Måske færdig som ridehest {{forumTopicSubject}}
Øv øv
Nu står jeg med en halt hest igen :S
Hun var halt i Novembermåned da vi havde kiropraktor, hun sagde fri en uge også i gang med at skridte lige så stille.. Hvis hun stadig var halt derefter rådede hun til et røngten billede af forbenet den var gal med.
Om der har været bedring er vi i dag faktisk i tvivl om for nåede aldrig at ride ordentlig pga. vejret, frem til januar hvor jeg tog på skole..
Men nu står hun halt igen :s Samme forben, nemlig det højre.. Men ingen hævelser, ingen varme områder, ingen sår der er bare ingen ting.
Havde fat i min dyrlæge her til morgen, og snakkede med hende, mistanken ligger på at hun har lavet en kronisk skade på hovbenet i højre forben. Hun var i 2008 alvorligt forfangen, med en drejning på 12 grader på venstre og 14 på højre.
Nu går jeg så og tænker over hvordan og hvorledes, hun ryger self. i røngten.. Men frygter det værste. Min drøm har i mange år været at få et føl efter hende, så hvis der er en kronisk skade skal røngten billedet afklare om hun kan holde til at bære et føl, eller om det er så slemt at hun skal aflives..
Måtte bare lige ud med det.. Det er så frustrende ikke at vide hvordan og hvorledes :S
aug 2005
Følger: 102 Følgere: 96 Heste: 3 Emner: 1.493 Svar: 5.531
P.s han er rask igen..
sep 2009
Følger: 105 Følgere: 95 Heste: 4 Emner: 32 Svar: 284
Lyder rigtig træls:'(
nov 2007
Følger: 66 Følgere: 70 Heste: 7 Emner: 4 Svar: 780
Har selv stået i samme situation, heldigvis blev min til ridehest igen...
Krydser fingre og håber på det bedste for jer!
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.249
dec 2008
Følger: 22 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 140
maj 2010
Følger: 18 Følgere: 18 Heste: 2 Emner: 32 Svar: 750
Håber heller ikke det er så slemt som jeg frygter, men hellere forberede mig på det værste, når hun har den historie med forfangenheden bag sig
Salg vil aldrig komme på tale, da hun er ekstremt speciel, og jeg vil ikke byde andre end mig det sind..
feb 2009
Følger: 26 Følgere: 27 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 6
Min har stået siden starten af september og ved stadig ikke om hun bliver ride hest igen.. Først var det en seneskade, det udviklede sig så til en seneskedehindebetændelse og nu har hun fået konstateret forandringer på hovsenebenet og foran på hoven.. Jeg havde håb nogle af gangene især når genoptræningen gik godt, men alt håbet blev ødelagt.. Så forvent altid det værste..
Det skulle jeg ha gjort så var jeg ikk blevet skuffet så mange gange..
Jeg krydser fingrer for jer og at du hurtigt får en afklaring og ikke skal vente i evigheder..
Held og lykke.. :o)
maj 2010
maj 2010
Men for pokker hvor er det hårdt at vi aldrig kommer til at ride rigtigt igen
dec 2008
Følger: 22 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 27 Svar: 140
mine føldrømme blev jo desværre ødelagt da min hest brækkede benet:(
maj 2010
Har desværre her i weekenden taget den tunge og svære beslutning om at lade min dejlige hoppe få fred så snart det går igennem med forsikringen..
Måske færdig som ridehest
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside