{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.685 visninger | Oprettet:

Fortov, cykelsti eller vej? Debat. {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften nok hentyder til så har det her noget med trafikken og gøre.
Ser I.
Jeg har MEGET LÆNGE undret mig. Når man kommer ridende på en hest og der BÅDE er fortov, cykelsti og vejbane hvor skal man så ride? HAr ikke ku finde nogen der kunne fortælle mig det fordi det altid ender i en debat.
Så nu vil jeg prøve herinde.
Hvor skal man ride henne???
Nogen siger fortov fordi hesten jo går.
Nogle siger cykelsti fordi man sidder på hesten og den bevæger sig frem (ligesom på en cykel)
Og Andre siger vejen fordi hesten har 4 ben og man sidder på den (ligesom en bil har 4 hjul og man sidder i bilen)

Hva siger i og hvorfor?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Skifte toilet 1.200 kr.
  • Jord græs oprydning 2.500 kr.
  • skifte vandhane i bryggers 500 kr.
  • Sort and organize it equipment and cables 1.000 kr.
  • Udbedring af tilkalder stophane og montering af vaskemaskine 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fortov, cykelsti eller vej? Debat.
  • #1   3. maj 2011 Loven siger vejen, men bilister og politiet værdsætter det hvis man rider på cykelstien smiley

Jeg rider / går på cykelstien smiley

• #2   3. maj 2011 i følge nogle regler har jeg læst at hesten skal betragtes som et køretøj. Den må derfor ikke ride på cykkelstien, og skal holde tilbage for fodgængere og cyklister smiley

• #3   3. maj 2011 *Cykelstien smiley

• #4   3. maj 2011 Af hvad jeg har fået at vide, så hører hesten til på vejen, og betragtes som en 'bil'. Dette er nu fordi, at før vejene blev fyldt med biler, så var hesten transportmidlet.
    Men jeg rider ikke på vejen, men på fortov/cykelsti eller rabatten:)

• #5   3. maj 2011 men jeg rider selv på cykelstien, fortovet eller rabatten smiley

• #6   3. maj 2011 Loven siger vejen.Så jeg rider på vejen og i rabatten.

• #7   3. maj 2011 Tror nu ikke at selv om politiet så man red på fortovet at de ville stoppe og give dig en bøde smiley

• #8   3. maj 2011 Nej jeg tror det heller ikke.Men når jeg nu har en hest som er 100% trafiksikker kan jeg jo lige så godt følge loven.Så er jeg også fri for sure cyklister og fodgængere som er "rædde"for en hestepære;-)

• #9   3. maj 2011 hvis min hest er usikker rider jeg på vejen (vil hellere ride der end at den pludselig springer ud foran en bil)
    ellers rider jeg på fortov og cykelstier så vidt det er muligt

• #10   4. maj 2011 En hest betragtes som et køretøj, så den skal rides på vejen i højre side.

• #12   4. maj 2011 Loven siger vejen.
    Jeg rider på cykelstien da jeg ofres færdes i byen.
    Og har snakket med en politibetjent her nede fra. De vil hellere have os på cykelstien

• #13   4. maj 2011 det er et ret snobbet område jeg står i xD
    De vil på ingen måde have man rider/går på fortovet pga hestepærer hvis man træder i dem, eller hvis hesten ødelægger kantstenen.
    Ude på vejen kører de i en helvedes fart! Så jeg trækker på cykelstien og sidder op nede i skoven ...

• #15   4. maj 2011 Loven siger vejen.
    Men jeg rider på cykelstien, hvis det er muligt - og ellers bare i rabatten - kunne aldrig finde på at ride på fortov..

• #16   4. maj 2011 Det står i loven at vi har ret til at ride på vejen og at bilister, når de møder en hest, skal sænke farten og køre i en stor bue udenom.

Hvis der er fortov vil jeg dog vælge at ride der. Hvis der er både cykelsti og fortov vil jeg vælge cykelstien. Jeg ved ikke om der er regler omkring det..

• #17   4. maj 2011 Jeg rider på vejen ( sommetider cykelsti - alt efter forholdene ) men ALDRIG på fortovet. Jeg bor selv i byen og blir smadder irriteret over de heste der skider på fortovet, hvor jeg skal gå smiley

• #18   4. maj 2011 Forresten - selv rider jeg på vejen, da der ikke er andre muligheder hvor min hest står nu. Men andre steder, hvor jeg har været på tur, har jeg valgt cykelstierne. Et enkelt sted var sådan meget trafikeret kaos-by-agtigt, så der valgte jeg fortovet for ikke at gøre det værre.

• #19   4. maj 2011 hvis man rider to ud, skal man ride ved siden af hinanden på vejen da to heste ca fylder det samme som en bil. Det står i færdselsreglerne. Også selvom mange billister syndes det er irreterende og dytter (:

• #20   4. maj 2011 Vi rider enten på cykelstien, eller på fortovet, hvis ikke der er græsrabat. Er der mulighed for at ride på græs i siden af vejen, så gør vi det konsekvent! Det er også der vi traver og galoperer, og der er vi mindst i vejen for andre.
    Hvis ikke der er græsrabat, og vi derfor rider på enten fortov eller cykelsti, så flytter vi os altid for dem der kommer cyklende/gående. Det er ikke længere "meningen", at der skal være heste i trafikken, så jeg har det sådan, at vi ryttere er nødt til at være så hensynsfulde som muligt, for vi kan faktisk risikere, at det bliver decideret forbudt, at ride andre steder end på rideskole-/gårdarealer, og afmærkede ridestier.

• #22   5. maj 2011 Kan se at der er mange forskellige meninger! Så derfor har jeg spurgt politiet! Hest og rytter er dækket ind under færselsloven. Du må ikke ride beruset, snakke i telefon og ride på cykelstier og fortov!!! Og du skal ride med trafikken. Altså i samme side som bilerne!

(Et er hvad man skal, noget andet er hvad man selv gør. Hvis der er plads rider jeg ofte i rabatten eller på cykelstien. Og kan bedst lide at ride mod trafikken - Men sig det ikke til nogen!!

Kommentér på:
Fortov, cykelsti eller vej? Debat.

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce