{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
496 visninger | Oprettet:

HJÆLP starten på kolik... {{forumTopicSubject}}

Da jeg kommer ud til min perlen til morgen, opdager jeg med det samme at der er noget galt. Hele boksen er rodet rundt men hø over det hele og ser med det samme at hun ikke har spist sit morgen mad, 5 min efter kommer der en besked fra staldudlejeren at jeg måtte hellere komme ud og tjekke til Bellen da hun virkede mat og ville ikke spise,
Jeg trækker hende i stalden for at se om hun virker koliksyg men hun virker som hun plejer bare lidt mat.

Jeg sadler hende op og skridter rundt på hende, fornemmer en op pustet mave men hun kommer af med en lille smugle klatter, ikke meget men alligevel lidt.

Jeg ringer til dyrlægen og fortæller det samme som jeg har beskrevet og hun siger at når jeg har opdaget det så tidlig så motionerer hende, jeg rider hende så en lille time stille og roligt, hun virker mat men samarbejdsvillig.

Da jeg har redet lytter jeg til maven og kan høre lyd på begge sider, men hun har ingen appetit ikke engang irish mash som er hendes yndlingsspise kan jeg lokke i hende.

Jeg sætter hende på fold og er nu kørt hjem efter penge til gulerødder og noget olie, nogle som har nogle forslag, erfaringer så jeg kan få stoppet den mavepine inden det udvikler sig til rigtig kolik????
Hun viser ingen tegn på at ville ligge sig ned eller spark efter maven, kun mat og har ingen appetit.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lamper 900 kr.
  • Cover holes in walls and ceiling 1.000 kr.
  • Hoved og terasse dør lukker ikke ordentligt 1.300 kr.
  • Lavet et makeup bord 750 kr.
  • Ophæng af TV og ophæng af lamper 1.485 kr.
  • Fixe opvaskemaskine der lækker vand 1.090 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP starten på kolik...
  • #1   25. feb 2011 pas på. jeg mistede min frieservallak den 10 januar pga en halmforstoppelse som sad et rigtig dumt sted. Hans mave rumlede også og han lavede også små klatter men ville ikke spise og lagde sig fladt ned på siden indimellem men rullede ikke særlig meget.
    Han fik olie først på aftenen og igen kl 3 om natten da han ikke var blevet bedre men vi kunne også se at de klatter der kom ikke bar præg af olien, altså den kom ikke igennem. Han blev indlagt og fik drop men blev aflivet næste aften.
    Opduktionen viste halmforstoppelse. Dyrlægen var den nat ude ved 4 kolikheste og de 2 blev aflivet. så hold godt øje med din hest og jeg ville ikke give den noget som helst at spise inden du ved om der er passage

• #2   25. feb 2011 Så er jeg lige kommet hjem igen. Blev ringet op at hun havde lagt sig ned på folden. De prøvede at få hende ind men hun ville næsten ikke gå.
    Dyrlægen kom og gav olie hun er forstoppet i storetarmen. Hun viste hurtigt tegn på bedring og spiste hø da jeg kørte, så nu er det bare at vente og håbe på at olien render igennem.

• #3   26. feb 2011 jeg håber virkelig at din kære hyp kommer sig!
    jeg kender kun til olien og ikke give mad indtil, det er ovre.. så der kan jeg nok ikke hjælpe meget.. jeg krydser fingre for jer! smiley

Kommentér på:
HJÆLP starten på kolik...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce