{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Nappende hingsteplag - Hjælp! {{forumTopicSubject}}

Jeg træner en 2 års hingsteplag, det skal også lige siges han er en rød fuldblod.
Han har lige sidden han var klar til at komme væk fra moren, gået på en fold med en anden hingsteplag (også 2 år)
Han har aldrig rigtig været trænet i at blive trækket og striglet så meget, ud over når jeg om min vendinde kommer (træner den anden plag) hvilken desværre kun kan blive ca. hver eller hver anden weekend.
Han har altid haft denne lille nykke med at nappe og det ikke blit napperri og kan komme hurtigt ud af det blå.
Jeg har prøvet en masse forskellige ting efterhånden, At "nive" ham i mulen i det han bider efter mig, men så higser han sig op og napper igen (og sådan kan vi så blive ved)
Hoppe, men han er rimlig cool og ligeglad.
gået med et tov og "lappet" ham over mulen med det, men han er stadig rimlig cool.
Viftet med pisk, men han er stadig cool og pænt ligeglad.

En af de bedste ting var da jeg slog på min dun jakke med tovet, så den gav en rimlig voldsom lyd.
Lige nu har jeg prøvet med en mærkelig opfindelse: En kort springpisk, med en flaskelimet på i stedet for det hårde slå stykke. Den "Lapper" jeg ham over mulen med i det han prøver på at nappe mig, og den virker umilbart.
Jeg ved det kan ryde rimligt voldsom, men det er det ikke. Den giver en "dong" lyd og det sådan set kun den jeg er ude efter (Han virker til at reagere på mærkelige lyde)
Men det virker også meget som om han mangler respekt.

Men jeg vil gerne undgå alt dette, da jeg følger det ikke er moralsk korekt. Jeg ved godt at i naturen, så forgår det sådan at hesten bider så bider den anden igen for at vise sin rang. Og det sådan set også den effekt jeg er ude efter. Men jeg ser gerne det er ude alt denne "lappen"

Han er ud over det utrolig sød og i mine øjne vil han aldrig gøre et menneske fortræd med vilje. Jeg tror simpelthen bare ikke han har den "forståelse" for at et menneske ikke finder sig i det samme som en hest.
En gang har han fks fået fat i 2 af mine fingre, men i det samme han fandt ud af det åbnede han munden og sørgede for ikke at bide sammen. En anden gang var han ved at træde mig over tæerne, i det han mærkede det løftede han straks foden og satte den aldrig hårdt ned.
Samt sparkede han min vendinde på benet ikke hårdt på nogen måde, men nok til hun råbte av og troede ham med at sparke (Kun troede for at få ham væk fra hende) han bakkede straks væk og var meget undskyldende.
Han ved hvornår han gør noget meget forkert, men det virker til der skal voldsomme reaktioner til før han reagere.

Han napper efter alle.. Det går også meget ud over hans fold kammerat (Dog napper han betydelig mindre efter mig en efter andre)

OBS jeg vil ingen negative komentare have og gider ikke i kritisere mig eller hesten da i ikke kender verken mig eller ham..

Jeg vil spørger efter råd og vejledning til hvad jeg kan gøre. Håber meget nogle af jer kan hjælpe mig med det.
(Husk han har ikke været meget i hænder skøndt sin alder)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nappende hingsteplag - Hjælp!
Kommentér på:
Nappende hingsteplag - Hjælp!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce