{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
717 visninger | Oprettet:

Longering. {{forumTopicSubject}}

Hvordan ville du gribe longering an af en hest uden hverken kondi, muskler eller balance?

Hesten er sjældent i longe, bliver redet uregelmæssigt og longen er for at der skal ske noget anderledes og prøves noget nyt ind imellem.

1 gang i 2år den er i longe ( billeder bagerst ):
http://www.hestegalleri.dk/alb_vis.aspx?albumid=238556

Ville du gå med hesten rundt hele banen? Ville du lave overgange hele tiden? Ville du undlade galop? Ville du have lavt tempo, ville du veksle? Fortæl smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Longering.
  • #1   11. mar 2011 Jeg ville holde fokus på at longere den rundt på hele banen (så vidt muligt - dvs. følge med ved siden af den ned langs langsiderne), for ikke at risikere den går ind og bliver skæv i forsøg på at holde balancen rundt på volten smiley

Og have fokus på frem og ned samt lavt, roligt tempo i alle gangarter.
    Jeg ville ikke lave meget galoparbejde, før det andet var på plads smiley

På epona.tv er der en video-serie om longering smiley

• #2   11. mar 2011
    Der når nok ikke at komme meget på plads smiley
    Det er bare for "sjov" ind imellem for at gøre noget andet, det er når jeg er ved hende ( meget uregelmæssigt ) og det har også meget og gøre med hendes humør.

Men tak :o)

• #3   12. mar 2011 Ville bruge en kapsun, og så ville jeg gå med hesten rundt på en stor volte, så du har mere kontrol og derudover undgå at træne for meget i hovslaget..Overgange altid godt, men ville klart vente med galoppen til balancen er mere i orden :0) Tempovekslinger er altid godt, men ville ikke lade hesten 'tonse afsted', da det ikke tjener noget formål..

• #4   12. mar 2011 mine bliver heller ikke longeret ret tit (i hvert fald ikke dem som allerede har lært at blive longeret). Men fordi jeg også rider på dem, så er de jo i form m. m.
    Jeg laver ALTID mange overgange og temposkift - uanset hvilken hest jeg longerer.
    Jeg mener at så længe hesten er styrbar i skridt+trav, så kan man godt tage en lille galop. Der er jo ikke ret meget forskel på at longere og på at hesten selv løber rundt i en lille volte (fx på folden) xD

Jeg har altid hesten på en stor volte, næsten så lang som longen kan blive, og jeg longerer "aldrig" over 15 min ad gangen...

• #5   12. mar 2011 Følg anvisningerne her: www.kapriole.dk

• #6   14. mar 2011 Det kommer an på hvad du vil opnå med longearbejdet? Er det styrke og muskeltræning, eller er det løsgørende arbejde?

• #7   14. mar 2011
    GreyStone * - Tror ikke man kan opnå nogen af delene når hesten bliver motioneret meget uregelmæssigt :o)

Kommentér på:
Longering.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce