{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

Kunne tro, at det er lige om lidt? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen, håber i har tid til at svare smiley !!

Min hoppe har termin her den 2. April - men nu sidder jeg altså og bliver sådan lidt "gad vist om føllet kommmer før dét?"

Flicka har de sidste to dage kløet sin hale totalt i smadder, og i dag mærkede jeg så på hendes hale - og haleroden var noget blødere end den plejer at være...

Jeg sætter mig så og læser på dyrenetdoktor, hvor jeg har fundet nogle 'artikler' som jeg mente var nyttige og læser så dette: <i>Forberedelsesperioden:
De sidste uger op til folingen kaldes forberedelsesperioden. Her begynder hoppens krop at indstille sig på den forestående fødsel. Bugomfanget er forøget, og nogle hopper får væskeansamlinger under bugen og i benene.

De fleste hopper får afslappede bækkenbånd, den såkaldte lødning. Hvis ikke det tydeligt kan ses, kan man mærke lødningen ved at føle blødhed på krydset, på hver side af haleroden. De sidste dage før folingen bliver lødetegnene ofte mere tydelige.

Hoppens yver vokser tydeligt de sidste uger før foling. Hos mange hopper ses "voksperler" på pattespidserne ca. 24-48 timer før foling. Det er indtørret sekret eller råmælk. Det sikreste tegn på nært forestående foling er et spændt yver med mælk i patterne.

Enkelte hopper viser ikke disse tydelig tegn på nært forestående foling. Derfor er rutinemæssig overvågning altid vigtig.</i>

Flicka havde noget hævede bagben i sidste uge, og vi er næsten helt sikre på, at det var væske der havde samlet sig, da hun ikke var øm eller noget bare lidt "tung" i det og i dag er hendes hale så helt blød. Hendes yver er desuden vokset betydeligt på det seneste ( http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/5916828_l.jpg - billedet er fra i forgårs :))

Her kan i se hvor stor hun er ved at være (også fra i forgårs):
http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/5897997_l.jpg

Måske er det mig der overreagerer, men kunne det ikke godt tyde på, at følle måske kommer lidt før tid?
Har i nogle specialle ting, jeg kan holde øje med - går lige ud og kigger til hende igen inden jeg går i seng... Bare sådan fordi jeg er pylret måske :b

Knus Frederikke (som muligvis er lidt oppe at køre fordi hun er små-bekymret, sorry o_O)

Kilde til tekst med skrå:
(link fjernet)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kunne tro, at det er lige om lidt?
Kommentér på:
Kunne tro, at det er lige om lidt?

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce