{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
499 visninger | Oprettet:

SEJR!! {{forumTopicSubject}}

Mulle var for vogn idag!
Jeg har fået 'designet' min egen lækre sulky til hende, og idag tog vi så en lille trækketur rundt om gården. Efter det var det ned på banen og bakke, dreje mm. Hun tog det så pænt, at jeg prøvede at sætte mig op i vognen. Stadig ikke så megen som en vrikken med ørerne, og jeg greb tømmen og fik hende i skridt. Det var bare en helt vidunderlig følelse!
Til dem der ikke kender vores historie;

Mulle blev tilkørt hos tidligere ejer. Desværre skete der et uheld, hvor Mullemor blev bange, og satte sig på en krog på vognen = et stort sår der ikke ville hele, og som hun stadig har et ar efter idag (7 sting).
Tidligere ejer ville ikke til at starte forfra med tilkørslen, og droppede derfor kørsel med Mulle.

i efteråret 2008 har jeg lavet HMS med Mulle i godt og vel et år, og har i alt haft hende i 2½ år. Jeg bliver fristet af tanken om at hun skal kunne trække noget, og med en improviseret sele begynder vi at trække kegler, bomme o.l. I starten er hun urolig og ved ikke helt hvad det er for noget, men det bliver hurtigt accepteret. I vinteren går vi over til at trække paller (til de andres store ærgelse, eftersom ridebanen blev helt revet op :-P) Og i foråret 2009 trækker hun mig på en palle. Den improviserede sele bliver skiftet ud med en original fjordhestesele, og jeg er ovenud lykkelig. Projektet går dog i stå, da vi flytter fra gården pga. tvangsauktion.
I vinteren 2010-2011 er vi dog på banen igen, og er i skoven med kælk bagpå :o) Et gammelt lig af en sulky bliver indkøbt og fikset af min handy-far, og en karet er lavet!
Og idag var vi altså lidt rundt på banen og køre. Det er ca. 10 år siden hun har været for vogn med passager sidst.

Jeg er squ lidt stolt af min krikke smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  SEJR!!
Kommentér på:
SEJR!!

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce