godbid opskrift {{forumTopicSubject}}
heij
jeg har lige fundet denne gode opskrift som jeg selv har prøvet og min ponse elsker dem.
opskrift:
det du skal buge:
300 g. hvedemel
85 g. sukker
200 g. smør eller magarine
1 lille æg
1 skål
Evt pynt:
Flormelis
kakaopulver
krymmel i forskellige farver
Trin 1:
Først skal du bruge en form tegn evt. en hestesko eller hest på noget katon
Trin 2:
Ælt hvedemel, sukker og fedtstof sammen. Tilsæt et æg så dejen hænger sammen. Stil dejen et koldt sted hen i 30 min.
Trin 3:
Rul dejen ud med en kagerulle så den er 2-3 mm tyk og læg så skabelonen(formen) ovenpå dejen. Brug en kniv eller en klejnekniv til at afmærke hesten(eller hvad du har).
Trin 4:
Læg forsigtigt kagerne på pladen (med bagepapir) og bag dem i ovnen ved 175 grader i ca. 8-10 min. De skal være gyldnbrune når de er færdige.
Trin 5:
Lav glasuren mens kagerne køler lidt af. Du laver en hvid glasur af flormeisg et par dråber vand. Hvis du også vil lave en brun gør du det samme(som den hvide) bare md lidtkakaopulver i.
Trin 6:
Pynt nu dine hestekager(kager) som du vil med slik og krymmel. Husk at pynte dem mens glasuren er våd så pynten hænger bedre fast.
Tip:
DU kan også lave andre figure eks. hestesko, hjerter eller måske en stigebøjle? Bare lade din fantasi styre.
Tip mere:
Hvis du har lavet en hest kan du lave en knabstrupper ved først at lægge hvid glasur på hestekagen. Vent til den er tør og dryp så kakaoglasuren(brun) på. Nu er din Lippizianer blevet til en knabstupper. Du kan kan også lave en enhjørning , et horn i panden, når du skære ud efter skabelonen. Brug evt. lidt sølvsukker perler til man og hale.
spørg hvis du ikk forstår
Der er endnu ikke skrevet kommentarer
godbid opskrift
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside