viklet ind i skagler mm, er det ikke sikkert den bliver til at spænde for noget som helst igen.

    Det kan f.eks. gøres ved at man tager en snor fra pallen, op gennem skaglerne, men istedet for at binde den fast, har en til at holde i snoren. Skulle hesten blive bange, kan hjælperen så bare slippe snoren, og pallen er fri.

    Vores har ikke slæbt alverdens ting inden de blev spændt for. De har lært at gå for lange liner -stop, frem, drej osv, og self at stå stille uanset omstændighederne.
    Derudover har de prøvet at skaglerne blev bevæget lidt mod ben/sider osv.

    Og ja, så er de blevet spændt for vognen og kørt. De første par gange self med en hjælper.


Kommentér på:
Klar til at trække

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce