{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

Blæsevejr... {{forumTopicSubject}}

Hej, er lige lidt nysgerrig, so here goes...

Går jo og hygge med min 4 års ismule, som jeg så småt er startet tilridning på. Han er normalt et meget roligt gemyt, men i disse dage med heftig blæsevejr, bliver han lidt mindre samarbejdsvillig. smiley Han er ikke så opmærksom på mig som ellers, han bliver lettere forskrækket og kan virke en anelse irriteret, hvis jeg stiller ham en opgave.
Mit spørgsmål er, oplever I andre dét med jeres heste, når vinden er lidt hård og suser i ørerne?
Rider også en ældre herre og en dame på ca. 6 år. De kan også godt være påvirket af vejret, men måske alligevel knap så meget som Hjalti, (Han er jo selvfølgelig også stadig meget ung og det hele er så nyt) smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blæsevejr...
  • #2   23. mar 2011 Min 6 årige kan jeg næsten ikke ride i blæse vejr. Han bliver meget nemt forskrekket, og høre ikke efter havd jeg giver af tegn m.m

• #3   23. mar 2011 he he....nej det er noget værre noget med de rovdyr. De gemmer sig de mest mærkelig steder. Her hos os er de ofte forklædt som trolde, og de gemmer sig bag alt. Endda nogle gange også i vandpytter... smiley
    Ej pjat, kan selvfølgelig godt forstå hesten er på tærerne (eller hovspidserne) når det blæser. Kan faktisk godt selv blive både lidt rundforvirret og irritabel når der blæser en halv pilikan, var også som sagt bare lidt nysgerrig for, om andre oplevede det på samme måde. smiley

• #4   23. mar 2011
    Jeps, der er mange heste, der bliver påvirket af blæsevejr smiley

• #7   23. mar 2011 som alle andre skriver så er det meget normalt smiley min egen kan slet ikke forholde sig til at det blæser, når han står udenfor skuret og venter på at jeg får blandet foder står han og bukker og stejler. han bliver bare vildt frustreret over al den vind. Ridning er helt udelukket i hårdt blæsevejr

• #8   23. mar 2011 og sidder så og tænker, er det så ikke bare fantastisk at vi så ofte i vort kære land, har stiv kuling fra vest.
    Et 1/2 års tid med stille vinde, sol og 15-20 grader DET kunne dæleme være dejligt. Så skulle hjalti bassen og jeg nok komme langt. smiley

• #9   23. mar 2011 Af samme grund har jeg tænkt, at det med at gøre ryttervant må henlægges til en dag i august med INGEN vind og 30 grader, så mulen ikke gider bevæge sig nok til at vippe mig af ;)))

Han er også HELT skør i blæsevejr.....Men ja, som alle andre skriver, så er det normal adfærd - men ret irriterende...

• #11   24. mar 2011 Må faktisk indrømme at det er det er ganske fortrøsningsfuldt at læse at I andre oplever tilsvarende "problem". Ikke at det bliver mindre irriterende af den grund, men det er nu alligevel skønt at blive bekræftet i at det ikke bare er bassen der bliver bims.
    Det hele er jo så nyt for ham og mig, så engang imellem kan jeg godt blive lidt unødig bekymret.

@Lisa C - det lyder jo som en fænomenal plan du der har lagt. Held og lykke og god fornøjelse. smiley

• #12   24. mar 2011 jeg red på udendørs bane i går i blæsevejr og Frede var godt nok tændt og vågen, så jeg startede med at trække rundt lidt og trænede så mest samling i ottetaller.

Han havde enorm svært ved at blive i skridt og jeg valgte kun at trave en lille smule med skridt indimellem. Det gik rigtig godt og jeg valgte at stoppe efter 30 minutters god træning

Netop fordi vi bor som vi gør vil jeg gerne kunne lave noget med ham i al slags vejr, så det er vel tilvænning tilvænning tilvænning?

• #13   24. mar 2011 Hej Pernille,

er helt enig med dig. Til daglig har jeg heller ingen hal, og vil derfor på sigt gerne kunne ride ud i alt slags vejr.
    Grunden til mit spørgsmål er som sagt at jeg netop er startet tilridning på min 4 års islænder. Det kræver naturligvis en masse tilvænning for ham, men bestemt også for mig. Er meget opmærksom på ham og hans reaktionsmønster. Skal jo gerne ende ud med at have en rolig og harmonisk hest. Det betyder nok desværre også at jeg ofte bekymres uden grund, og så er det jo bare fantastisk at man har det her forum.
    Men helt sikkert, som Hjalti og jeg bliver mere sikker, så skal vi også tilvænnes til at ride i blæsevejr. smiley

• #14   24. mar 2011 Og indtil da skulle I måske trække nogle ture i blæsevejr?
    Ud i skoven og guffe af et ny-udsprunget træ så snart det er muligt smiley

• #15   24. mar 2011
    Maja er fuldstændigt ligeglad smiley
    Får hun et momentalt anfald af vandvid så passer det ikke rigtigt ind nogne steder smiley

• #16   24. mar 2011 Det er vel meget naturligt, at heste er lidt mere opmærksom på det hele, når der blæser. Alting bevæger sig, træer og buske siger lyde osv.

• #17   24. mar 2011 tak for rådet pernille, det gør vi bestemt også .

• #18   24. mar 2011 Min pony er også normalt rigtig rolig, men bliver meget nervøs i blæsevejr, og ignorerer hjælperne totalt, og han er 15 år..(-; Og min venindes pony er også meeeega rolig, men har løbet en bitte smule med mig, da det blæste..(-:

• #19   24. mar 2011 det er mine beste´mt også det er lide træls men det går

• #20   25. mar 2011 ja blæse vejr er noget farligt noget... min frieser, som normalt ikke er bange for biler, fik et hysterisk anfald sidst vi var ude i blæsten. og endte med hun stejlede/bukkede forbi 5 biler forskellige steder.. og indimellem havde hun endda perioder hvor hun var bedøvende ligeglad?!
    selv nu, ude på folden kan jeg se hun ind imellem tonser rundt, så du er ikke alene med sådan en hest:-)
    har nogle gange proppet hut på hende, og det hjælper lidt:-)

Kommentér på:
Blæsevejr...

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce