træt af at være fattig studerende {{forumTopicSubject}}
Jeg er simpelthen så træt af at være studerende nogen gange og kan umuligt være den eneste..
Jeg har lige skimmet min økonomi igennem og det er bare et deprimerende syn. Der er ikke noget at sige til at jeg aldrig føler jeg har råd til noget..
Jeg får rundt regnet 3800 kr i SU udbetalt og når jeg har betalt de faste udgifter har jeg ca. 600 kr tilbage at leve for.
De faste udgifter er husleje, p-piller, mobil og har lige tilmeldt mig til ridning på den lokale rideskole (har ikke redet fast siden 2008 da jeg ikke havde råd men er nu springet ud i det igen)
Der så ikke medregnet forsikringer o.l. som man normalt betaler i december og der er sikkert også nogle andre ting jeg har glemt at regne med.
Jeg er lykkelig over at have et lille freelance illustrator job en 3-4 gange om året men det er på ingen måde et fast beløb jeg kan regne med da det svinger hvor meget firmaet skal bruge. Jeg har dog alligevel oplyst et tal på min selvangivelse om hvad jeg forventer at tjene og det skal man jo åbenbart betale am-bidrag for. Dvs. jeg skal betale am-bidrag hver måned på løn jeg endnu ikke har fået.
Men får søren da - lige nu er det næsten som om man ikke kan trække vejret når jeg tænker på det
Det er simpelthen så psykisk opslidende!
feb 2006
Følger: 22 Følgere: 21 Heste: 2 Emner: 56 Svar: 1.380
mar 2005
Følger: 19 Følgere: 16 Emner: 108 Svar: 406
Sigyn V: hvis jeg havde overskud til et normalt arbejde ville det være alletiders, men jeg er generelt i skole fra kl 9-18 hver dag og bruger ofte weekenderne på lektier og vasketøj.
Jeg har ellers arbejdet rigtig meget i butik for at spare sammen til min uddannelse inden jeg blev optaget.
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 141
maj 2008
Følger: 57 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 33 Svar: 553
Det der med penge kvaler er vist noget de fleste af os må igennem og en SU er ikke noget man bliver fed af - men til gengæld får du en uddannelse som forhåbentlig kan føre til flere (og måske <b>mange</b>) penge en dag snart
Hvad der ikke tager livet af dig gør dig stærkere. Godt for dig at du begynder at ride igen - så kan du føle at få lidt valuta for pengene til at pleje dit JEG - det er en god ting i al elendigheden med den tomme pung.
Men prøv om ikke du kan finde et lille serveringsjob i ny og næ - det gør underværker for økonomien...
jan 2010
Følger: 6 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 141
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
jeg regner med at skal til at læse på fuldtid, efter sommer ferien.... ved siden af mit arbejde, for jeg ville aldrig kunne leve for en su, og banken ville på ingen måde lade mig prøve
aug 2008
Følger: 54 Følgere: 64 Heste: 6 Emner: 124 Svar: 9.496
mar 2005
Jeg har ikke taget SU lån da jeg i forvejen låner 2200 kr hver måned af mine forældre til at betale for min skole. Staten er ikke så glad for kreative uddannelser så vi må jo selv punge lidt ud også.
Det kan dog være jeg må tage et SU lån i sidste ende hvis ikke jeg kan få det til at hænge sammen..
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
og skønt ikke at skulle være forgældet, hvis der overskud en søndag, er der af og til job med rengøring som kunne give lidt ekstra. ved ikke hvad din kreative udd går ud på, men siden du brænder for det, kunne du være der var noget derhen af, hvor man kunne arbejde lidt en weekend om måneden eller nogle helligdage.
jun 2004
Følger: 56 Følgere: 54 Heste: 8 Emner: 329 Svar: 4.202
Må droppe hesten nu for at kunne bo sammen med kæresten. Fuck, hvor er livet bare fedt... Not
jan 2006
Følger: 47 Følgere: 51 Heste: 2 Emner: 93 Svar: 2.737
For 5 år siden startede jeg på uddannelse efter barsel og har aldrig haft problemer med at få forsøger-SU.
mar 2005
Jeg vil forsøge at finde noget arbejde i min sommerferie og har heldigvis hørt at jeg snart får nogle flere tegninger at illustrere så det giver også lidt.
En anden fantastisk nyhed er at mine p-piller er faldet 100 kr i pris. Det er bare super fedt.
Sigyn V:
Jeg har faktisk ledt efter en part i over et år netop fordi man kan lære mere end når man går på rideskole. Dog unden held. Jeg har en veninde lidt uden for byen der har heste men der er ingen bane og plejer at hjælpe med staldene når jeg er der. Vejret har heller ikke lige været til at ride i men håber da på at vi kan tage nogle ture når jorden bliver lidt blødere
Jeg er dog super glad for endelig at gå til ridning igen selvom det bare er rideskole. Ridning er balsam på sjælen. I hvert fald for mig.
træt af at være fattig studerende
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside